22ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ

22 elementary school lamia Blogs.sch.gr site

ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Απρ 20205

Όσο μένουμε σπίτι, λόγω κορονοϊού, είναι ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε αυτή την περίοδο για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά μας, περνώντας μαζί τους δημιουργικό χρόνο .
Αν έχετε ξεμείνει από ιδέες για το πώς μπορείτε να απασχολήσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να δοκιμάσετε τις παρακάτω δραστηριότητες που σας συγκεντρώσαμε.
Δήμητρα Τσιγγενέ
17 Μαρτίου 2020 07:33
….Μπορείτε να δοκιμάσετε τις παρακάτω 10 δραστηριότητες :
1. Το δικό τους παραμύθι
Αν έχετε βαρεθεί να διαβάζετε παραμύθια, τότε παροτρύνετε τα παιδιά σας να δημιουργήσουν τα δικά τους. Φροντίστε να οξύνετε τη φαντασία τους, προκαλώντας τα να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι ζωγραφίζοντας. Δώστε τους ένα μπλοκ ζωγραφικής και πρότεινέ τους να επιλέξουν ένα αγαπημένο τους θέμα, γύρω από το οποίο θα χτίσουν τη δική τους ιστορία. Κάθε σελίδα, μία ζωγραφιά που έχει κάτι να πει. Ζητήστε τους στο τέλος να σας το δείξουν σελίδα-σελίδα και φυσικά να σας το αφηγηθούν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Κάνετέ τους ερωτήσεις και αφήστε τα να εξωτερικεύσουν τις σκέψεις τους.
2. Μαγειρέψτε παρέα
Φτιάξτε παρέα το μεσημεριανό φαγητό σας. Αφήστε τα παιδιά σας να πλύνουν τα λαχανικά δείχνοντάς τους φυσικά πώς να τα πλένουν σχολαστικά. Όσο μαγειρεύετε μην ξεχνάτε να τους εξηγείτε βήμα-βήμα τη διαδικασία. Κακά τα ψέματα, θα χαρούν ακόμα περισσότερο αν φτιάξετε μαζί κουλουράκια και τα αφήσετε να παίξουν με τη ζύμη. Δώστε τους το ελεύθερο να φτιάξουν τα δικά τους σχέδια και ψήστε τα μαζί με τα δικά σας. Θα χαρούν πολύ (και θα απολαύσουν τις δικές τους δημιουργίες).
3. Φτιάξτε τη δική σας πράσινη γωνιά
Μεταμορφώστε παρέα με τα παιδιά σας το μπαλκόνι σας σε έναν υπέροχο, μικρό κήπο. Προμηθευτείτε από ένα φυτώριο λουλούδια και δεντράκια και γίνετε εσείς οι κηπουροί. Φυτέψτε τα σε χρωματιστές γλάστρες και διακοσμήστε με αυτές το μπαλκόνι χαρίζοντάς του ζωή. Στη συνέχεια εξηγείστε στα παιδιά σας πώς περιποιούμαστε το κάθε φυτό. Τέλος, συμφωνείστε πως κάθε μέλος της οικογένειας θα πρέπει να φροντίζει το δικό του φυτό και θα είναι υπεύθυνο για αυτό. Καθημερινά θα πρέπει να περνάτε λίγο χρόνο στην πράσινη γωνιά σας.
4. Γυμναστείτε
Σίγουρα τα παιδιά σας θα ακολουθούσαν κάποιο χόμπι, (π.χ τένις, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ) πριν την καραντίνα. Τι σημαίνει αυτό; ότι διοχέτευαν την ενέργειά τους εκεί και φυσικά ότι γυμναζόντουσαν. Ακριβώς επειδή πια είναι δύσκολο να συνεχίσουν αυτές τις συνήθειές τους (εκτός αν έχετε χώρο στην αυλή), φροντίστε να γυμναστείτε όλοι μαζί μέσα στο σπίτι. Τρέξτε, κάνετε yoga, pilates ή ακολουθήστε όλοι μαζί κάποιο από τα δεκάδες workouts που θα βρείτε στο YouTube. Η μουσική δυνατά και είσαστε έτοιμοι. Η άσκηση θα βελτιώσει τη διάθεσή σας και θα σας βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα άγχους σας.
5. Ώρα για παλιά videos
