ΤΑΞΗ A2 – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2022 – 2023)

Φροντίζω το Περιβάλλον

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (2022-2023)

ΤΑΞΗ  A2

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

“Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για τα δικαιώματα των ζώων.

Να μάθουν ποια ζώα απειλούνται με εξαφάνιση και τις οργανώσεις που τα προστατεύουν.

Να ευαισθητοποιηθούν για το θέμα των αδέσποτων ζώων.

Εργαστήριο 1

Κάθε μαθητής μιμείται ένα ζώο και οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν ποιο είναι. Οι μαθητές που έχουν κάποιο κατοικίδιο στο σπίτι μιλούν για αυτό και γράφουν σε φύλλο εργασίας.

Εργαστήριο 2

Με καταιγισμό ιδεών οι μαθητές αναφέρουν τι θα ήθελαν να μάθουν για τα ζώα και γίνεται καταγραφή στον πίνακα.

Ακούσαμε στο διαδίκτυο το βιβλίο “o αλυσοδεμένος ελέφαντας” του Χόρχε Μπουκάι και αναλύσαμε το περιεχόμενό του.

Συζητήσαμε για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα αδέσποτα ζώα

και για τις υποχρεώσεις που έχει όποιος έχει κατοικίδιο ζώο.

Εργαστήριο 3

Ακούσαμε στο διαδίκτυο “τα τρία μικρά λυκάκια” του Ευγένιου Τριβιζά και αναλύσαμε το περιεχόμενο.

Μάθαμε για τις κατηγορίες των σπονδυλωτών ζώων και οι μαθητές συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας.

Εργαστήριο 4

Μάθαμε τις κατηγορίες των ζώων ανάλογα με το τι τρώνε (σαρκοφάγα, φυτοφάγα, παμφάγα) και συμπλήρωσαν οι μαθητές σχετικό φύλλο εργασίας. Επίσης οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας για το ζώο που τους αρέσει στη φύση.

Εργαστήριο 5

Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου “η αλεπού και το λελέκι” και oι μαθητές βρήκαν το δίδαγμα του μύθου. Βρήκαμε στο διαδίκτυο εικόνες από φωλιές πουλιών. Μιλήσαμε για πουλιά που απειλούνται με εξαφάνιση και είδαμε βίντεο της ορνιθολογικής εταιρείας για τον  αιγαιόγλαρο.

 Εργαστήριο 6

Μιλήσαμε για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και βρήκαμε φωτογραφίες τους στο διαδίκτυο. Φτιάξαμε αφίσα με σκίτσα ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση.Οι μαθητές συμπλήρωσαν σχετικό  φύλλο εργασίας.Μιλήσαμε για τη χελώνα καρέτα καρέτα και είδαμε σχετικό βίντεο.

Εργαστήριο 7

Μιλήσαμε για τις οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία των ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση και είπαμε πώς μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε. Μιλήσαμε για τη φώκια μονάχους μονάχους και το δελφίνι βακίτα και είδαμε σχετικά βίντεο.

Καλλιεργήθηκε η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα ζώα και τα δικαιώματά τους και τη φροντίδα που πρέπει να παρέχει ο άνθρωπος στα κατοικίδια, στα ζώα που είναι προς εξαφάνιση και  τα αδέσποτα ζώα.

Τα προϊόντα που παρήχθησαν από τους μαθητές κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων ήταν η δημιουργία αφίσας με ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και φύλλα εργασίας.

Αξιολόγηση – αποτίμηση

Θεωρώ ότι οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό. Οι μαθητές κατανόησαν τα δικαιώματα των ζώων και πώς πρέπει να τα φροντίζουν. Κατανόησαν πως η ζωή είναι αλυσίδα και πως δεν πρέπει να αφήσουμε κανένα ζώο  να εξαφανιστεί. Κατάλαβαν πως η φροντίδα για το περιβάλλον και τα ζώα είναι απαραίτητη για να υπάρχει ισορροπία στον πλανήτη μας. Έμαθαν για τις οργανώσεις που βοηθούν τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και έμαθαν πού πρέπει να ζητήσουν βοήθεια για ένα τραυματισμένο ζώο.