Δευτέρα πρωί και τα μουστοκούλουρα μιας μαθήτριας
μας στάθηκαν αφορμή για να μιλήσουμε και να
συλλέξουμε πληροφορίες για το σταφύλι και το τρύγο.
Αρχικά, δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη όπου
καταγράφονται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών
αναφορικά με το θέμα.Στη συνέχεια ανατρέχουμε
στο διαδίκτυο για περισσότερες πληροφορίες και
σιγά σιγά οργανώνουμε τη γωνιά συζήτησης.
Αναφερόμαστε στα προιόντα του σταφυλιού
και στα στάδιά τους. Αρχικά μαθαίνουμε τι
είναι τρύγος. Στη συνέχεια μιλάμε για το αλώνι
και τέλος για το πατητήρι όπου και ακολουθούν
βιωματικές δράσεις.
Αφού πατήσαμε σταφύλια το κρασί και βγάλαμε το
μούστο στη συνέχεια ακούμε πως βράζει το κρασί
έπειτα παίζουμε το παιχνίδι γεύσεων όπου οι μαθητές
με κλειστά μάτια καλούνται να καταλάβουν πότε
δοκιμάζουν τα προϊόντα του σταφυλιού και πότε όχι
Στο χάρτη της Ελλάδας εντοπίζουμε τις περιοχές
που παράγουν σταφύλι
Ακολουθούν εικαστικές δημιουργίες
μαθαίνουμε τα τραγούδια: Στου Μανόλη τη ταβέρνα
και το Τσιριτρό
Ψυχοκινητικές δραστηριότητες
Δραματοποιήση του παραμυθιού”Ένα γλυκό
τσαμπί σταφύλι” της Γουμενοπούλου
Μαθαίνω το γράμμα Τ,τ από τη λέξη τρύγος
και κάνω ταύτιση λέξεων-γραμμάτων
Μαθηματικές δραστηριότητες
Από το παραμύθι η Αλεπού και τα σταφύλια
οι μαθητές μαθαίνουν την έννοια χρονική ακολουθία
Καθώς οι μέρες περνούν μαθαίνουμε για το θεό Διόνυσο
και παρατηρούμε το πίνακα του Καραβάτζιο “Βάκχος”=
Θεός Διόνυσος και συζητάμε για τα συναισθήματα που
μπορεί να νιώθει, τη στάση του σώματος, την ενδυμασία
και στο τέλος δημιουργούμαι το δικό μας πίνακα ζωγραφικής.
Λίγο πριν ολοκληρωθεί το θέμα αποφασίσαμε να
ασχοληθούμε με τη ζαχαροπλαστική και να φτιάξουμε
μουστοκούλουρα στο σχολείο.
Δυστυχώς λόγω τεχνικών προβλημάτων χάθηκε το
φωτογραφικό υλικό με τη βιωματική δράση: Πατητήρι.
Πρόσφατα σχόλια