Βρείτε παλιά οικογενειακά σας videos (με τους γονείς, τους φίλους, τον σύντροφό σας) και παρακολουθήστε τα παρέα με τα παιδιά σας. Αφηγηθείτε τους ιστορίες του παρελθόντος και δείξετέ τους πως θέλετε να γνωρίζουν βασικές στιγμές της ζωής σας. Θα τους κρατήσετε το ενδιαφέρον ζωντανό και φυσικά θα σας γνωρίσουν ακόμα περισσότερο. Την επόμενη μέρα μπορείτε να τους δείξετε δικά τους videos από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους και να τους θυμίσετε ωραίες, οικογενειακές σας στιγμές.
6. Παζλ, σταθερή αξία
Παραδοσιακή, οικονομική δραστηριότητα η οποία μάλιστα απαιτεί και αρκετό χρόνο για να ολοκληρωθεί. Το παζλ αποτελεί την ιδανική δραστηριότητα για παιδιά κάθε ηλικίας, μιας και σύμφωνα με έρευνες βελτιώνουν τη μνήμη, αναπτύσσουν την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων, βελτιώνουν τον οπτικοκινητικό συντονισμό και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και την υπομονή των παιδιών. Πάρτε θέση δίπλα στα παιδιά σας και ξεκινήστε να συνδέετε τα κομμάτια του παζλ μαζί.
7. Ο ηθοποιός που κρύβετε μέσα σας
Αφηγηθείτε τους ένα από τα αγαπημένα τους παραμύθια και στη συνέχεια επιλέξτε τον ρόλο που επιθυμεί κάθε μέλος της οικογένειας, ώστε να παίξετε το δικό σας θεατρικό παιχνίδι. Οι πρωταγωνιστές θα είσαστε εσείς. Μπορείτε φυσικά να αλλάξετε και τους ρόλους μεταξύ σας για να γίνει πιο διασκεδαστικό το παιχνίδι. Φροντίστε να το τραβήξετε σε βίντεο για να το παρακολουθήσετε μετά όλοι μαζί και να διασκεδάσετε σχολιάζοντας τις υποκριτικές σας ικανότητες.
8. Παίζοντας με τις λέξεις
Ανάλογα με την ηλικία των παιδιών σας, θα παίξετε και το αντίστοιχο παιχνίδι λέξεων. Αν είναι προσχολικής ηλικίας, δείξτε τους εικόνες, ζητήστε τους να σας πουν το όνομα του ζώου/αντικειμένου που απεικονίζεται και έπειτα να σας βρουν 5 λέξεις που να ξεκινούν από το ίδιο γράμμα. Αν πάλι πηγαίνουν στο δημοτικό, μπορείτε να παίξετε κρεμάλα, όνομα-ζώο-φυτό-πράγμα ή να λύσετε παρέα σταυρόλεξα. Η εξάσκηση με τις λέξεις είναι ο στόχος σας σε κάθε περίπτωση.
9. Ώρα για μεταμφίεση
Εσείς μπορεί να σιχαίνεστε τις Απόκριες (ή μπορεί και όχι), όμως τα μικρά παιδιά σίγουρα τις λατρεύουν, μιας και τότε τους δίνεται η ευκαιρία να μεταμφιεστούν όπως εκείνα επιθυμούν. Δώστε τους, λοιπόν, αυτή την ευκαιρία μέσα στο σπίτι και θα δείτε πως θα το εκτιμήσουν πολύ. Βγάλτε από την αποθήκη, τα συρτάρια και τις ντουλάπες ρούχα και αξεσουάρ που δεν φοράτε και τοποθετήστε τα όλα σε ένα καλάθι. Ζητήστε τους να τα χαζέψουν όλα και έπειτα να δημιουργήσουν με αυτά τη δική τους στολή. Σειρά έχει η αναπαράσταση του ρόλου που επέλεξαν. Τραβήξτε βίντεο και φωτογραφίες για να χαρούν ακόμη περισσότερο.
10. Ταινία και συζήτηση
Η παιδική ταινία είναι πάντα καλή ιδέα. Φτιάξτε παρέα σπιτικό ποπ κορν, φορέστε άνετα ρούχα και καθίστε αγκαλιά στον καναπέ να τα απολαύσετε, αφού φυσικά έχετε πλύνει σχολαστικά τα χέρια σας. Παρακολουθήστε την ταινία και μην βαριέστε να απαντάτε σε κάθε πιθανή ερώτησή τους. Στο τέλος της ταινίας συζητήστε μαζί τους. Εσείς όταν βγαίνετε από το σινεμά δεν αναλύετε την ταινία με την παρέα σας; Κάνετε το ίδιο με τα παιδιά, μαθαίνοντάς τους έτσι να εμβαθύνουν. Ρωτήστε τα πράγματα, τονίστε τους κάποιες σκηνές που άξιζαν την προσοχή τους και ζητήστε τους να σας περιγράψουν τι τους άρεσε και τι όχι από την ταινία.
Επίσης πολλές ιδέες μπορείτε να βρείτε αξιοποιώντας τους παρακάτω συνδέσμους.

