Εσωτερική αξιολόγηση

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 21/06/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου. Το 21ο Νηπιαγωγείο Ρόδου τη φετινή χρονιά λειτούργησε με 3 πρωινά και 2 τμήματα απογευματινής ζώνης. Οι ανάγκες της περιοχής είναι ιδιαίτερα αυξημένες και καθημερινά υπάρχουν αιτήματα γονιών, που αναζητούν μια θέση για την επόμενη σχολική χρονιά. Κτιριακά πάντα υπήρχαν οι δυνατότητες, χρειάζονταν όμως άμεσες παρεμβάσεις, προκειμένου το σχολείο να μπορέσει να ανταποκριθεί και να καλύψει τις ανάγκες της περιοχής. Η φετινή σχολική χρονιά ήταν ιδιάιτερα δημιουργική, κάποιες παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής, κυρίως εξωτερικοί ελαιοχρωματισμοί και αντικατάσταση ειδών υγιεινής με ευρωπαικού τύπου στην αρχή της χρονιάς, αλλά και η σημαντική προσφορά και ο εθελοντισμός του Συλλόγου Γονέων βοήθησαν στη σημαντική κτιριακήαλλαγή του σχολείου. Με κάποιες ουσιαστικές παρεμβάσεις μια μεγάλη αποθήκη αφημένη για πολλά χρόνια
γεμάτη άχρηστο, αλλά και χρήσιμο υλικό του σχολείου, ένας χώρος που ποτέ δεν είχε βαφτεί και καθαριστεί μετατράπηκε σε μια πολύ λειτουργική διδακτική αίθουσα. Μια πιο μικρή αίθουσα που χρησίμευε ως τρίτη διδακτική αίθουσα, αλλά ήταν πολύ μικρή για τον αριθμό των παιδιών μετατράπηκε σε τραπεζαρία, αφού βάφτηκε και εξοπλίστηκε με τραπέζια και καρέκλες από τις κτιριακές υποδομές. Επίσης το σχολείο διέθετε μια αρκετά μεγάλη αποθήκη που καθαρίστηκε, βάφτηκε και τοποθετήθηκαν ράφια στα οποία τοποθετήθηκε το υλικό
του σχολείου. Δυστυχώς δεν υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων, καθώς και ξεχωριστός χώρος χαλάρωσης και ανάπαυσης για τα παιδιά που παραμένουν στην απογευματινή ζώνη. Η αυλή είναι σχετικά μικρή για τον αριθμό
των παιδιών. Υπάρχει όμως ακριβώς δίπλα μια πλατεία που χρησιμοποείται για εκδηλώσεις του σχολείου.Η
περιοχή έχει ιδιαιτερότητες, καθώς βρίσκεται δίπλα στις νέες εργατικές κατοικίες και στον καταυλισμό των
Ρομά. Συχνά το σχολείο γίνεται στόχος εξωσχολικών στοιχείων, που δυστυχώς δε σέβονται τον χώρο και προκαλούν καταστροφές.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Απρόσκοπτη διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση των μαθητών. Πραγματοποιήθηκαν σε ένα κλίμα πολύ καλής
συνεργασίας με τους γονείς εορταστικές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, επισκέψεις ειδικών και
εκπαιδευτικές εκδρομές. Οι επαφές μεταξύ εκπαιδευτικών και γονιών ήταν σχεδόν καθημερινές και
πραγματοποιήθηκαν σε κλίμα αλληλοεκτίμησης και σεβασμού. Η συνέχιση λειτουργίας από την προηγούμενη
χρονιά του άτυπου ΣΓ βοήθησε να συμμετέχουν οι γονείς ενεργά και οργανωμένα σε εθελοντικές δράσεις και
να προσφέρουν με χαρά κάθε φορά, που το σχολείο ζητούσε τη βοήθεια τους. Το θετικό σημείο του σχολείου
είναι η πολύ καλή επικοινωνία με την οικογένεια και η ανάπτυξή σχέσεων αλληλοεμπιστοσύνης και
αλληλοσεβασμού που οδήγησε στην καλλιέργεια κλίματος εθελοντισμού και προσφοράς.
