“ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ”

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΩΤΗΤΩΝ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙ ΕΥΘΥΝΗ

“ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ”

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ας γνωριστούμε ξανά

Γνωριζόμαστε ξανά αφού πρώτα γνωρίσουμε και συστήσουμε τον μοναδικό εαυτό μας, με τη βοήθεια ενός μαγικού καθρέφτη που μας δείχνει κάτι μοναδικό που όμοιό του στον κόσμο δεν υπάρχει. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό!IMG 20231030 101054 095

IMG 20231030 101009 053

Στη συνέχεια αποτυπώσαμε το μοναδικό εαυτό μας στο χαρτί

 1α. Για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης διαβάσαμε το παραμύθι “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να αλλάξει χρώμα

Για ποιο λόγο ήθελε να αλλάξει τον εαυτό του? Πως ένιωθε? Πόσο τον βοήθησε το γεγονός ότι ήθελε να γίνει κάποιος άλλος? Τι αποφάσισε τελικά να κάνει και γιατί?

Παρατηρήσαμε και καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά μας, τι ίδιο και τι διαφορετικό έχουμε με τους συμμαθητές μας.

1β. Τι μπορούμε να κάνουμε για να είναι η τάξη μας χαρούμενη? Συμφωνήσαμε και ζωγραφίσαμε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για να είναι η ομάδα μας χαρούμενη και η συμβίωσή μας ομαλή και ήρεμη. Ο καθένας πρέπει να ξέρει τα όριά του για να μην στενοχωρεί τους φίλους του. Όμορφες λέξεις, γλυκά λόγια, ευχαριστώ, παρακαλώ χρησιμοποιούνται πλέον από τα παιδιά.  Μιλήσαμε για το τι επιτρέπεται και τι οχι, και για τον τρόπο με τον οποίο φερόμαστε μέσα στην τάξη αλλά και στους φίλους μας.

. Για να θυμόμαστε τη συμφωνία μας φτιάξαμε το συμβόλαιο της τάξης μας το οποίο και υπέγραψαν όλα τα παιδιά.

IMG 20231101 110846 784 1

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει? Τα θέλω και οι ανάγκες μου

  Φτιάξαμε συννεφόλεξο με τα θέλω μας και αλλά και τις ανάγκες μας

Διαχωρισμός πραγματικών αναγκών – επιθυμιών μέσα από εικόνες αναφοράς και συζήτηση. Έπειτα μοιράστηκε μια εικόνα στα παιδιά και αφού συζητήσαμε ποια είναι η ανάγκη του ατόμου της εικόνας, το αποτυπώσαμε αυτή την ανάγκη στο χαρτί.

IMG 20231102 090218 026 1IMG 20231102 085737 726 1

IMG 20231102 090052 164 1IMG 20231102 085526 931

IMG 20231102 090558 588 1 1IMG 20231102 090342 690

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Σύνδεση Αναγκών με τα δικαιώματα των παιδιών

Για την καλύτερη κατανόηση και σύνδεση των πραγματικών αναγκών των ανθρώπων αλλά ειδικότερα των παιδιών παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους Umbrella. Η ταινία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα και πραγματεύεται την ιστορία ενός αγοριού που ζει σε ορφανοτροφείο και ονειρεύεται μια κίτρινη ομπρέλα.

 

Ακολούθως ζωγραφίσαμε τις ανάγκες του αγοριού που είναι επίσης και δικαίωμά του

IMG 20231103 115936 867IMG 20231103 115721 021 1IMG 20231103 115500 660

IMG 20231103 115350 421 1IMG 20231103 115309 695 1

. Μιλήσαμε για τη UNICEF,  κάθε παιδί έχει ίσα δικαιώματα σύμφωνα με τη Σύμβαση Δικαιωμάτων του παιδιού της Unicef https://www.unicef.org/greece). ​Έγινε αναφορά στη Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου)

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Η χάρτα των Δικαιωμάτων των παιδιών

xarta

IMG 20231107 084323 306 Αντιγραφή

IMG 20231107 084323 306 Αντιγραφή

IMG 20231107 084354 744 Αντιγραφή

IMG 20231107 084624 933 Αντιγραφή

IMG 20231107 085300 405

. Αναγνωρίσαμε τα γράμματα και ανασυνθέσαμε τη λέξη Δικαιώματα

IMG 20231106 112900 865

IMG 20231106 114202 023

IMG 20231106 115233 708

. είδαν την ιστορία της, το έργο της, εικονόλεξο, αφίσες κ.ά.. ​Τα συζήτησαν και στη συνέχεια χρωμάτισαν  σύμβολα και αφίσες

. ” Αν όλα τα παιδιά της γης” διαβάσαμε το παραμύθι και μάθαμε το τραγούδι. Πιαστήκαμε χέρι – χέρι και το χορέψαμε.