Montessori – 20 παιδαγωγικοί τρόποι να απασχολήσετε ένα …
www.themamagers.gr › kati-paizei › katse-mesa › montessori-20-peda…

Διασκεδαστικές δραστηριότητες για παιδιά στο σπίτι – Mama365
www.mama365.gr › 10-tropoi-gia-na-krathsete-apasholhmena-ta-paidia

50 δραστηριότητες στο σπίτι για παιδιά (για βροχερές μέρες και …
www.aspaonline.gr › drastiriotites-spiti-paidia-vroheres-meres

Τέλειοι Τρόποι για να Απασχοληθούν τα Παιδιά Δημιουργικά …
spirossoulis.com › teleioi-tropoi-gia-na-apasxolithoun-ta-paidia-dhmi…

Δημιουργικά Παιχνίδια Για Παιδιά στο Σπίτι – Epithimies.gr
www.epithimies.gr › οικογένεια › παιδιά › 10-idees-gia-dimioyrgiki-a…

Πως θα απασχολήσω δημιουργικά το παιδί στο σπίτι …
www.lifemade.gr › 2016/02/23

Ιδέες για να απασχοληθούν δημιουργικά τα παιδιά τώρα που …
www.thebest.gr › article › 573108-idees-gia-na-apascholithoun-dimio…

Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά μας και να διαχειριστούμε ψυχολογικά τον COVID-19

Απρ 20203

Αγαπητοί γονείς,
Δε μπορουμε να συναντηθούμε αλλά θέλουμε να σας στηρίξουμε αυτές τις δύσκολες ημέρες για όλους μας. Η πανδημία του κορωνοϊού είναι η νέα πραγματικότητα στην οποία ζούμε εδώ και λίγο καιρό και στην οποία καλούμαστε να ζήσουμε για ακόμα ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Τα νέα αυτά δεδομένα, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη εξάπλωση του ιού και τη συνεχή έκθεση σε πληροφορίες, είναι αναμενόμενο να προκαλούν ανησυχία, άγχος και στρες στα παιδιά , στους γονείς και σ΄ολόκληρη την οικογένεια. Για τους παραπάνω λόγους, και για να είμαστε σε θέση να στηρίξουμε καλύτερα τα παιδιά μας, είναι σημαντικό ως γονείς:
– να αναγνωρίσουμε στον εαυτό μας ότι βιώνουμε ένα σοβαρό στρεσογόνο γεγονός, που είναι απολύτως φυσιολογικό να επιφέρει αρνητικές συναισθηματικές αντιδράσεις (φόβο, θλίψη, άγχος, δυσφορία κ.ά.),
– να κατανοήσουμε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα και παράλληλα να δώσουμε χρόνο στον εαυτό μας ώστε να δούμε τις δυνατότητες μας για να ανταπεξέλθουμε σ’αυτή τη δύσκολη κατάσταση μη επιβαρύνοντας τα παιδιά μας.
Για την δική μας στήριξη είναι σημαντικό να μην κλεινόμαστε στον εαυτό μας, αλλά να συζητάμε για τα συναισθήματά μας με τα κοντινά μας άτομα
(σύντροφο, φίλους, συγγενείς), δηλαδή με το δικό μας υποστηρικτικό δίκτυο. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, ότι σε αυτήν την κρίσιμη για όλους μας περίοδο, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μεγάλο όγκο πληροφοριών και είναι σε θέση να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της κατάστασης. Επηρεάζονται, όμως, σε σημαντικό βαθμό από τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι υπόλοιποι γύρω τους, και κυρίως οι γονείς. Αν οι γονείς διαχειρίζονται αυτή τη κρίση με σιγουριά, είναι σε θέση να παρέχουν και καλύτερη υποστήριξη στα παιδιά τους.
Η έγκυρη πληροφόρηση και η γνώση για το πώς να διαχειριστούμε μια τέτοια κατάσταση αποτελούν τα πρώτα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Για τον λόγο αυτό, παρακάτω παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των παιδιών ανά ηλικία και πρακτικές συμβουλές διαχείρισής τους. Κάθε παιδί, όπως και κάθε άνθρωπος γενικότερα, αντιδρά και διαχειρίζεται με διαφορετικό τρόπο το στρες, ανάλογα με την ηλικία του, τις προηγούμενες εμπειρίες του και τους μηχανισμούς διαχείρισης στρες που ήδη διαθέτει. Για κάθε παιδί, η κατανόηση, η ενσυναίσθηση και το αίσθημα ασφάλειας είναι τα κύρια εργαλεία που χρειάζεται να υιοθετήσουν οι γονείς. Το σημαντικότερο είναι να καταλάβει το παιδί γιατί χρειάζεται να κάνει αυτό που του ζητάμε. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της συζήτησης και των απαντήσεων σε τυχόν απορίες. Ας δώσουμε χρόνο και χώρο στα παιδιά να εκφραστούν, καθώς και τη φροντίδα και την αγάπη μας για να ζήσουμε όλοι μας όσο πιο άνετα και ήρεμα γίνεται αυτή τη δύσκολη αναγκαία περίοδο εγκλεισμού και κοινωνικής απομόνωσης και να την κάνουμε όσο πιο ευχάριστη μπορούμε.
Ας δούμε λοιπόν κάποιες πρακτικές συμβουλές στη καθημερινή 24ωρη συμβίωση με τα αγαπημένα μας παιδιά
-Ο γονιός είναι ο διαμεσολαβητής ανάμεσα στο παιδί και την πραγματικότητα Εξηγούμε με όσο πιο απλά λόγια γίνεται για την κατάσταση και την αναστάτωση που επικρατεί. Δηλαδή για τον κορωνοϊό και για τη καραντίνα ως συνέπεια του. «Είναι αυτές οι μέρες που δεν μπορείς να πας στο σχολείο, στις δραστηριότητες σου ή να παίξεις με τους φίλους σου. Αυτό συμβαίνει γιατί στη χώρα μας όπως και σε πολλές χώρες έχει εμφανιστεί ο κορωνοϊός που αρρωσταίνει τους ανθρώπους με επίμονο βήχα και πυρετό. Οι γιατροί φροντίζουν τους άρρωστους ανθρώπους αλλά για να τους βοηθήσουμε πρέπει να μείνουμε σπίτι !!! Το να μείνεις σπίτι ξέρω είναι βαρετό αλλά υπάρχουν πολλά ευχάριστα πράγματα που μπορείς να κάνεις με τη μαμά και τον μπαμπά. Όταν ο κορωνοϊός φύγει τότε θα μπορέσουμε να βγούμε από το σπίτι.» ή «Για να μην διακινδυνεύσουμε να κολλήσουμε άλλους ή να μας κολλήσουν άλλοι είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να παραμείνουμε σπίτια μας όσο μας επιβληθεί.
– Είμαστε προσεκτικοί να μην τα υπέρ-εκθέτουμε στα γεγονότα και κυρίως σε εικόνες. Ο περιορισμός της έκθεσης σε συνεχείς πληροφορίες και εικόνες από τα ΜΜΕ αποτελούν βασική προϋπόθεση για τη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας, όχι μόνο των παιδιών αλλά και των ίδιων των γονιών Εξηγούμε λοιπόν στα παιδιά ότι με το μέτρο της παραμονής στο σπίτι θα πετύχουμε να μείνουμε υγιείς αλλά και να διευκολύνουμε τη δουλειά των γιατρών που μας φροντίζουν και μας γιατρεύουν! Ότι υπάρχουν φάρμακα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων που ασθενούν θεραπεύονται. Το φαινόμενο της πανδημίας του κορωνοϊού και του κατ’ οίκον περιορισμού αγχώνουν περισσότερο τους γονείς. Γι’ αυτό το λόγο οι γονείς καλούνται να διαχειριστούν τις ανησυχίες και τις έντονες συναισθηματικές τους αντιδράσεις μπροστά στα παιδιά, με στόχο να τα καθησυχάσουν γι’ αυτό το τόσο ιδιαίτερο γεγονός .