Σημεία προς βελτίωση
Ένα σχολείο περισσότερο ανοιχτό προς την κοινωνία και τους φορείς, περισσότερες εκδηλώσεις εντός και εκτός
σχολείου, περισσότερες συμμετοχές σε προγράμματα και προκηρύξεις διαγωνισμών, μεγαλύτερη και καλύτερη
συνεργασία και επικοινωνία με τους γονείς. Συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαικά προγράμματα Erasmus και etwinning προγράμματα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Το σχολείο είχε πολύ συνεργάσιμο Σύλλογο Διδασκόντων και με την προτροπή της προισταμένης σε συνεργασία
και με το Σύλλογο Γονέων σε πολλά θέματα, βρέθηκαν πολύ εποικοδομητικές λύσεις σε επείγουσες ανάγκες
παντός είδους, που προέκυπταν συχνά. Επίσης οι επικοινωνία και οι σχέσεις εκπαιδευτικών και γονιών,
ατομικά, αλλά και συλλογικά μέσα από τον Σύλλογο Γονέων χαρακτηρίζονται την φετινή σχολική χρονιά
“άριστες”
Σημεία προς βελτίωση
Η διατήρηση του καλού κλίματος συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, κάτι που δεν μπορεί να ελεγχεί
απόλυτα καθώς οι οργανικές θέσεις είναι μόλις 2 και οι υπόλοιπες ανάγκες καλύπτονται με αποσπασμένους και
αναπληρωτές. Μεγαλύτερη προσπάθεια για συμμετοχή σε δράσεις και προγράμματα που θα ενισχύσουν ακόμα
περισσότερο το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι εκπαιδευτικοί είχαν θετική διάθεση να συμμετέχουν στις επιμορφώσεις. Ειδικότερα μέσω της επιμόρφωσης οι
εκπαιδευτικοί μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες και στάσεις , οι οποίες θα τους καθιστούν ικανούς:
Να οργανώνουν δυναμικά περιβάλλοντα μάθησης.
Να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες στις διαδικασίες μάθησης αλλά και στην
καθημερινή επαγγελματική τους πρακτική.
Να οργανώνουν και να συντονίζουν εργασίες των μαθητών σε ομάδες.
Να οργανώνουν το σχολικό πρόγραμμα και τη διδασκαλία τους με βάση τα
επίσημα Προγράμματα Σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες
των μαθητών στους οποίους κάθε φορά απευθύνονται.
Να συνδέουν το περιεχόμενο του αντικειμένου που διδάσκουν με την ανάπτυξη
ποικίλων δεξιοτήτων στους μαθητές.
Να συνεργάζονται εποικοδομητικά με γονείς και άλλους κοινωνικούς εταίρους.
Να συνειδητοποιούν και να είναι σε θέση να αξιοποιούν την πολιτισμική
ιδιαιτερότητα του μαθητικού δυναμικού.
Να στηρίζουν τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να τους
παρέχουν κίνητρα μάθησης ανάλογα με την περίπτωση.
Σημεία προς βελτίωση
Η ενίσχυση της συμμετοχής με περαιτέρω δράσεις σε σχολικά δίκτυα και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021-2022 υλοποιήθηκαν 2 σχέδια δράσεις
στο Νηπιαγωγείο μας. Από τον άξονα: “Σχέσεις σχολείου – οικογένειας”, επιλέξαμε
τον δείκτη :Ενεργή συμμετοχή γονέων-κηδεμόνων στην καθημερινή σχολική ζωή
μέσα από εθελοντικές δράσεις, συμβουλευτική και επιμορφωτική υποστήριξη : ”
Σχολική διαρροή – φοίτηση”, επιλέξαμε τον δείκτη : “Ομαλή μετάβαση από το
Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο”. Όσον αφορά στο πρώτο σχέδιο δράσης οι
γονείς με μεγάλη χαρά ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας στο π.χ οργάνωσαν
χριστουγεννιάτικο και πασχαλινό παζάρι (bazaar) και ήταν πρόθυμοι να
συνεργαστούμε για τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Όσον αφορά στο δεύτερο
σχέδιο δράσης το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε από κοινού επισκέψεις στο
Δημοτικό Σχολείο της περιοχής, προκειμένου να γνωρίσουν τα νήπια τον τρόπο
λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου. Επίσης οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν
ημερίδα για την ομαλή μετάβαση στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, αλλά
και οι γονείς παρακολούθησαν ομιλία -συζήτηση με τίτλο: “Από το μεγάλο στο μικρό
σχολείο” με ομιλητές σχολικούς συμβούλους και ενημέρωση-συζήτηση για την
αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας από εργοθεραπευτή και λογοθεραπευτή, που
οργάνωσε το νηπιαγωγείο.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 υλοποιήθηκαν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων,
εργαστήρια δεξιοτήτων , συμμετοχή στην code week, helmepa, bravo schools, στ α σχέδια δράσης για τις σχέσεις
σχολείου-οικογένειας και την ομαλή μετάβαση και ποικίλες άλλες δράσεις που προήγαγαν τη μαθησιακή
διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε πλείστα σεμινάρια ενδοσχολικής επιμόρφωσης και επιμορφώσεις
του ιεπ . Όλα αυτά προήγαγαν την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και αποτέλεσαν ερεθίσματα για
περαιτέρω προβληματισμό και αυτοβελτίωση. Όσον αφορά τη σχολική μονάδα και τους μαθητές, η προστιθέμενη
αξία της συνεργασίας, του εμπλουτισμού των γνώσεων και η επαφή με καινοτόμες δράσεις εξέλιξαν τη
μαθησιακή διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί επικοινωνούσαν συχνά με τους γονείς, απευθύνοντάς τους
προσκλήσεις για συμμετοχή σε επιμορφωτικές ημερίδες, επίσης μέσω του blog της σχολικής μονάδας, μέσω
τηλεφωνικών συνομιλιών και ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Ή ταν μια εξαιρετική χρονιά πολύ καλής συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, αλλά και εκπαιδευτικούςγονείς χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Πρακτική 1
Άξονας
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Τίτλος Δράσης
Ενεργή συμμετοχή γονέων-κηδεμόνων στην καθημερινή σχολική ζωή μέσα από
εθελοντικές δράσεις, συμβουλευτική και επιμορφωτική υποστήριξη.
