Εργαστήριο 1: Στο εργαστήριο αυτό κάναμε μια εισαγωγή για τον καιρό.
-Τι καιρό έχουμε σήμερα;» Ο καιρός δεν είναι πάντα ο ίδιος. Μπορεί να αλλάξει από τη μία
μέρα στην άλλη ή και την ίδια μέρα.
Α. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες και συζήτησαν για τις αλλαγές του καιρού και πως τις
καταλαβαίνουμε. -Ζωγράφισαν το καιρό που είχαμε σήμερα κοιτάζοντας ψηλά τον ουρανό.
Β. Οι μαθητές κοίταξαν ψηλά τον ουρανό και είδαν τι σχήματα είχε το κάθε σύννεφο.
Γ. Δόθηκε ένα φύλλο εργασίας στους μαθητές, όπου έπρεπε να αντιστοιχήσουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα με τα αντίστοιχα ρούχα ή αντικείμενα.
Δ. Οι μαθητές έκαναν εβδομαδιαία και μηνιαία καταμέτρηση του καιρού.
Εργαστήριο 2: Πως δημιουργείται η βροχή; Σε αυτό το εργαστήριο μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού.
Α. Διαβάσαμε το Παραμύθι “Δε φοβάμαι το νερό”.
Β. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο και παρατηρήσαμε εικόνες σχετικά με τον κύκλο του νερού και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μέσα από ένα ομαδικό παιχνίδι τον κύκλο του νερού.
Γ. Ζωγραφίσαμε ατομικά τον κύκλο του νερού.
Δ. Κάναμε δραματοποίηση τον κύκλο του νερού.
Ε. Φύλλο εργασίας με θέμα τη μορφή του νερού
ΣΤ. Κατασκευή βροχόμετρου και καταμέτρηση του νερού από τα παιδιά καθημερινά.
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου: Γίναμε μικροί μετεωρολόγοι.
Α. Γνωριμία με το επάγγελμα του μετεωρολόγου. Παρακολουθούμε στον υπολογιστή τη σημερινή πρόβλεψη καιρού από την Ιστοσελίδα ΕΜΥ.
Β. Κάναμε φύλλο εργασίας όπου, οι μαθητές έπρεπε να ζωγραφίσουν τον χάρτη της Ελλάδας και να βάλουν πάνω σε κάποιες περιοχές του χάρτη τον ανάλογο καιρό.
Γ. Σύνδεση καιρικών φαινομένων με ήχους μουσικών οργάνων. Θεατρικό παιχνίδι με θέμα τα καιρικά φαινόμενα. Εκπαιδευτικά παιχνίδια αντιστοίχισης καιρικών φαινομένων- σωστής ενδυμασίας. Έτσι, βάλαμε ρούχα στο ανθρωπάκια ανάλογα με το καιρικό φαινόμενο.
Δ. Μελέτη διαφορετικών ειδών θερμομέτρων, μασχάλης, τοίχου, ψηφιακά, μετώπου και μετρήσεις θερμοκρασίας μέσα και έξω από την τάξη, θερμοκρασίας καυτού και παγωμένου νερού και παρατήρηση υδράργυρου στην αλλαγή θερμοκρασίας.
Ε. Κατασκευή “Θερμομετρούλη” και τοποθέτηση σωστής θερμοκρασίας σύμφωνα με διάφορα σενάρια.
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου: Ρομποτική- Προγραμματισμός
Α. Οι μαθητές έγιναν μικρά «ρομποτάκια» και προσπάθησαν να μετακινηθούμε πάνω σε ειδικά τετράγωνα ακολουθώντας τις εντολές (δεξιά, αριστερά πίσω, μπροστά).
Και έπειτα διαδρομές…
Β. Δραστηριότητα φύλλο εργασίας με τη δημιουργία ταμπλό ρομποτικής (οι μαθητές έπρεπε να βάλουν βελάκια για να φτάσουν στην αφετηρία).
5Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ
Α. Εν όψη των εκλογών κάναμε και εμείς εκλογές στην σχολική τάξη και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο.
Και τα αποτελέσματα των εκλογών
Κέρδισε ο ήλιος
Β. Έπειτα κάναμε ένα ραβδόγραμμα.
Γ. Ψυχοκινητικό παιχνίδι με θέμα τα καιρικά φαινόμενα.
6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 4ου θεματικού κύκλου είχε: «Ρομποτική με το bee bot simulator»
Α. Οδηγήσαμε το bee bot από το σπίτι στο σχολείο αποφεύγοντας παράλληλα τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, γιατί αλλιώς θα γινόταν μούσκεμα από τη βροχή ή θα κρύωνε από το χιόνι και το κρύο.
Β. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προγραμματισμού και ρομποτικής.
Γ. Ας γίνουμε μετεωρολόγοι
Ομαδική κατασκευή: Δημιουργία μιας τηλεόρασης από χαρτόκουτο, όπου θα γίνεται η παρουσίαση του καιρού της ΕΜΥ.
Αξιολόγηση 4ου Εργαστηρίου:
Α. Φύλο εργασίας με θέμα το δελτίο καιρού- Μικροί μετεωρολόγοι
Β. Καταμέτρηση του καιρού μηνιαίως μέσα από φύλλο εργασίας













