-Εντάσσουμε στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
-Προγραμματίζουμε χαλαρωτικές δραστηριότητες με τα παιδιά μας πριν την ώρα του ύπνου.
-Διατηρούμε την καθημερινότητα και τη ρουτίνα τους όσο το δυνατόν περισσότερο. Η διατήρηση της ρουτίνας είναι καθησυχαστική για τα παιδιά, καθώς τα βοηθά να διατηρούν ένα αίσθημα ασφάλειας και κανονικότητας στην καθημερινότητά τους. Τα παιδιά μπορεί να έχουν απορίες σχετικά με το πότε θα επιστρέψουν στο σχολείο και στην προηγούμενη καθημερινότητά τους. Μπορεί να αναφέρουν ότι τους λείπουν οι φίλοι και οι φίλες τους. Τους εξηγούμε όσο πιο απλά μπορούμε αυτά που γνωρίζουμε τη δεδομένη στιγμή
-Αποφεύγουμε την απόδοση ευθυνών.Όταν υπάρχει ένταση, είναι εύκολο μερικές φορές να αρχίσουμε να κατηγορούμε μία ή περισσότερες ομάδες ανθρώπων. Είναι σημαντικό όμως να αποφύγετε να στιγματίσετε ομάδες ανθρώπων ως υπεύθυνες για τον κορωνοϊό
.-Τονίζουμε στα παιδιά τα σημαντικά στοιχεία .Μερικά σημαντικά σημεία που πρέπει να τους τονίσετε κατά τις συζητήσεις σας είναι:«Οι ενήλικες στο σπίτι και στο σχολείο φροντίζουν για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών. Αν έχουν οποιαδήποτε ανησυχία, να μιλούν σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται. Ο κορωνοϊός Covid-19 δεν προσβάλλει όλους τους ανθρώπους, ούτε τους αρρωσταίνει όλους. Οι υγειονομικές Αρχές και οι Αρχές του σχολείου προσέχουν ιδιαίτερα ώστε να βεβαιωθούν ότι θα προσβληθούν όσο το δυνατόν λιγότεροι άνθρωποι.»
-Δίνουμε έμφαση σε ό,τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά για να προστατευτούν και όχι σε όσα δεν μπορούν να ελέγξουν και κυρίως σε τρόπους αυτοπροστασίας . Μιλάμε στα παιδιά μας ιδιαίτερα για το πώς μπορούν να προφυλαχθούν από τον κορωνοϊο, τηρώντας βασικούς κανόνες υγιεινής και κυρίως εφαρμόζοντας το συχνό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών. Μπορούμε παράλληλα να σκεφτούμε όλοι μαζί ιδέες για το πώς να υιοθετήσουμε συμπεριφορές προαγωγής της υγείας στο σπίτι. Για παράδειγμα, ακολουθούμε πιο υγιεινή διατροφή και βάζουμε στη μέρα μας τη σωματική δραστηριότητα .
-Συζητάμε με τα παιδιά μας. Τα ενθαρρύνουμε να μας κάνουν ερωτήσεις και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Είναι σημαντικό, τα παιδιά να μάθουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους από μικρή ηλικία κυρίως όταν πρόκειται για καταστάσεις κρίσης γιατί τα βοηθά να ανακουφιστούν από την ένταση που μπορεί να βιώνουν. Παράλληλα, είναι πιθανό να ανησυχούν για την υγεία συγγενών ή μεγαλύτερων ηλικιακά ατόμων, όπως ο παππούς και η γιαγιά. Εάν υιοθετήσουμε τέτοιες δραστηριότητες τώρα είναι και πιθανό να διατηρηθούν και μετά το πέρας της πανδημίας!
-Είμαστε ψύχραιμοι και καθησυχαστικοί. Έχουμε στο νου μας ότι τα παιδιά αντιδρούν και ακολουθούν τις αντιδράσεις των ενηλίκων που είναι υπεύθυνοι για τη φροντίδα τους. Αυτά που λέμε εμείς στα παιδιά σε σχέση με τον ιό, σε σχέση με τα μέτρα πρόληψης που λαμβάνονται και τις σχετικές εξελίξεις μπορούν είτε να αυξήσουν είτε να μειώσουν το άγχος των παιδιών.
Υπογραμμίζουμε στα παιδιά ότι η υγεία των ίδιων και της οικογένειάς μας είναι καλή, εφόσον αυτό ισχύει.
-Είμαστε ειλικρινείς – Δίνουμε στα παιδιά ακριβείς πληροφορίες
Αν τα παιδιά δεν έχουν σωστή ενημέρωση, είναι εύκολο να αρχίσουν να φαντάζονται πράγματα πολύ χειρότερα από ό,τι ισχύει στην πραγματικότητα.
Τα παιδιά μπορεί να θελήσουν να μιλήσουν σε κάποιον για τους φόβους τους, τις ανησυχίες τους, τις απορίες τους .Επιτρέψτε στα παιδιά σας να σας μιλήσουν για τα συναισθήματά τους και καθησυχάστε τα. Είναι σημαντικό να νιώθουν ότι έχουν κάποιον να μιλήσουν.