Στόχος Βελτίωσης
1.Eνδυνάμωση των σχέσεων του σχολείου με την οικογένεια, μέσα από την ενεργή συμμετοχή των γονέων σε
οργανωμένες, αλλά και αυθόρμητες μεμονωμένες δράσεις εθελοντικής προσφοράς.2. Υποστήριξη, επιμορφωτική
και συμβουλευτική, των γονέων-κηδεμόνων για διάφορα ζητήματα που άπτονται της ακαδημαϊκής και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών/-ητριών. Η ενεργή συμμετοχή των γονέων- κηδεμόνων στην σχολική
ζωή συνεχίζεται για 2η χρονιά με στόχο την μέγιστη ανάπτυξη κλίματος αλληλοσεβασμού και αλληλοεκτίμησης.
Ενέργειες Υλοποίησης
Οι εθελοντικές δράσεις των γονιών συνεχίζονται αμείωτα και τη φετινή σχολική χρονιά. Κάποιοι γονείς έχοντας
την προηγούμενη εμπειρία και κάποιοι που συμμετέχουν για πρώτη φορά οργανώνονται δυναμικά, ύστερα από
παρότρυνση και καθοδήγηση της προισταμένης του σχολείου. Αρχικά γίνονται ενημερωτικές-συναντήσεις
ανάμεσα στο Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σύλλογο Γονέων σχετικά με την εξοικονόμηση πόρων, μέσα από
δράσεις του συλλόγου, με στόχο τη βελτίωση των κτηριακών συνθηκών και την κάλυψη τρέχουσων αναγκών. Οι
γονείς προσφέρονται εθελοντικά να βοηθήσουν, είτε οικονομικά, είτε με προσωπική εργασία, προειμένου να
γίνουν παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τη σχολική ζωή. Με αυτό τον τρόπο πλύθηκαν και τοποθετήθηκαν οι
κουρτίνες στις διδακτικές αίθουσες ( εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, διότι τα κουρτινόξυλα είναι ιδιαίτερα
ψηλά), συντηρήθηκαν τα κλιματιστικά, μονώθηκαν με σιλικόνη τα κουφώματα, καθώς έμπαιναν μέσα νερά,
κ.τ.λ. Επίσης γονιός-τεχνικός Η/Υ ανέλαβε αφιλοκερδώς τη συντήρηση των Η/Υ του σχολείου και ήταν πάντα
πρόθυμος να βοηθήσει κάθε φορά που αντιμετωπίζαμε πρόβλημα π.χ επισκευές Η/Υ. Το διοικητικό συμβούλιο του
ΣΓ αποφάσισε να ορίσει συμβολικά ετήσια συνδρομή και να προβεί στη φωτογράφιση των νηπίων για τη
δημιουργία σχολικών ημερολογίων, τα έσοδα από αυτή την πρωτοβουλία θα προσφέρονταν για να καλύψουν
ανάγκες του σχολείου. Επίσης γονείς προσφέρονταν πάντα πρόθυμα να συνοδεύσουν τα παδιά σε εκπαιδευτικές
επισκέψεις με λεωφορείο ( π.χ επίσκεψη στο μουσείο Ν. Τέχνης) ή περιπάτους ( π.χ αθλητικό κέντρο). Υπήρχε
πάντα άμεση ανταπόκριση κάθε φορά που γίνονταν γιορτή ή εκδήλωση, οι γονείς έφτιαχναν εδέσματα για τον
γιορταστικό μπουφέ( π.χ έψησαν σουβλάκια τις απόκριες, κ.τ.λ.). Πραγματοποιήθηκε παζάρι τα
Χριστούγεννα(16/12/2022) και το Πάσχα(3-7/4/2023) με γλυκίσματα και χειροτεχνίες στην πλατεία έξω από το
