“Steam και η γη… γυρίζει”
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
1α. Γνωριμία με το διάστημα, εξερεύνηση προηγούμενων γνώσεων των παιδιών
Καταγράφουμε τις προσδοκίες μας, τι θα θέλαμε να μάθουμε
1β. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο και συζητήσαμε για το διάστημα και τους πλανήτες
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
2α. Γνωρίζουμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τη δημιουργία του σύμπαντος
2β. Γνωρίσαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος
2γ. Γνωρίσαμε και από κοντά τους πλανήτες με την ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA
https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/
2δ. Έπειτα επιλέξαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη, τον ζωγραφίσαμε και αναπαραστήσαμε την κυκλική κίνηση των πλανητών στον γαλαξία μας.
2ε. Φτιάξαμε μια ατομική κατασκευή ” το ηλιακό μας σύστημα”
2στ. Τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας πύραυλο για να κάνουμε μια βόλτα “στη γειτονιά του ήλιου”
Ώρα για τραγούδι
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, τραγουδούσαν και χόρευαν το τραγούδι καθ΄ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου
Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια με αντιστοίχιση πλανητών
https://wordwallscreens.azureedge.net/400/c7abc234303b4b989123f669bcb4d215_48
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
“Ο ήλιος πηγή ζωής”
3α. Παρακολουθήσαμε βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο και έγιναν ερωτήσεις διερεύνησης στα παιδιά
https://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic
3β. Παρακολουθήσαμε το μύθο του Φαέθωνα
https://vivifoti.blogspot.com/2017/01/blog-post_20.html
και τον ζωγραφίσαμε
3γ. Εισαγωγή του beebot και κάναμε την πρώτη βόλτα στη γειτονιά του ήλιου
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
“Ήλιος, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;”
4α. Παρακολουθήσαμε βίντεο με την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence
βίντεο προσομοίωσης NASA (Science- Technology) και την δραματοποιήσαμε
https://spaceplace.nasa.gov/all-about-earth/en/
4β. Κάναμε το πείραμα με το φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που
προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
4γ. Πως περνάμε τη μέρα και πως τη νύχτα? Τι κάνουμε την ημέρα και τι τη νύχτα?
Ατομική κατασκευή “μέρα-νύχτα”
και ένα φύλλο εργασίας
Ψηφιακά παιχνίδια με θέμα “μέρα-νύχτα”
5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
“Όμορφες κόρες του Χρόνου”
5α. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο
και τις εποχές
Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής. Πως τις ξεχωρίζουμε?
Έπειτα επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε την αγαπημένη μας εποχή
5β. Με τη βοήθεια του beebot κάνουμε τη διαδρομή των εποχών με τη σωστή σειρά
Αρχικά κάνουμε αναπαράσταση της διαδρομής άνοιξη – καλοκαίρι – φθινόπωρο – χειμώνας με βιωματικό τρόπο
Έπειτα στο χαρτί
6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
“Θα γίνω αστροναύτης, σε πύραυλο θα μπω,
Ταξίδι στο φεγγάρι θα κάνω αληθινό…”
6α. Αφού τραγουδήσαμε και χορέψαμε τον αστροναύτη, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξίδι στο φεγγάρι. Για το σκοπό αυτό χρειαστήκαμε τους πυραύλους μας , αλλά και μια στολή αστροναύτη
6β. Είδαμε εικόνες από τη σελήνη
6γ. Ακούσαμε την ιστορία του Φεγγαροσκεπατή
https://youtu.be/COSzCNona4Q
κι έπειτα τη ζωγραφίσαμε
6δ. Οι φάσεις της σελήνης
Βλέπουμε πάντα το φεγγάρι ολόκληρο? Γιατί συμβαίνει αυτό? Ποια άλλα σχήματα παίρνει το φεγγάρι? Μιλήσαμε για τις φάσεις της σελήνης και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο
χρησιμοποιώντας μπισκότα σοκολατένια με γέμιση κρέμας και ακολουθήσαμε την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση, έως τη φθίνουσα
Και φυσικά στο τέλος απολαύσαμε τα μπισκότα
7ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Από το εργαστήριο δεξιοτήτων τα παιδιά αποκόμισαν πολλές καινούριες γνώσεις. Γνώρισαν τους πλανήτες του γαλαξία μας, έκαναν υπολογισμούς, συνεργάστηκαν και κατάφεραν να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι στο διάστημα. Ο ενθουσιασμός αμείωτος, όπως και το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου, γι΄ αυτό όπως λέει και το τραγούδι κάθε βράδυ όταν κοιμούνται ακούν ήχους διαστημικούς…. βζιν ζουν βζιν ζουν…..






















































