Ειδικότερα ανά ηλικία η διαχείριση της συμπεριφοράς των παιδιών-εφήβων και η ενημέρωση τους για τον covid19 έχει ως εξής:

Παιδιά έως 2 ετών
Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία ενδέχεται να κλαίνε πιο συχνά από το συνηθισμένο και να αποζητούν περισσότερη προσοχή και φροντίδα απ’ ότι συνήθως.
Προσπαθούμε να είμαστε ήρεμοι όταν βρισκόμαστε μαζί τους. Μπορεί να μην αντιλαμβάνονται πλήρως αυτά που τους λέμε, αλλά είναι σε θέση να αντιληφθούν τα μη-λεκτικά μηνύματα (όπως εκφράσεις ή κινήσεις) και τις αντιδράσεις μας.
Παρατηρούμε τη συμπεριφορά τους για οποιοδήποτε σημάδι άγχους ή στρες. Διατηρούμε τη ρουτίνα και ένα σταθερό πρόγραμμα.

Παιδιά προσχολικής ηλικίας (3 έως 6 ετών)
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι πιθανό λόγω στρες, να επιστρέψουν σε προγενέστερες συμπεριφορές, όπως νυκτερινή ενούρηση, προσκόλληση στους γονείς, φόβος να μείνουν μόνα, διαταραχές στον ύπνο ή απώλεια όρεξης.
Αρχικά χρειάζεται να δείξουμε ως γονείς υπομονή και κατανόηση. Είναι σημαντικό, να παρέχουμε στα παιδιά μας ασφάλεια, τόσο λεκτική όσο και σωματική μέσω της φυσικής μας παρουσίας. Παράλληλα, τα ενθαρρύνουμε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσα από το παιχνίδι, το παραμύθι ή την αφήγηση. Είναι πολύ πιθανό επίσης το παιδί μας να ανησυχεί για την υγεία των γονιών, συγγενών και φίλων. Είναι σημαντικό να καθησυχάσουμε τα παιδιά, εξηγώντας τους ότι λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να παραμείνουμε όλοι υγιείς και ασφαλείς. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την κατάσταση ως ευκαιρία, ώστε να μάθουμε στα παιδιά μας να τηρούν και τα ίδια τους κανόνες υγιεινής, πλένοντας συχνά τα χέρια τους. Μπορούμε μάλιστα να κάνουμε πιο διασκεδαστική τη διαδικασία, για παράδειγμα μέσα από κάποιο σχετικό τραγούδι ή ακόμη και γράφοντας ένα δικό τους τραγούδι.
Μπορούμε να μιλήσουμε στα παιδιά μας για τον νέο κορωνοϊό, μέσω παραμυθιών. Χρησιμοποιούμε και άλλες μεθόδους, όπως τη ζωγραφική με διάφορα χρώματα, τα παιχνίδια ρόλων, τις κατασκευές κλπ