Ν/Γ και τα έσοδα προσφέρθηκαν για την αγορά νέας μικροφωνικής και φορητού προτζέκτορα. Ο άτυπος ΣΓ
οργάνωσε αποκριάτικο πάρτυ(17/2/2023) σε παιδότοπο, τυπώθηκαν προσκλήσεις και αφίσες, μαζεύτηκαν δώρα
και πραγματοποιήθηκε λαχειαγορά, τα έσοδα προσφέρθηκαν για τις ανάγκες του Ν/Γ. Η συμμετοχή των γονιών
ήταν καθοριστικής σημασίας στην δημιουργία νέας διδακτικής αίθουσας, μια μεγάλη αποθήκη, ένας
παραμελημμένος και ανεκμετάλλευτος για πολλά χρόνια αποθηκευτικός χώρος, καθαρίστηκε, βάφτηκε, γονιός
ανέλαβε αφιλοκερδώς να φτιάξει παράθυρο στην αίθουσα , διαδικασία που απαιτούσε μεγάλο οικονομικό
κόστος. Ένας μεγάλος αριθμός γονιών βοήθησε πολύ γρήγορα να καθαριστεί η νέα αίθουσα-πρώην αποθήκη και
να μεταφερθούν τα έπιπλα, ώστε να λειτουργήσει άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις ( 8/12/2023). Η εθελοντική
ομάδα ” Ομορφαίνουμε γειτονιές”(4/3/2023), ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της προισταμένης και άρχισε να
ζωγραφίζει τους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου, η συμμετοχή εθελοντών και γονιών σε αυτό το εγχείρημα
ήταν εντυπωσιακή, ακόμα και όταν ολοκλήρωσε η ομάδα οι γονείς συνέχισαν να σχεδιάζουν και να
ζωγραφίζουν τους τοίχους του σχολείου, αλλάζοντας την όψη του Νηπιαγωγείου (7/4/2023). Μέσα στις διακοπές
του Πάσχα το σχολείο προμηθεύτηκε νέο εξοπλισμό από τις κτιριακές υποδομές και ομάδα γονιών βοήθησε και
πάλι να καθαριστεί και να βαφτεί ο χώρος δίπλα στην κουζίνα, που μετατράπηκε σε τραπεζαρία για να τρώνε τα
παιδιά. Επίσης συναρμολογήθηκαν από γονιό γραφεία και ντουλάπες που τοποθετήθηκαν στις αίθουσες. Γονείς
και πάλι ανέλαβαν να βάψουν τα παλιά και φθαρμένα καρεκλάκια και τραπέζια, να ανανεώσουν τα χρώματα στα
επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής και να συντηρήσουν την παιδική χαρά. Εθελοντική ομάδα γονέων πήρε την
πρωτοβουλία να ζωγραφίσει με χαρούμενα χρώματα και σχέδια τον τοίχο του απέναντι κτηρίου, ώστε τα παιδιά
να μην αντικρίζουν καθημερινά από την αυλή του σχολείου ανεπίτρεπτα συνθήματα στον τοίχο. Οι γονείς μαζί
με τους εκπαιδευτικούς οργανώνουν τη γιορτή λήξης, συμμετέχουν στη δημιουργία σκηνικών και στολών,
προετοιμάζουν τον μπουφέ της γιορτής κ.τ.λ. Στο επίπεδο της συμβουλευτικής γονέων, διοργανώνονται από το
Νηπιαγωγείο συναντήσεις με ειδικούς και οι γονείς ανταποκρίνονται πρόθυμα. Δια ζώσης ομιλίες-συζητήσεις με
παιδοψυχολόγο και θέμα “τα όρια στο παιδί” (28/1/2023) καθώς και εργοθεραπευτή και λογοθεραπευτή για την
στιγμή που το παιδί χρειάζεται παρέμβαση και αξιολόγηση πρίν την μετάβαση του στην Α Δημοτικού( 1/4/2023).
