ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “Μικροί Μετεωρολόγοι”

Εργαστήριο 1: Στο εργαστήριο αυτό κάναμε μια εισαγωγή για τον καιρό.

-Τι καιρό έχουμε σήμερα;» Ο καιρός δεν είναι πάντα ο ίδιος. Μπορεί να αλλάξει από τη μία
μέρα στην άλλη ή και την ίδια μέρα.
Α. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες και συζήτησαν για τις αλλαγές του καιρού και πως τις
καταλαβαίνουμε. -Ζωγράφισαν το καιρό που είχαμε σήμερα κοιτάζοντας ψηλά τον ουρανό.

4ο Εργαστηριο Picture1 1 Picture2

Β. Οι μαθητές κοίταξαν ψηλά τον ουρανό και είδαν τι σχήματα είχε το κάθε σύννεφο.

Picture3 2  Picture5 1

Γ. Δόθηκε ένα φύλλο εργασίας στους μαθητές, όπου έπρεπε να αντιστοιχήσουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα με τα αντίστοιχα ρούχα ή αντικείμενα.

Picture6 1 Picture7 1

Δ. Οι μαθητές έκαναν εβδομαδιαία και μηνιαία καταμέτρηση του καιρού.

Picture8 1

Εργαστήριο 2: Πως δημιουργείται η βροχή; Σε αυτό το εργαστήριο μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού.

Α. Διαβάσαμε το Παραμύθι “Δε φοβάμαι το νερό”.

Picture9 1

Β. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο και παρατηρήσαμε εικόνες σχετικά με τον κύκλο του νερού και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μέσα από ένα ομαδικό παιχνίδι τον κύκλο του νερού.

Picture10 1

Γ. Ζωγραφίσαμε ατομικά τον κύκλο του νερού.

Picture11 1 Picture12 1

 

Δ. Κάναμε δραματοποίηση τον κύκλο του νερού.

Picture13 1 Picture14 1

Ε. Φύλλο εργασίας με θέμα τη μορφή του νερού

Picture15 1

ΣΤ. Κατασκευή βροχόμετρου και καταμέτρηση του νερού από τα παιδιά καθημερινά.

Picture16 1

 

 

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου: Γίναμε μικροί μετεωρολόγοι.

Α. Γνωριμία με το επάγγελμα του μετεωρολόγου. Παρακολουθούμε στον υπολογιστή τη σημερινή πρόβλεψη καιρού από την Ιστοσελίδα ΕΜΥ.

Picture17 1 Picture18 1 Picture19 1 Picture20 1 Picture21 1

Β. Κάναμε φύλλο εργασίας όπου, οι μαθητές έπρεπε να ζωγραφίσουν τον χάρτη της Ελλάδας και να βάλουν πάνω σε κάποιες περιοχές του χάρτη τον ανάλογο καιρό.

Picture22 1

Γ. Σύνδεση καιρικών φαινομένων με ήχους μουσικών οργάνων. Θεατρικό παιχνίδι με θέμα τα καιρικά φαινόμενα. Εκπαιδευτικά παιχνίδια αντιστοίχισης καιρικών φαινομένων- σωστής ενδυμασίας. Έτσι, βάλαμε ρούχα στο ανθρωπάκια ανάλογα με το καιρικό φαινόμενο.

Picture23 1

Δ. Μελέτη διαφορετικών ειδών θερμομέτρων, μασχάλης, τοίχου, ψηφιακά, μετώπου και μετρήσεις θερμοκρασίας μέσα και έξω από την τάξη, θερμοκρασίας καυτού και παγωμένου νερού και παρατήρηση υδράργυρου στην αλλαγή θερμοκρασίας.

Picture24 1 Picture25 1

Ε. Κατασκευή “Θερμομετρούλη” και τοποθέτηση σωστής θερμοκρασίας σύμφωνα με διάφορα σενάρια.

Picture26 1 Picture27 1

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου: Ρομποτική- Προγραμματισμός

 

Α. Οι μαθητές έγιναν μικρά «ρομποτάκια» και προσπάθησαν να μετακινηθούμε πάνω σε ειδικά τετράγωνα ακολουθώντας τις  εντολές (δεξιά, αριστερά πίσω, μπροστά).

Picture28 1 Picture29

Και έπειτα διαδρομές…

Picture30Picture31

Β. Δραστηριότητα φύλλο εργασίας με τη δημιουργία ταμπλό ρομποτικής (οι μαθητές έπρεπε να βάλουν βελάκια για να φτάσουν στην αφετηρία).

Picture32 Picture33

5Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ

Α. Εν όψη των εκλογών κάναμε και εμείς εκλογές στην σχολική τάξη και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο.

Picture34

Και τα αποτελέσματα των εκλογών

Picture35

Κέρδισε ο ήλιος

Β. Έπειτα κάναμε ένα ραβδόγραμμα.

Picture36

Γ. Ψυχοκινητικό παιχνίδι με θέμα τα καιρικά φαινόμενα.

Picture37

6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου είχε: «Ρομποτική με το bee bot simulator»

Α. Οδηγήσαμε το  bee bot από το σπίτι στο σχολείο αποφεύγοντας παράλληλα τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, γιατί αλλιώς θα γινόταν μούσκεμα από τη βροχή ή θα κρύωνε από το χιόνι και το κρύο.

Picture38

Β. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προγραμματισμού και ρομποτικής.

 

Picture39 Picture40

 

Γ. Ας γίνουμε μετεωρολόγοι

Ομαδική κατασκευή: Δημιουργία μιας τηλεόρασης από χαρτόκουτο, όπου θα γίνεται η παρουσίαση του καιρού της ΕΜΥ.

Picture41 Picture43 Picture44 Picture45

Αξιολόγηση 4ου Εργαστηρίου:

Α. Φύλο εργασίας με θέμα το δελτίο καιρού- Μικροί μετεωρολόγοι

Picture46

Β. Καταμέτρηση του καιρού μηνιαίως μέσα από φύλλο εργασίας

Picture47