Παιδιά ηλικίας 6-12 ετών
Σε μία τέτοια κατάσταση, τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να εκδηλώνουν θλίψη, θυμό, ευερεθιστότητα, προβλήματα στον ύπνο και στη διατροφή, εφιάλτες και προβλήματα συγκέντρωσης. Επίσης, μπορεί να εμφανίσουν και σωματικά συμπτώματα, όπως πονοκέφαλο ή πόνο στο στομάχι, ως αντίδραση στο στρες. Σημαντική είναι και η διατήρηση των επαφών των παιδιών μας με τους συνομήλικους και τους φίλους τους. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Ίντερνετ ή το τηλέφωνο, αφού η συνάντηση από κοντά δεν επιτρέπεται στην παρούσα φάση.
Είναι επίσης σημαντικό να μην χαθεί η επαφή του παιδιού με τα μαθήματα. Στο διαδίκτυο υπάρχει πολύ υλικό για επανάληψη στην ήδη διδακτέα ύλη. Μπορούμε να αξιοποιούμε γενικότερα το διαδίκτυο για δημιουργικές δραστηριότητες, π.χ. εκπαιδευτικά παιχνίδια για ασφαλή πλοήγηση, παρακολούθηση παραστάσεων διαδικτυακά, δωρεάν βιβλία και παραμύθια για παιδιά•
Έφηβοι ηλικίας 12-18 ετών
Οι έφηβοι, όπως και οι υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες παιδιών, μπορεί να εμφανίσουν τις συνήθεις αντιδράσεις, όπως σωματικοί πόνοι, ευερεθιστikότητα, διαταραχές στη διατροφή και τον ύπνο. Ωστόσο, μπορεί να επιδεικνύουν παράλληλα μια συμπεριφορά απάθειας, αγνοώντας συμπεριφορές προαγωγής υγείας και κανόνες υγιεινής ή υιοθετώντας συμπεριφορές υψηλού κινδύνου, όπως κατανάλωση αλκοόλ ή άλλων ουσιών.
Η κατανόηση, η ενσυναίσθηση και η υπομονή από εμάς τους γονείς παίζουν και εδώ καθοριστικό ρόλο. Συζητάμε μαζί τους. Τους δίνουμε χώρο να εκφραστούν, χωρίς να προσπαθούμε να επιβάλλουμε το πώς εμείς οι ίδιοι αντιλαμβανόμαστε ή κρίνουμε την κατάσταση.Μην ξεχνάμε ότι οι έφηβοι μπορεί να αντιμετωπίζουν τον ιό με χιούμορ. Το χιούμορ είναι ένας υγιής μηχανισμός άμυνας και διαχείρισης, αρκεί να μην έχει αντίθετα αποτελέσματα αν αντιμετωπίζουν την κατάσταση μόνο με αυτόν τον τρόπο.
Οι έφηβοι, λόγω και της κατάστασης, ενδέχεται να «βουλιάξουν» στις οθόνες των υπολογιστών.
Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα και ως προς αυτό. Δηλαδή ορίζουμε μαζί συγκεκριμένες ώρες που μπορούν να αφιερώνουν στο διαδίκτυο ή τον υπολογιστή για ψυχαγωγικούς λόγους. Εάν υπάρχουν ήδη όρια ως προς αυτό, είναι καλό να τα διατηρήσουμε και να φροντίζουμε να τηρούμε
Kαι στους εφήβους είναι απαραίτητο να μην χαθεί η επαφή με τα μαθήματα και το σχολείο. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα παιδιά που βρίσκονται στη Γ’ Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί είναι πολύ πιθανό να βιώνουν ήδη στρες λόγω των εισαγωγικών εξετάσεων και των αλλαγών που μπορεί να επέλθουν λόγω της κατάστασης. Συζητάμε μαζί τους, τους ενθαρρύνουμε να εκφράζουν τα συναισθήματα και τις ανησυχίες τους, τους θυμίζουμε ότι η ίδια κατάσταση ισχύει για όλους τους συμμαθητές τους και προσπαθούμε να τους κάνουμε να νιώσουν ασφάλεια για το μέλλον αποφεύγοντας να τους μεταφέρουμε τα δικά μας άγχη και ανησυχίες σχετικά με το νέο κορωνοϊό.