Επίσης στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στην Α Δημοτικού πραγματοποιήθηκε ομιλία-συζήτηση με θέμα ” Από
το μικρό στο μεγάλο σχολείο” και με εισηγητές σχολικούς συμβούλους Νηπιαγωγών και Δασκάλων. Οι γονείς
ανταποκρίθηκαν και τα οφέλη της συζήτησης χαρακτηρίστηκαν από όλους πολύ χρήσιμα. Φωτογραφικό υλικό και
αναλυτική περιγραφή των δράσεων υπάρχει στο ιστολόγιο του σχολείου

Το σχολείο μας


Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

Το σχολείο μας


Πρακτική 2
Άξονας
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Τίτλος Δράσης
Ομαλή μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο!
Στόχος Βελτίωσης
1.H κατάλληλη εξοικείωση των μαθητών/-τριών με τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Δημοτικού για να
επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση και προσαρμογή τους στη Α΄τάξη. 2.Η δημιουργία θετικών συναισθημάτων
στους/στις μαθητές/-ήτριες για να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις παιδαγωγικές, διδακτικές,
ψυχολογικές και συναισθηματικές προκλήσεις της νέας εκπαιδευτικής βαθμίδας.3. Αντιμετώπιση δυσκολιών οι
οποίες εντοπίζονται τόσο στη μαθησιακή τους απόδοση, όσο και στην κοινωνικοποίηση και ένταξή τους στον νέο
σχολικό χώρο, που οφείλεται αφενός στη διαφορετική φιλοσοφία της μίας βαθμίδας από την άλλη και αφετέρου
στο γεγονός, ότι οι μαθητές/-ήτριες, που ολοκληρώνουν τη φοιτησή τους στο Νηπιαγωγείο χρειάζονται χρόνο
προκειμένου να εγκλιματιστούν στη νέα μαθησιακή πραγματικότητα.
Ενέργειες Υλοποίησης
Καταγραφή των ονομάτων των παιδιών που θα μεταβούν την επόμενη σχολική
χρονιά στο Δημοτικό.
Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των παιδιών για το Δημοτικό Σχολείο. Συζήτηση
και ανταλλαγή απόψεων. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το εργαλείο
dotstorming.com, καταγραφή των αρχικών ιδεών των παιδιών για το Δημοτικό
σχολείο https://blogs.sch.gr/21niprodou/2023/05/. Φύλλο εργασίας στα νήπια
“Πως φαντάζονται το Δημοτικό Σχολείο”.
Γνωριμία με τα βιβλία της Α΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
Ενημέρωση των γονέων για την επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο. Συμπλήρωση
ερωτηματολογίου.
Συνάντηση με την Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου και τους
εκπαιδευτικούς της Α΄ τάξης. Οργάνωση επίσκεψης στο Δημοτικό Σχολείο.
Επίσκεψη των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο με σκοπό την γνωριμία των
παιδιών με την Διευθύντρια του σχολείου και ξενάγηση στους χώρους του
σχολείου. Κοινή συνάντηση των νηπίων με τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού και
προσφορά των “δώρων” από τα νήπια στα παιδιά της Α΄τάξης.
Γνωριμία των παιδιών με τη Γυμνάστρια του σχολείου και την υλοποίηση
σχετικού προγράμματος μαζί με τα παιδιά της Α΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
Δραστηριότητες κλεισίματος: Συζήτηση με τα παιδιά που πήραν μέρος στην
επίσκεψη με θέμα: “Τι μου άρεσε από την επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο”. Να
εντοπίσουν διαφορές ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο (π.χ.
η τάξη έχει θρανία και όχι τραπεζάκια, δεν υπάρχουν παιχνίδια στην τάξη,
υπάρχουν μεγάλοι πίνακες, η αυλή είναι μεγάλη και υπάρχει γήπεδο μπάσκετ).
Δημιουργία χάρτη ιδεών μετά την επίσκεψη, όπου τα παιδιά είχαν βελτιωμένες
απαντήσεις και κατεκτημένες γνώσεις.
Ενημέρωση ατομικών φακέλων των παιδιών και αξιολόγηση αυτών.
Οδηγίες- συμβουλές από ειδικούς και σχολικούς συμβούλους και απαντήσεις
σε ερωτήματα για την αντιμετώπιση του άγχους και της ομαλής προσαρμογής.
Επίσης συμβουλές και από τους νηπιαγωγούς προς τους γονείς για το πως θα
ενισχύσουν θετικά την εικόνα των παιδιών για το Δημοτικό Σχολείο στο σπίτι
κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

Το σχολείο μας


Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Aνάγκη για επιμορφώσεις στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, σε εθνικά και
ευρωπαϊκά προγράμματα και θέματα ειδικής αγωγής