ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ιαν 201920

Βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα, το κρύο τσουχτερό, βροχές αλλά και χιόνι … πολύ χιόνι στα βουνά ακόμα και στο πανέμορφο βουνό μας, τον Ταύγετο! Πολλά από τα παιδιά μας ανέφεραν τις εμπειρίες τους από τις μικρές εξορμήσεις τους στα χιόνια …

Αποτυπώσαμε σε ομαδική εργασία το χειμώνα με χρήση διαφόρων υλικών.

Μια από τις πολλές βροχερές μέρες, το απότομο ξέσπασμα μιας καταιγίδας κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και στάθηκε η αφορμή για την παρακάτω ομαδική εργασία

έτσι, με απλό τρόπο τα παιδιά κατανοούν την ύπαρξη ηλεκτρισμένων φορτίων, αρνητικών και θετικών, και την δημιουργία αστραπής – κεραυνού

 


παίξαμε παιχνίδια με χειμωνιάτικα ρούχα

ποιος θα ντυθεί πιο γρήγορα;

 

παιχνίδια με τα κασκόλ

γαντομπερδέματα – κάνε τα γάντια ζευγαράκια

 


κάναμε ανασύνθεση της λέξης “Χειμώνας”…

μάθαμε το γράμμα Χ του χιονανθρώπου…

το αναζητήσαμε σε βιβλία…

ζωγραφίσαμε χιονανθρωπάκια


“Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σαν μαργαριτάρι”

Μάθαμε την παροιμία και και με ομόκεντρους κύκλους από τέμπερα σχηματίσαμε το φεγγάρι…

… και κάπου εκεί …ένας κοκκινολαίμης, το αηδόνι του χειμώνα, κελαηδά πάνω σ’ ένα κλαδάκι…!!!


χειροτεχνία – χειμωνιάτικο τοπίο


Ευκαιρία να διαβάσουμε ένα αγαπημένο βιβλίο:

“Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μάνου Κοντολέων

… να το δραματοποιήσουμε…

 

Κάναμε πείραμα για το φαινόμενο πήξης – τήξης του νερού στο πλαίσιο των φυσικών επιστημών

https://www.youtube.com/watch?v=FRUB1c7R-jk

https://www.youtube.com/watch?v=GnFib6wD-G8

κάνουμε σειροθέτηση εμπεδώνοντας τα στάδια του πειράματος…

εκτός όμως από την κατάψυξη βάλαμε και σε άλλα σημεία ποτήρια με πάγο για να δούμε πού θα λιώσει πιο γρήγορα…

στο καλοριφέρ…

στο τραπέζι…

μέσα σε νερό…

έξω στον ήλιο

στο μάτι της κουζίνας…

καταγράψαμε τους προβληματισμούς μας σε πίνακα κάνοντας προβλέψεις…

αριθμήσαμε σε φύλο εργασίας με σειρά προτεραιότητας πού έλιωσε πιο γρήγορα ο πάγος


Με χρώμα και νερό που βάλαμε σε παγοθήκες στην κατάψυξη, φτιάξαμε χρωματιστά παγάκια!!!

Εντυπωσιαστήκαμε όταν κάναμε …”παγωμένες” ζωγραφιές!!!


Zώα σε χειμερία νάρκη

Φτιάχνουμε με τα παιδιά πίνακα αναφοράς με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη στις φωλιές τους.

Μια δραστηριότητα που περιλαμβάνει αναγνώριση και αντιστοίχηση λέξεων, γραφή, αναγνώριση αρχικού γράμματος λέξεων.


Παιχνίδι γνώσεων για τη χειμερία νάρκη:

Οι καρτέλες με τις ερωτήσεις μας

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες την μπλε και την κόκκινη. Ο αρχηγός κάθε ομάδας στη σωστή απάντηση σημείωνε ένα ν στο χαρτί και στη λάθος ένα χ

καραμελίτσες για τη νικήτρια ομάδα!!!


Χειροτεχνία – η αρκούδα σε χειμερία νάρκη

 


Ομαδική εργασία “Πού κοιμούνται τα ζώα το χειμώνα;”

Αρκουδίτσες με πλαστελίνη και αναδυόμενη γραφή

Δραματοποίηση της ζωής της αρκούδας:

Την άνοιξη ξυπνάει…

το καλοκαίρι τρώει πολύ φαγητό…

το φθινόπωρο ψάχνει να βρει μια φωλιά …

και το χειμώνα πέφτει σε χειμερία νάρκη


Το “Γάντι”, παραδοσιακό Ουκρανικό παραμύθι.

Μια χειμωνιάτικη ιστορία με προεκτάσεις για αποδοχή του διαφορετικού, του ξένου, την αλληλεγγύη και κατανόηση στην ανάγκη του άλλου.

Αφού τα παιδιά άκουσαν την ιστορία την αναδιηγήθηκαν.

Ακολούθησε δραματοποίηση του παραμυθιού

Παίξαμε παιχνίδια μνήμης, αρίθμησης, αντιστοίχισης

ομαδική εργασία των παιδιών

από κάτω από: e Twinning| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΕΙΜΩΝΑΣ    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Ιανουάριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

mikrosanagnostis

mikrosanagnostis

Μικρός Αναγνώστης

ifeelkid

ifeelkid

Παιδικό Ραδιόφωνο

Logo

Logo

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

ηλιακό-σύστημα

ηλιακό-σύστημα

Το ηλιακό σύστημα

emmelia

emmelia

Το Μουσικό Χωριό

cyberkids

cyberkids

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ψηφιακό Παραμύθι \"Φτερόσαυρος\" από μαθητές Νηπιαγωγείου

European Radio Logo

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων