Στα πλαίσια του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων για φέτος και στη Θεματική ενότητα: ” Φροντίζω το περιβάλλον”
( υποενότητα Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά:Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία)
και λαμβάνοτας υπόψιν τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμιες των μαθητών μας , αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα ζωα…
Το θέμα μας είναι : ” Τα ζώα αγαπώ και δείχνω σεβασμό”
“Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση γνώσεων, στάσεων και αξιών,
κυρίως όμως δεξιοτήτων των μαθητών/τριών σε σχέση με τα ζώα.
Ζητούμενο είναι οι μαθητές από μικρή ηλικία να προβληματίζονται για όσα
συμβαίνουν γύρω τους, να σκέφτονται κριτικά, να συνεργάζονται και να
αλληλεπιδρούν, να ενεργοποιούν τη φαντασία τους και να δημιουργούν,
αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δράσεις” (ΙΕΠ)
Ξεκινάμε με συζήτηση και ιδεοθύελλα, τι ξέρουμε , τι θέλουμε να μάθουμε
Προβληματιζόμαστε, ερευνούμε και ανακαλύπτουμε νεες πληροφορίες και γνώσεις!! και φυσικά μαθαίνουμε …παίζοντας!!!
1η Ομαδοποίηση ζωων με βαση το που ζουν
βιωματικό παιχνίδι αρχικά,
στη συνέχεια καταγραφή
ποικίλες κατασκευές και εικαστικές δημιουργίες…. απο τα χεράκια των παιδιών
Δεύτερη κατηγοριοποίηση των ζωων με βάση τον τρόπο αναπαραγωγής τους ( ωοτόκα και θηλαστικά)
Εξωτερικά χαρακτηριστικά και μέρη του σώματος των ζώων.
Παρατηρούμε , συγκρίνουμε , διαπιστώνουμε και καταγραφουμε…
που μοιάζουμε και που διαφέρουμε απο τα ζωα;;;
φτιάχνουμε τα ίχνη τους και τα συγκρίνουμε…..
Πού ζουν τα ζωά;; έχουν σπίτια; πως τα φτιάχνουν;
μερικά απο τα ερωτήματα των παιδιών που χρειάζονται απάντηση….
ψάχνουμε σταα βιβλία μας, στο διαδίκτυο, και
παίζουμε θεατρικό παιχνίδι ( ανά ζευγάρι- ο ένας είναι το ζώο ο άλλος η φωλιά…) γινόμαστε ζώα που ψάχνουν τις φωλιές τους…
και στο τέλος ζωγραφίζουμε και φτιάχνουμε παιχνίδι ταύτισης με καρτες ( Ζωο και φωλιά)
…και λίγο Ρομποτική….
” είμαι ενα ζωάκι και πρέπει να βρω τη φωλιά μου”
ποιός θα με ” οδηγήσει;;;;”
( το ένα παιδι είναι το ζωάκι και το άλλο δίνει σαφείς οδηγίες (βήματα μπροστα, πίσω στροφή δεξιά, αριστερά…)
—————-
Κάποια ζωα δυστυχώς κινδυνεύουν με εξαφάνιση ( ποιά είναι και γιατί συμβάινει αυτό;)
τι μπορώ να κάνω εγώ;;;
συζητάμε και ανακαλυπτουμε τις αιτίες και προτείνουμε λύσεις…
και το εργαστήριο κλείνει με τον πιο ωραί0 τρόπο….
είχουμε τη χαρά να μας επισκευθεί στο σχολείο μας η κα. Χρυσούλα Παπαδάκη, Εθελόντρια παιδείας της ομάδας ¨ΖΩΟΦΟΡΟΣ” μαζί τον υπέροχο Όσκαρ, και να μας παρουσιάσουν το πρόγραμμα της ΠΦΠΟ ” ενσυναίσθηση και Ζωα”
Μάθαμε, παίξαμε αλλα κυρίως ζήσαμε πολλά…..ο Όσκαρ ήταν αξιαγάπητος και τόσο ήρεμος!!!!! όλοι τον λατρέψαμε!!!
περάσαμε πραγματικά υπέροχα!!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΑΙ ΟΣΚΑΡ!!!!!
Πρόσφατα σχόλια