Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά!

Ολοκληρώθηκε το  εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά!” Αρχικά έγινε διερεύνηση σχετικά με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών με  την αξιοποίηση του πίνακα «Τι γνωρίζω; Τι θέλω να μάθω; Τι έμαθα; Πώς το έμαθα» (K–W – L – Η). Τα παιδιά έθεσαν τις ερωτήσεις και  τους προβληματισμούς τους. Δημιουργήθηκε η γωνιά του εργαστηρίου, αφίσα και μάθαμε δίστιχα ποιηματάκια.

Ανώνυμο σχέδιο 41

Γνωρίσαμε τα βασικά μέρη της στοματικής κοιλότητας μέσα από βίντεο και διαβάζοντας την ιστορία του Ε. Τριβιζά “Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό”. 

Στοματική υγιεινή – Εκπαιδευτικό video picou picou: https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό: https://www.youtube.com/watch?v=4JGAzI-XkYw&t=1s

Εργασία δόντια

Οι μαθητές γνώρισαν τα νεογιλά δόντια και εξοικειώθηκαν με τις ονομασίες και την ανατομία των δοντιών (παρουσίαση βίντεο, κουκλοθέατρο, παιχνίδια, κατασκευή μασέλας από άχρηστα υλικά). 

Γιατί πέφτουν τα δόντια μου: https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8

κοκλοθέατρο

Η κακιά Τερηδόνα και η οδοντόκρεμα Κλοκλό

Αξιοποιήσαμε διδακτικά την ιστορία του Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085

Ζαχαρούλα Σοκολάκης

Σοκολάκης Ζαχαρούλα

Τραγουδήσαμε “Το δοντάκι ” της Ε. Κακογιάννη.

https://www.youtube.com/watch?v=qFQn251YF2A

Τέθηκε το ερώτημα προς τα παιδιά για να το ερευνήσουν και να προτείνουν λύσεις:  “Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να είναι τα δόντια μας γερά και υγιή”; Μιλήσαμε για τη θρεπτική αξία των τροφών, τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και τη μεσογειακή διατροφή. Φάγαμε ένα υγιεινό πρωινό. 

καλό κακό δόντι

Λυπημένο και χαρούμενο δοντάκι

Ανώνυμο σχέδιο 43

Μεσογειακή διατροφή

Ανώνυμο σχέδιο 42

Υγιεινό πρωινό

Αξιοποιήσαμε διδακτικά την ιστορία “Μια κάμπια πεινασμένη” του Ε. Καρλ. Κατασκευάσαμε πυραμίδες διατροφής με κολάζ.

Ανώνυμο σχέδιο 44

Επίσης αξιοποιήσαμε την ιστορία της Σ. Ζαραμπούκα “Ο ωραίος Δαρείος”.  

https://www.liveworksheets.com/ul443675zk

Ανώνυμο σχέδιο 45

Κατασκευάσαμε το  μικρό βιβλίο για τα δόντια. 

Βιβλίο για δόντια

Γνωρίσαμε τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής και τη σημασία του σωστού βουρτσίσματος των δοντιών.

Το τραγούδι των δοντιών: https://www.youtube.com/watch?v=I4RG1YEV0JA

Νέστορας ο Κάστορας, Αχ! καλή μου οδοντόβουρτσα! : https://www.youtube.com/watch?v=xtRIlyYpe94

Νέστορας ο Κάστορας, τραγούδι –  Αχ, τα δοντάκια μου!: https://www.youtube.com/watch?v=EpxlJKTpuYU

Μάθαμε τους κανόνες στοματικής υγιεινής από τη Λευκή και τον Λάμπη.

https://docs.google.com/presentation/d/1h5GBNpsu1I16-OKe7IQQgqp1BPD-2WNO/edit?usp=sharing&ouid=105158745044413805822&rtpof=true&sd=true

Μιλήσαμε για τον ρόλο του οδοντίατρου και τη σημασία της έννοιας “προληπτική ιατρική”.

Διαβάσαμε την ιστορία της Σ. Ζαραμπούκα “Ιππόλυτος  Ιπποπόταμος” και τη δραματοποιήσαμε. 

0156638 264x264 800x800 96x96 560x560 1

 

Είδαμε και διαβάσαμε την ιστορία του Ε. Τριβιζά ” Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”. 

https://www.youtube.com/watch?v=XquHqVcaw8Y

Γνωρίσαμε το σώμα μας, διαβάσαμε το βιβλίο ” Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι” της Α. Ράσελμαν  (https://anyflip.com/swkf/bnix/basic), τραγουδήσαμε το ταξίδι της μπουκιάς, ζωγραφίσαμε τα όργανα  του σώματός μας.

ζωγραφική σώμα

Τα βιβλία που διαβάσαμε. IMG 20250214 125457

Αξιολογήσαμε το εργαστήριο με συζήτηση στην παρεούλα και τη συμπλήρωση του πίνακα

(K–W–L– Η).

Πίνακας δόντια