5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: ” Η ζωή στη λουλουδούπολη”

.Διαβάσαμε την ιστορία! Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός

αρχείο λήψης 13

Τι συμβαίνει όταν απουσιάζουν τα δικαιώματα… Οι ανάγκες για τροφή, ασφαλή στέγη, εκπαίδευση, περίθαλψη είναι μεγάλη. Πως νιώθουν τα παιδιά στις εικόνες που βλέπουμε???

img071img072

img074img073

Στη συνέχεια ως άλλοι ήρωες ελευθερώσαμε τα δικαιώματα και τα φυλάξαμε το μαγικό χρυσό βιβλίο ώστε να μην  μπορέσει να τα πάρει κανείς ξανά

IMG 20231109 112510 944

IMG 20231109 112156 353 1

IMG 20231109 112045 009

Τα παιδιά επέλεξαν φτιάξουν το δικαίωμα των παιδιών στην υγεία και την περίθαλψη

IMG 20231113 120743 223IMG 20231113 120738 862

6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Κι αν ήμουν εγώ?”

Παρακολούθησαν βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας, με τίτλο:
“Η Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα.”

Ακολούθησε συζήτηση και τέθηκαν τα εξής ερωτήματα:

«γιατί δεν δέχτηκαν το κοριτσάκι,  στις χώρες από όπου πέρασε;
Τι φοβήθηκε περισσότερο;
Τι θα κάνατε εάν τη συναντούσατε;
Ποιές νομίζετε ότι ήταν οι βασικές ανάγκες και άρα δικαίωμά της;» 

20 Νοεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων των παιδιών

IMG 20231120 090710 092

7ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Συνεισφορά στους άλλους”

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα” 

H Μαλάλα Γιουσαφζάι σε ηλικία 11 ετών επέζησε από πυροβολισμό στο κεφάλι. Της επιτέθηκε μέσα σε σχολικό λεωφορείο ένας Ταλιμπάν. Υπερασπιζόταν το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση και έγινε η νεότερη κάτοχος βραβείου Νόμπελ στο κόσμο, κερδίζοντας το σε ηλικία 17 ετών….

“Ένα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο κι ένα στυλό μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο”

Εσύ τι θα άλλαζες αν μπορούσες στον κόσμο?

IMG 20231121 113254 268IMG 20231121 113433 290

IMG 20231121 113336 040IMG 20231121 113235 839

IMG 20231121 113130 288IMG 20231121 113039 318

Εμείς πως μπορούμε να συνεισφέρουμε? Με ποιο τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε και ποιους??  Μιλήσαμε για διάφορους οργανισμούς που προσφέρουν βοήθεια σε όσους το χρειάζονται αλλά αυτό που μας συγκίνησε ήταν το “Make a Wish” Ελλάδος και μας συγκίνησε το γεγονός ότι θα γίνουν πραγματικότητα οι ευχές των παιδιών. Εν όψει λοιπόν Χριστουγέννων αποφασίσαμε να βάλουμε κι εμείς ένα λιθαράκι ώστε να πραγματοποιηθούν τα όνειρα των παιδιών που παλεύουν για τη ζωή τους. Κι οχι μόνο αυτό αλλά για κάθε δωρεά παίρνουμε το δικό μας “αστέρι της ευχής”

IMG 20231120 095904 154

IMG 20231120 120139 318

7α.  Ανατροφοδότηση, αναστοχασμός

Τι σας άρεσε περισσότερο? Τι δεν σας άρεσε? Αποτυπώνουμε στο χαρτί αυτό που μας άρεσε περισσότερο

IMG 20231123 095506 505

IMG 20231123 095430 716

IMG 20231123 095308 240

IMG 20231123 094746 351Πηγές: Χρησιμοποιήθηκε υλικό από τις βιβλιοθήκες του ΙΕΠhttps://blogs.sch.gr/edionis/files/2021/08/%CE%A4%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD.pdf

https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/search/label/%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%99%CE%A9%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91%20%CE%A4%CE%A9%CE%9D%20%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%99%CE%A9%CE%9D