Εν κατακλείδι ο κάθε γονέας ξέρει καλύτερα από κάθε άλλον το παιδί του και τις ανάγκες του. Οι υγιείς σχέσεις που χτίζουμε με τα παιδιά μας αποτελούν σημαντικό εφόδιο, όχι μόνο για τη διαχείριση της κρίσης στην περίπτωση του νέου κορωνοϊού, αλλά και για τη διαχείριση μελλοντικών κρίσεων στην οικογένεια.
Τέλος, είναι μια καλή ευκαιρία για εμάς τους γονείς να αναρωτηθούμε τι θέλουμε το παιδί μας να μάθει μέσα από αυτήν την κρίση δημόσιας υγείας. Το βασικότερο που έχει προκύψει μέχρι στιγμής, είναι η ατομική ευθύνη και δράση και πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει ο καθένας μας στην αντιμετώπιση της δύσκολης αυτής κατάστασης.
Η συλλογική ευθύνη, η συλλογική δράση, ο αλτρουισμός και η αλληλοβοήθεια αποτελούν επίσης συμπεριφορές και ιδανικά που καλούμαστε να επιδείξουμε και μπορούν να δώσουν λύσεις και απαντήσεις σε περιπτώσεις κρίσεων. Αυτά είναι εξαιρετικά σημαντικά μηνύματα για όλους μας και πρέπει να τα υπενθυμίζουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας αλλά και στα παιδιά μας.

Γι΄αυτό σε περίπτωση που χρειάζεστε επιπλέον βοήθεια για τον τρόπο που θα ενημερώνετε τα παιδιά σας ή θα διαχειρίζεστε τη συμπεριφορά τους ή ψυχολογική υποστήριξη για σας , μπορείτε να απευθυνθείτε τηλεφωνικά στα παρακάτω μέλη
του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας

ΕΛΕΝΗ ΛΑΠΑΝΤΖΗ εκπ/κός ΤΕ (ειδική παιδαγωγός) τηλ 2238023595
ΚΟΜΜΑΤΑ ΜΑΡΙΑ σχολική ψυχολόγος της ΕΔΕΑΥ τηλ 2231022859
ΑΝΤΩΝΟΠΟΛΟΥ κοινωνική λειτουργός της ΕΔΕΑΥ τηλ 2231022859
Email επικοινωνίας 22dimrodi@sch.gr
Θα βρεθούμε ξανά όταν όλα θα έχουν περάσει. …

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μαρ 202030

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο στις εξελίξεις και στην αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για την ανάσχεση της μετάδοσης του κορωνοϊού, ενεργοποιεί ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.
Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.
Στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Ο/η εκπαιδευτικός, αποστέλλει το σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους γονείς/κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (π.χ. email, messenger, whatsApp, viber, chat, κτλ.). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν στην ψηφιακή τάξη του δασκάλου τους, πατώντας απλώς τον αντίστοιχο σύνδεσμο, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Σημειώνεται ότι για την υποστήριξη των γονέων/κηδεμόνων ως προς τη χρήση της πλατφόρμας, υπεύθυνη είναι η ομάδα υποστήριξης της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της. Σχετικές οδηγίες μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Ή/ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ Ή ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019), σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Τα προσωπικά σας δεδομένα (e-mail) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητά σας ως μαθητών ή/και γονεών ή κηδεμόνων και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία.
Επιπλέον, οι μαθητές κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινοποιούν σε συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η ως άνω απαγόρευση, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους.
Συστήνεται η σύνδεση των μαθητών μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) (και όχι μέσω εφαρμογής).
Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης. Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της συνομιλίας άλλου προσώπου χωρίς τη συγκατάθεσή του είναι παράνομη και επισύρει ποινικές, διοικητικές και αστικές κυρώσεις. Ειδικά για τους ανηλίκους απαιτείται και η συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα του.
Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας cst@minedu.gov.gr).

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΝΑΡΞΗ, ΩΡΑΡΙΟ) ΘΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ Μ Ε ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ E-MAIL

Εγγραφή μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από γονείς βίντεο

Μαρ 202022

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ 22ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ

Μαρ 202020

Σας ενημερώνουμε ότι η σχολική μονάδα θα επικοινωνεί μαζί σας μέσω:

τηλεφώνου 2231022859       sms 6908798716      e-mail 22dimrodi@sch.gr       my school ενημερωτικό σημείωμα

Μπορείτε να επικοινωνείτε με τη σχολική μονάδα μέσω: τηλεφώνου 2231022859       e-mail 22dimrodi@sch.gr

Μπορείτε ακόμα να ενημερώνεστε από την ιστοσελίδα του σχολείου μας: 22ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας – Ιστολόγια ΠΣΔ https://blogs.sch.gr/22dimrodi.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ EMAIL ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Μαρ 202018

Παρακαλούμε  τους  γονείς  να  αποστείλουν  στο  ηλεκτρονικό  ταχυδρομείο  του  σχολείου  22dimrodi@sch.gr τα email τους  ενόψει  έναρξης  τηλεκπαίδευσης,

Μην  ξεχάσετε  να  γράψετε το όνομα επίθετο του   μαθητή  είναι και   την τάξη που παρακολουθεί

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-20

Μαρ 201419

ΤΣΙΑΜΑΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ : ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ   ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

 

2)Ανδρεόπουλος Γεώργιος  ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ,  Ε2

