Καλοκαίρι μέρος Γ’

Η εβδομάδα μας έκλεισε θαλασσινά. Μιλήσαμε για τους πειρατές και τις γοργόνες, φτιάξαμε πειρατικά καράβια και παίξαμε παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού.

 

Και κάπως έτσι ήχησε το τελευταίο κουδούνι. Αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες, αλλά τις ξεπεράσαμε και βγήκαμε πιο δυνατοί. Αυτό είναι το βασικότερο, να μην τα παρατάμε ποτέ και να ακολουθούμε τα όνειρα μας. Οπότε αυτό θα σας ευχηθώ γλυκά μου παιδάκια, να πραγματοποιήσετε όλα σας τα όνειρα, και να είστε πάντα χαρούμενα .

 

Καλό καλοκαίρι,

κυρία Μαρία

Καλοκαίρι μέρος Β΄

Η ενασχόληση μας με την θάλασσα συνεχίστηκε με την αναφορά στα πλάσματα της. Είδαμε σχετικές φωτογραφίες, σχολιάσαμε τα χαρακτηριστικά τους και τα διαχωρίσαμε σε σπονδυλωτά και σε ασπόνδυλα. Φτιάξαμε και πολλές κατασκευές. Τις δράσεις μας θα τις δείτε συγκεντρωμένες στο παρακάτω βιντεάκι.

 

Υπεύθυνη δράσεων:Καλεμκερίδου Μαρία

Καλοκαίρι μέρος Α’

Καλοκαίρι μου γλυκό μου’ χεις πάρει το μυαλό…

Το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων, έτσι αποφασίσαμε με τα παιδιά να αφιερώσουμε τον χρόνο που μας απομένει σε αυτή την θεματική. Είπαμε όσα μας θυμίζουν καλοκαίρι, σχολιάσαμε τον καιρό , αναφερθήκαμε στα καλοκαιρινά φρούτα. Με αφορμή τα φρούτα του καλοκαιριού διαβάσαμε το παραμύθι “Το καρπούζι” του συγγραφέα Ταγκρίντ Ναζάρ και κάναμε δυο κατασκευές. Στη συνέχεια αρχίσαμε να μιλάμε για την θάλασσα, για το τι πρέπει να κάνουμε για να την κρατάμε καθαρή  και για τα πλάσματα της. Στο τέλος φτιάξαμε τον βυθό και τα ψάρια χρησιμοποιώντας την τεχνική των τυπωμάτων.

Την επόμενη εβδομάδα θα επανέλθουμε με καινούργιες δραστηριότητες!

 

Υπεύθυνη δράσεων:Καλεμκερίδου Μαρία

 

 

 

Θεοί του Ολύμπου, Παραμύθι

“Μια φορά και έναν καιρό…”. Έτσι δεν ξεκινάνε παιδιά τα παραμύθια; Με την φράση αυτή δεν καταλαβαίνουμε πως ένα ταξίδι μαγικό πρόκειται να ξεκινήσει; Ένα παραμύθι λοιπόν ήταν μια από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε την εβδομάδα αυτή με τα μικρά μου νηπιάκια. Αφού είπαμε λίγα λόγια για την Γιγαντομαχία και την Τιτανομαχία, αφού μιλήσαμε για τους Θεούς του Ολύμπου και τα σύμβολα τους, τους χρωματίσαμε και τους τοποθετήσαμε στον Όλυμπο με το μεγαλόπρεπο παλάτι. Μας δημιουργήθηκαν όμως πολλές ερωτήσεις και έτσι σκεφτήκαμε έναν τρόπο να βρούμε μερικές απαντήσεις. Ψάξαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, τις καταγράψαμε και μετά προέκυψε η πρώτη μας συγγραφική απόπειρα . Έχοντας δώσει μορφή στην ιστορία και μετά από μερικές δικές μου μικροδιορθώσεις, ακολούθησε η εικονογράφηση. Τα παιδιά έδωσαν ζωή στο κείμενο μέσα από τις ζωγραφιές τους και το αποτέλεσμα είναι αυτό που θα δείτε στο αρχείο που ακολουθεί…

 

 

 

 

Εκτός από το πολύ όμορφο παραμύθι μας, λύσαμε και ένα σταυρόλεξο. Λύσαμε τους γρίφους, θυμηθήκαμε τα ονόματα και τα καταγράψαμε στον σωστό αριθμό.

