Η δεύτερη ενότητα που αναλύσαμε στα εργαστήρια δεξιοτήτων αφορούσε τα “Ανθρώπινα δικαιώματα”.
Την πρώτη ημέρα γνωρίσαμε ένα μουσικοινητικό παιχνίδι το οποίο είχε ως στόχο να δημιουργήσει στενούς δεσμούς μεταξύ της ομάδας μας. Τα παιδιά χορεύανε ελεύθερα στο χώρο και μόλις σταματούσε η μουσική έπρεπε να βρούνε ένα ζευγάρι και να αγκαλιαστούνε. Στη συνέχεια προσθέσαμε ανάμεσα στα ζευγάρια ένα μπαλόνι και τα παιδιά έπρεπε να χορέψουνε χωρίς να πέσει το μπαλόνι κάτω. Ήταν πολύ διασκεδαστικό!!
Έπειτα, δημιουργήσαμε μια καρδιά με τα ονόματα των παιδιών και μιλήσαμε για την αξία της φιλίας!
Την δεύτερη και τρίτη ημέρα είδαμε πολλές εικόνες και βίντεο σχετικά με τα παιδιά του τρίτου κόσμου και της Unicef και συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τις σκέψεις που μας προκαλούν. Τονίσαμε τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου και στολίσαμε την τάξη μας με εποπτικό υλικό. Καταγράψαμε τις προΰπάρχουσες γνώσεις των μαθητών και μετέπειτα αποφασίσαμε όλοι μαζί να κατασκευάσουμε έναν πίνακα με τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου-παιδιού που τον κάνουν ευτυχισμένο. Ακόμη, διαβάσαμε το παραμύθι “Τα δικαιώματα του κουνελιού” και με αφορμή αυτό καταγράψαμε και τα δικαιώματα των ζώων.
Την τέταρτη ημέρα παρακολουθήσαμε την ταινία “Ειρήνη”, συζητήσαμε για τους πρόσφυγες και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την δική μας βαλίτσα με τα απαραίτητα πράγματα που θα παίρναμε μαζί μας φεύγοντας σε άλλη χώρα.
Στα παιδιά μας άρεσε πολύ και η αφήγηση της ιστορίας “Άσπρα και μαύρα πρόβατα” και τους προτείναμε να το δραματοποιήσουμε. Ήταν πολύ διασκεδαστικό, όλα τα παιδιά συμμετείχαν με χαρά!
Την επόμενη μέρα κατασκευάσαμε την αλυσίδα της φιλίας και καταγράψαμε σε κάθε κρίκο ευγενικές λέξεις που πρέπει να λέμε στους ανθρώπους που αγαπάμε. Στο τέλος ακούσαμε το τραγουδάκι “αν όλα τα παιδιά της γης”.
Την τελευταία ημέρα ολοκληρώσαμε μερικά φύλλα εργασίας και τραγουδήσαμε το “Υπάρχουν χέρια”.