3Αποστολοπούλου  Αμαλία  ΣΤ

4)Γαλανή  Ευμορφία  Γ

5)Ζωγραφάκη  Βασιλική  Δ2

6)Χριστόπουλος  Νικόλαος  Ε1

7)Χαλεπλή  Βασιλική  Α1

8Χαντζηγιάννη  Αθανασία Β

9)Χαρμαντζή  Σπυριδούλα  Δ1

10) Δοκτώρη  Ελένη Α2

11)Καποδίστριας  Ιωάννης  Συμπλήρωση  Ωραρίου

12)Θεοδοσίου  Ευαγγελία Π.Ε. 6  ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

13)Παπαθεοδώρου  Φανή Π.Ε.11  ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ  Α2

14)Αφεντούλη Παναγιώτα   Π.Ε.5  ΓΑΛΛΙΚΗΣ  ΓΛΩΣΣΑΣ

15)  Λαπαντζή  Ελένη  ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

16)Παναγιωτίδου  Ευαγγελία   ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

17)Πετσετάκη  Ελένη Τάξη  Υποδοχής

18) Στιβακτά  Ευγενία

Θέσεις ποδηλάτων στο σχολείο

Απρ 201317

Ο Σύλλογος Διδασκόντων & ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 22ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας-Ροδίτσας σε μιά προσπάθεια διαμόρφωσης οικολογικής συνείδησης των μικρών μαθητών και της δια βίου άσκησης μεσω της χρήσης ποδηλάτου στην καθημερινή ζωή, ζήτησε απο το Δήμο Λαμιέων την κατασκευή θέσεων ποδηλάτων μέσα στο χώρο του σχολείου.

Άμεση ήταν η ανταπόκριση της αντιδημάρχου υπεύθυνης Παιδείας κας Ραπτοπούλου Μαρίας και της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου στη μελέτη και κατασκευή των θέσεων.

Καθημερινά πλέον ένας μεγάλος αριθμός μαθητών    και εκπαιδευτικών χρησιμοποιεί το ποδήλατο στις μετακινήσεις του.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΩΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 22ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ-ΡΟΔΙΤΣΑΣ

Μαρ 20138

Σε  εκδήλωση  η  οποία  πραγματοποιήθηκε  στη  Ροδίτσα  τη Δευτέρα  4/3/2013  ο Διευθυντής  του  Σχολείου και ο  Σύλλογος  Γονέων  και  Κηδεμόνων  του  22ου  Δημοτικού  Σχολείου  & Νηπιαγωγείου  Λαμίας  -Ροδίτσας  παρέλαβαν   τα  ασφαλιστήρια  συμβόλαια  των  μαθητών  απο  τον κ.  Αρδά  Παναγιώτη  και τον κ. Νάκη  Κωνσταντίνο  ασφαλιστικούς  πράκτορες.
Οι  μαθητές  του  σχολείου  και  του  νηπιαγωγείου    είναι  ασφαλισμένοι πλέον  για ατυχήματα  στο  χώρο  του  σχολείου, σε  εκδρομές  και  οργανωμένες δραστηριότητες  εκτος σχολείου και  κατα  τη  μετακίνησή τους  τους    πρός και απο   αυτό.
Τα  ασφαλιστήρια  συμβόλαια  ήταν  μια  προσφορά των  παραπάνω  ασφαλιστών  χωρίς  καμιά  επιβάρυνση ή  υποχρέωση  προς  τους  γονείς  που  θέλησαν  να  συμμετάσχουν  τα  παιδιά  τους  στο  πρόγραμμα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΠΕΘΕ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

Μαρ 20138

Με την   ομιλία  του  στις  25/1/2013,  ο  κος  Χαντζάκης ,  καθήλωσε  τους μαθητές  της  Δ΄, Ε΄& ΣΤ΄ τάξης,    κατα  τη  διάρκεια  του  εκπαιδευτικού  προγράμματος  του  ΔΗΠΕΘΕ  Ρούμελης  το  οποίο  είχε  σαν  σκοπό  να  εξοικιώσει  τα  παιδιά  με  τον  κόσμο  του  θεάτρου  σκιών.

Ο  Μιχάλης  Χατζάκης  γεννήθηκε  και σπούδασε  στην  Αθήνα.  Δίδαξε  επι  20  χρόνια  στα  πανεπιστήμια  Θεσσαλίας (τμήμα  νηπιαγωγών),  Α.Π.Θ. (τμήματα  Θεατρολογίας, νηπιαγωγών)  και  Μακεδονίας (τμήμα  μουσικής, επιστήμης και  τέχνης).Το  1982  ίδρυσε  το  Θέατρο  Σκιών  Λαμίας,  έχει  γράψει  πολλά  θεατρικά  έργα, μελέτες  και  βιβλία  που  αφορούν   κυρίως  το  ελληνικό  θέατρο  σκιών.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

This is an example of a WordPress page, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. You can create as many pages like this one or sub-pages as you like and manage all of your content inside of WordPress.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ



Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων