Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων Πρωινό 1-Παρασκευή Καραντζένη (Συντονίστρια της περιβαλλοντικής επιτροπής του σχολείου μας στο δίκτυο σχολείων: Οικολογικά Σχολεία https://www.ecoschools.gr/schools/22-nipiagogeio-ioanninon), Πρωινό 2- Φωτεινή Γεωργοπούλου, Πρωινό 4- Γεωργία Κίτσου, Τμήμα Ένταξης- Παρασκευή Σκαναβή, υλοποίησαν ως τώρα τις παρακάτω βιωματικές δράσεις με την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στοχεύοντας στην αξιοποίηση της σχολικής αυλής ως χώρου αναψυχής και δημιουργικού παιχνιδιού, κοινωνικοποίησης των μαθητών, δημιουργικής έκφρασης και μείωσης των συγκρούσεων, παρατήρησης της γωνιών της φύσης και στην ανάπλαση του αύλειου χώρου του σχολείου.
Βήμα 1ο: Περιβαλλοντικός έλεγχος της αυλής του σχολείου μας
Οι μικροί μαθητές (μεγάλοι δημιουργοί) αποφάσισαν να βγουν, να παρατηρήσουν και να εξερευνήσουν την αυλή του σχολείου μας.Πήραν το μεγεθυντικό τους φακό, τα χαρτιά, τους μαρκαδόρους , το μέτρο και ξεκίνησαν….Αφού κοίταξαν το χώρο κάθισαν και ζωγράφισαν τα πράγματα που θέλουν να φτιάξουν…και όσα θέλουν να αλλάξουν…Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τα παιδιά συγκέντρωσαν όλες τις ιδέες και προχωρούν για το δεύτερο βήμα……..
ΒΗΜΑ 2ο ( Σχέδιο Δράσης με βάση την έρευνα που έγινε στον σχολικό χώρο )
Τα παιδιά μετά από την έρευνα που έγινε στην σχολική αυλή πήραν τους μαρκαδόρους και άρχισαν δουλειά….
- Συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα της ερευνάς
- Έφτιαξαν τον ιστό της αράχνης
- Βρήκαν τα προβλήματα και τα κατέγραψαν ….
- Πρότειναν δράσεις για να αναπτύξουμε….
- Έθεσαν χρονοδιάγραμμα στις δράσεις…
Στον παρακάτω σύνδεσμο παρουσιάζεται το σχέδιο δράσης, όπως διαμορφώθηκε από την περιβαλλοντική επιτροπή…
Βήμα 3ο: Παρακολούθηση εφαρμογής Σχεδίου δράσης
Τα νήπια άρχισαν την υλοποίηση του προγράμματος.Έφτιαξαν τον χάρτη του σχολείου και σχεδίασαν την αυλή και όλους τους υπόλοιπους χώρους.Αποφασίσαμε όλοι μαζί τι θα χρειαστούμε για το επόμενο βήμα.
- Μέτρα, Μεζούρες, χάρακες.
- Χαρτιά και μαρκαδόρους
- Έγινε καταγραφή των αποτελεσμάτων
Συνδέσαμε όλη την δραστηριότητα με τους αριθμούς και τα μαθηματικά. Μετρήσαμε τις αποστάσεις γράψαμε τα αποτελέσματα και ακούσαμε όλες τις γνώμες. Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τα νήπια έγραψαν και ζωγράφισαν τις προτάσεις τους.
Ο Ενθουσιασμός είναι μεγάλος ….συνεχίζουμε δεν τελειώσαμε….

