ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023

                                              Πράξη 4η /28/09/2022

ΘΕΜΑ: «Σύνταξη Ετήσιου Σχεδίου Δράσης  για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Σήμερα 28 Σεπτεμβρίου 2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 13:30μμ στο γραφείο του 22ου  Νηπιαγωγείου Λάρισας συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση προκειμένου να συντάξει το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας για την εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων  αποτελείται από τις :

  1. Παπακωστούλη Αγγελική(Προϊσταμένη-Νηπιαγωγός του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος )

2.Λαφαζάνη Αικατερίνη (Νηπιαγωγός πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος)

3.Μάραγκου Βάϊα (Αγγλικής Γλώσσας)

Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία άρχισε η ενημέρωση  του Συλλόγου Διδασκόντων για την Υπουργική Απόφαση με αρ.πρωτ.94236/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021, ΦΕΚ 3791/Β/13-08-2021 και τη με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021, Εγκύκλιο Εφαρμογής του Υ.ΠΑΙ.Θ, καθώς και τον οδηγό για το Σχέδιο δράσης της Σχολικής μονάδας του ΙΕΠ, και το εκπαιδευτικό υλικό του ΙΕΠ. Επισημάνθηκε ο σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Στη συνέχεια ακολούθησε διεξοδική συζήτηση και ανάλυση , για τον προσδιορισμό των δυνατών σημείων του σχολείου και των αδυναμιών, των ευκαιριών και των εμποδίων που αντανακλούν μεταβλητές του εξωτερικού περιβάλλοντος, τη διερεύνηση των αναγκών των μαθητών του τμήματος της σχολικής μονάδας και την ανταλλαγή απόψεων, αποφασίστηκαν ομόφωνα τα παρακάτω:

α. Οι γενικές κατευθύνσεις και προσανατολισμοί που επιλέχθηκαν με βάση την ανάλυση αναγκών των μαθητών/τριών της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας για το σύνολο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων»  το συγκεκριμένο σχολικό έτος.

β. Ο συνολικός αριθμός των Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων που θα πραγματοποιηθούν ανέρχεται σε 4 , ένα για κάθε θεματικό άξονα, περίπου 7 εβδομάδες το καθένα  (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

γ.  Η κατανομή ωρών και η ανάθεση Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων στην εκπαιδευτικό του σχολείου, καθώς έχει αναλάβει διδακτικό ωράριο στο πρωινό τμήμα του σχολείου, έχει ως εξής:

  •  Τμήμα 1 : Λαφαζάνη Αικατερίνη 2 ή 3ώρες/εβδομάδα

Ο Προγραμματισμός των Εργαστηρίων ανά Θεματική Ενότητα και τα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων αναμένεται να είναι ως εξής:

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

 

 

 

 

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ –

ΕΥ ΖΗΝ

 

Τμήμα 1

Οκτώβριος – Νοέμβριος

«Σώμα γερό και μυαλό δυνατό»

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα-Οδική ασφάλεια

 

(Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες του νου και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης)

 

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 

 

Τμήμα 1

Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

«Ανακύκλωση τώρα»

 

Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

 

(Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες του νου και δεξιότητες ζωής)

 

 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

 

Τμήμα 1

Φεβρουάριος – Μάρτιος

« Αξίες ζωής»

 

Ανθρώπινα δικαιώματα

 

(Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες κοινωνικής ζωής)

 

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

 

Τμήμα 1

Απρίλιος – Μάιος

 

«Νερό: κύκλος είναι και γυρίζει»

 

STEM -Εκπαιδευτική ρομποτική

 

(Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης, δεξιότητες του νου και δεξιότητες ζωής)

 

 

Στα επιλεγμένα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων ενδέχεται να πραγματοποιηθούν αναπροσαρμογές ανάλογα με το σχολικό πλαίσιο του τμήματος.

Επίσης, καθώς τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μια δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία, η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανάλογα με την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας και ενδέχεται να υπάρξουν αναπροσαρμογές του αρχικού Προγραμματισμού.

Η αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση θα είναι συνεχής.

δ. Να δημιουργηθεί  Φάκελος Επιτευγμάτων Τμήματος (portfolio) ο  οποίος θα περιέχει υλικό από τα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων που θα υλοποιούνται στο τμήμα.

ε. Να συμπληρωθεί το  Ετήσιο  Σχέδιο  Δράσης  σύμφωνα με υπόδειγμα του Ι.Ε.Π. και να δημιουργηθεί  ειδικός  φάκελος στον οποίο θα φυλάσσετε  το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας.

Για τον σκοπό αυτό συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και υπογράφεται ως ακολούθως:

 

                 Η  Προϊσταμένη                                                              Οι εκπαιδευτικοί

 

ΠΑΠΑΚΩΣΤΟΥΛΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ                                               ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ  (ΠΕ60)                                                                                                          ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΒΑΙΑ (ΠΕ06)