Το φθινόπωρο είναι μια ξεχωριστή και πολύ ωραία εποχή. Η φύση γεμίζει
χρώματα και είναι πολύ διασκεδαστικό να κάνουμε βόλτες στα δάση και
να παρατηρούμε τα κόκκινα, πορτοκαλί, κίτρινα φύλλα που πέφτουν από
τα δέντρα! Τι πιο διασκεδαστικό από τα να παίζουμε με τα πεσμένα φύλλα,
να πηδάμε πάνω σε σωρούς από φύλλα και να γινόμαστε ένα με τη φύση!
Καθώς ο καιρός αλλάζει και “έρχονται” τα πρωτοβρόχια συναντάμε στην
αυλή του σχολείου το πρώτο μας επισκέπτη, το σαλιγκάρι….Αυτό ήταν η
αφορμή δόθηκε και ξεκινήσαμε το θέμα του Φθινοπώρου.
Αφού παίξαμε με το φίλο μας αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε
πληροφορίες για το θέμα μας. Αρχικά εμπλουτίσαμε όπως συνήθως
κάνουμε σε κάθε θέμα τη γωνιά παρατήρησης (εικόνες, βιβλία,
φθινοπωρινά φρούτα, φύλλα). Μιλήσαμε για τα ρούχα ένδυσης
παρατηρήσαμε τις αλλαγές του καιρού και γενικότερα της φύσης..
Στη συνέχεια δοκιμάσαμε τη γεύση των φθινοπωρινών φρούτων,
μαζέψαμε φύλλα από την αυλή του σχολείου και δημιουργήσαμε
ζωάκια από φύλλα και δουλέψαμε ως μουσικοκινητική το
τραγούδι “Φθινοπωρινέ μου αγέρα”. Επιπλέον ακούσαμε
απο τις 4 εποχές του Antonio Vivaldi την εποχή του Φθινοπώρου
Antonio Vivaldi
καθώς δουλεύουμε το θέμα ορισμένοι μαθητές δημιουργούν με τους
γονείς τους φυτολόγια τα οποία και παρουσιάζουν στο σχολείο
εμπλουτίζοντας παράλληλα τη γωνιά παρατήρησης….
μαθαίνουμε για τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή δέντρα και απεικονίζουμε
τα όσα μάθαμε .σε φύλλο χαρτί
αφού έχουμε εμπλουτίσει αρκετά τις γνώσεις μας συνεχίζουμε
με δραστηριότητες γραφής και μαθηματικών. Γράφουμε
με δημιουργικό τρόπο το γράμμα Φ, τη λέξη Φθινόπωρο,
δημιουργούμε τα σχήματα, παίζουμε παζλ, ψηφίζουμε
το αγαπημένο μας φρούτο και παίζουμε παιχνίδι αντίληψης
με χρήση καρτελών
συνεχίζουμε παίζοντας τα σαλιγκαράκια και χορεύοντας το ραπ
των φθινοπωρινών φρούτων
λίγο πριν κλείσουμε το θέμα οι μαθητές δημιουργούν ομαδική
εργασία με θέμα το φθινόπωρο την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων
Μέσα απο το θέμα του Φθινοπώρου προέκυψαν νέα σχέδια εργασίας
όπως είναι ¨ο κύκλος του νερού” και η “σπορά”
Πρόσφατα σχόλια