 

Υπεύθυνη δράσεων:Καλεμκερίδου Μαρία

Κάν’το όπως ο Μοντριάν

Σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στον ξακουστό ζωγράφο Μοντριάν. Είδαμε τους πίνακες, σχολιάσαμε τα χρώματα και τις γραμμές, μελετήσαμε και τα σχήματα. Στο τέλος προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και εμείς το δικό μας έργο τέχνης.

 

Υπεύθυνη δράσης :Καλεμκερίδου Μαρία

Τάνγκραμ

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τα τάνγκραμ. Ζωγραφίσαμε όλα τα σχήματα, τα κόψαμε με το ψαλίδι, διαλέξαμε το μοτίβο που θέλαμε να αναπαραστήσουμε και τα κολλήσαμε σε χαρτόνι.

 

Υπεύθυνη δράσης:Καλεμκερίδου Μαρία

 

Πάσχα μέρος Β’

Συνεχίζοντας την αναφορά μας στα περί Πάσχα, μιλήσαμε για τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας, αναφερθήκαμε σε έθιμα που συναντά κανείς σε ολόκληρο τον κόσμο, φτιάξαμε πολλές κατασκευές τις οποίες θα δείτε συγκεντρωτικά στο βιντεάκι που ακολουθεί.

Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

Υπεύθυνη δράσεων:Καλεμκερίδου Μαρία

 

Πάσχα μέρος Α΄

Το Πάσχα πλησιάζει οπότε η θεματική μας δεν θα μπορούσε να είναι άλλη παρά τα όσα το αφορούν. Αναφερθήκαμε στα γεγονότα που προηγούνται της Μεγάλης Εβδομάδας, στη ζωή του Ιησού και στα Θαύματα. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η πασχαλίτσα της Αγάπης” της συγγραφέως Σοφίας Τούλη , από το οποίο ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή και είδαμε εκπαιδευτικά βιντεάκια για την Ανάσταση του Λαζάρου και τα έθιμα που υπάρχουν γύρω από αυτή την ημέρα. Στο τέλος φτιάξαμε μια κάρτα με την παλάμη μας, στην οποία γράψαμε ευχές για τα αγαπημένα μας πρόσωπα.

 

Υπεύθυνη δράσεων:Καλεμκερίδου Μαρία

 

Έντομα-Μυρμήγκι

Η ενασχόληση μας με τα έντομα σταματά με τα μυρμήγκια. Αναφερθήκαμε και πάλι στον κύκλο ζωής τους, είδαμε πολλές φωτογραφίες από το εσωτερικό μιας φωλιάς και σχολιάσαμε τον καταμερισ΄μό των εργασιών τους. Στο τέλος διαβάσαμε τον μύθο “Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας” και αποτυπώσαμε σε χαρτί αυτά που κατανοήσαμε.

 

Υπεύθυνη δράσης:Καλεμκερίδου Μαρία

Έντομα-Πασχαλίτσα

Σήμερα είχε την τιμητική της η πασχαλίτσα. Μελετήσαμε τον κύκλο ζωής της, αποτυπώσαμε τα στάδια , διαβάσαμε το παραμύθι της εξαιρετική συναδέρφου Ειρήνης Πετρίδου “Τζότζο ο σκατζόχοιρος και η πασχαλίτσα Βου” το οποίο και ζωγραφίσαμε, ενώ στο τέλος ασχοληθήκαμε με μια κατασκευή.

 

Υπεύθυνη δράσης:Καλεμκερίδου Μαρία