Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!

Στα πλαίσια του  σχεδίου εργασίας του νηπιαγωγείου μας αλλά και της συμμετοχής μας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο πιλοτικό πρόγραμμα “Ολιστική παρέμβαση στις Εκπαιδευτικές Μεταβάσεις” , ήρθε και πάλι η στιγμή να προετοιμάσουμε την ομαλή μετάβαση των νηπίων μας στο Δημοτικό σχολείο.

Σε πρώτη φάση συνδιοργανώσαμε  με το 4ο και 13ο Νηπιαγωγεία Πετρούπολης σε συνεργασία με τον Συμβουλευτικό Σταθμό του Δήμου Πετρούπολης  ενημερωτική ομιλία για τους γονείς των νηπίων .

Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα των παιδιών :

Λίγο πριν το Δημοτικό. Πως το φαντάζεσαι;

Τι γνωρίζεις για το Δημοτικό; Τι θα ήθελες να μάθεις;

Ποιος θα μας βοηθήσει να λύσουμε όλες αυτές τις απορίες; Μα ποιος άλλος ; Μια δασκάλα! Μια δασκάλα της Α΄Δημοτικού! Τι τυχεροί είμαστε που γνωρίζουμε ήδη μια… Η πρόσκληση έγινε και η κ. Γεωργία Αντωνοπούλου , μητέρα του φίλου μας του Αιμίλιου και δασκάλα στο γειτονικό μας 9ο Δημοτικό Σχολείο  , βρέθηκε σήμερα στο νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ρωτήσουν όλα όσα ήθελαν και να μάθουν ακόμα περισσότερα από την κυρία Γεωργία!

Η κυρία Γεωργία όμως μας είχε ετοιμάσει και πολλές εκπλήξεις! Έφερε μαζί της και μας διάβασε ένα υπέροχο βιβλίο , το οποίο μας σύστησε με τα περιεχόμενα της κασετίνας , το μολύβι και την ξύστρα!

Μας έφερε επίσης τις ζωγραφιές που μας στέλνουν οι μαθητές της , τα Πρωτάκια του Δημοτικού (μεταξύ των οποίων βρίσκονται και περσινοί φίλοι μας) όπου μας παρουσιάζουν με κάθε λεπτομέρεια το σχολείο τους!

collage

Μας έφερε και τα βιβλία της πρώτης Δημοτικού για να δούμε πως είναι αλλά και ένα γλυκό δωράκι καλωσορίσματος για κάθε μελλοντικό Πρωτάκι του Δημοτικού!

Η τελευταία έκπληξη που μας περίμενε όμως ήταν και η πιο ωραία!

71a428a2 5d94 4dc1 b85b c04d5d94f3b9

-Κυρία θα πάμε;

-Και βέβαια!

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026 

Να `μαστε έξω από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης!

8ab216ce 6b2b 4064 a6af 40b6f9fa37ef

Εκεί στην είσοδο μας υποδέχτηκε η Διευθύντρια κ. Τσιλιγιάννη η οποία μας ξενάγησε σε ολόκληρο το σχολείο! Είδαμε τις αίθουσες , τον χώρο εκδηλώσεων , τα προαύλια , τις τουαλέτες , το κυλικείο (πολύ εντυπωσιαστήκαμε!) τα γραφεία των δασκάλων και της διεύθυνσης όπου τόνισε στα παιδιά ότι η πόρτα είναι πάντα ανοικτή για ό,τι θελήσουν!

Καταλήξαμε στις δύο αίθουσες της πρώτης τάξης. Εκεί είναι που θα βρεθούν και τα παιδάκια μας από Σεπτέμβρη. Οι υπέροχες δασκάλες και τα καταπληκτικά τωρινά πρωτάκια μας υποδέχτηκαν με χαρά. Συναντήσαμε και πολλούς φίλους που ήταν μαζί μας πέρυσι στο νηπιαγωγείο! Μας πήραν από το χέρι και μας ξενάγησαν στην όμορφη τάξη τους. Μας είχαν ετοιμάσει και μια τεράστια αφίσα με το μήνυμα ” Καλώς Ήρθατε στο Δημοτικό”

Μας χάρισαν “γλυκές” καρδούλες και κάτσαμε μαζί τους στα λίγο διαφορετικά θρανία από αυτά που έχουμε συνηθίσει για να παρακολουθήσουμε το μάθημα! Τα μεγάλα παιδιά μας διάβασαν πληροφορίες για τις χελώνες Καρέτα-Καρέτα και μετά κάναμε μαζί τους εργασία! Πολύ εύκολη μας φάνηκε και τα καταφέραμε περίφημα!

Περάσαμε στον χώρο που του χρόνου θα κάνουμε διάλειμμα εμείς τα πρωτάκια για να τον δούμε και αποχαιρετίσαμε πια , για την ώρα , το Δημοτικό σχολείο παίρνοντας μαζί μας και τους δροσιστικούς χυμούς που μας κέρασε η Διευθύντρια.

Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια , τις δασκάλες και όλο το προσωπικό του 9ου Δημοτικού Σχολείου που όχι απλά δέχτηκαν να πραγματοποιηθεί αυτή η τόσο σημαντική για την ομαλή μετάβαση των νηπίων επίσκεψη , αλλά την προετοίμασαν με ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη.

Γιατί οι αλλαγές δεν είναι το τέλος, αλλά η αφετηρία για νέες, μαγικές διαδρομές. Ας υποδεχτούμε, λοιπόν, το αύριο με ανοιχτή αγκαλιά και γεμάτοι ελπίδα!

Καλό καλοκαίρι και καλή συνέχεια στα μικρά μας για ένα φωτεινό και δημιουργικό μέλλον!

Μεγάλωσα λοιπόν κι εγώ , θα πάω στο Δημοτικό!

Πως φαντάζομαι το Δημοτικό Σχολείο;
Πως φαντάζομαι το Δημοτικό Σχολείο

Οι συζητήσεις δίνουν και παίρνουν αυτές τις ημέρες. Το καλοκαίρι έφτασε και αποχαιρετάμε το Νηπιαγωγείο . Για τους περισσότερους από εμάς όμως το Σεπτέμβρη μας περιμένει το Δημοτικό Σχολείο . Μια μεγάλη αλλαγή ομολογουμένως για τα παιδιά (και όχι μόνο) που είναι φυσιολογικό να δημιουργεί και άγχος. Στην προσπάθειά μας η μετάβασή τους να είναι όσο πιο ομαλή γίνεται , οργανώσαμε επίσκεψη στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης.

df6e7610 2d92 4814 aac0 56703783f6bf

Εκεί μας υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό οι δάσκαλοι και τα παιδιά της Α΄Δημοτικού. Περιηγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του σχολείου και γνωρίσαμε τα γραφεία των δασκάλων και της διευθύντριας , την αίθουσα εκδηλώσεων όπου παρακολουθήσαμε για λίγο την πρόβα της έκτης για την καλοκαιρινή γιορτή , τα προαύλια , τις τουαλέτες , το κυλικείο , μας κέρασαν δροσιστικό χυμό και καταλήξαμε στην αίθουσα της Α΄Δημοτικού.

Τα παιδιά της Α΄Δημοτικού και η κα Βίκυ η δασκάλα τους μας έλυσαν όλες τις απορίες. Μας μίλησαν για τα διαφορετικά μαθήματα που κάνουν , είπαν ποιο από όλα είναι το αγαπημένο τους , μας έδειξαν τα πολύχρωμα βιβλία τους , μας είπαν για τα τρία διαλείμματα που υπάρχουν στο Δημοτικό , κάτι που μας άρεσε πολύ! Είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε την όμορφη τάξη τους που έμοιαζε τελικά αρκετά με τη δική μας γιατί είχε κι εκεί τους κανόνες της τάξης τους , τα σχήματα , τα γράμματα και τους αριθμούς…  Καθίσαμε στις καρέκλες και τα θρανία που είναι κι αυτά στα μέτρα μας και είδαμε από κοντά όσα μέχρι τώρα υπήρχαν μόνο στη φαντασία μας. 

Αλλά κι εμείς με τη σειρά μας τους ενημερώσαμε τα παιδιά για τα σημαντικά που έχουμε μάθει στη Νηπιαγωγείο. Τους μιλήσαμε για τη μόλυνση της θάλασσας από τα πλαστικά , τους είπαμε τους κινδύνους που υπάρχουν για τα ζώα της θάλασσας αλλά και για τον άνθρωπο. Τους αποχαιρετίσαμε τραγουδώντας το τραγούδι μας για τη θαλάσσια μόλυνση και τους χαρίσαμε για να στολίσουν την τάξη τους μια ομαδική εργασία που είχαμε ετοιμάσει. 

21dfdcc5 3e2e 4b67 80bb 48fdd1c6350e

Κι εκείνα μας αποχαιρέτισαν χαρίζοντας σε κάθε νηπιάκι μια καρδούλα που είχαν φτιάξει μόνα τους κι έλεγε “Καλωσήρθες στο Δημοτικό Σχολείο”

Kaloshrthes

Ευχόμαστε του χρόνου που θα ξαναέρθουμε τα τωρινά νηπιάκια μας να είναι εκείνα που θα μας υποδεχτούν με αυτοπεποίθηση πια για να βοηθήσουν κι εκείνα με τη σειρά τους και τους μικρότερους φίλους τους να ανέβουν το επόμενο σκαλοπάτι. 

Ευχαριστούμε θερμά τους δασκάλους και όλα τα παιδιά του Δημοτικού που μας υποδέχτηκαν τόσο εγκάρδια , την Διευθύντρια του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης κ. Τσιλιγιάννη που δέχτηκε να γίνει η επίσκεψη αυτή καθώς και όλους τους γονείς των νηπίων που μας συνόδευσαν .

 

Επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο!

Λίγο πριν το Δημοτικό…πως το φαντάζεσαι;
collage 10

Screenshot 13Screenshot 12

Πως θα πάρουμε τις πληροφορίες που θέλουμε; Μα από το ίδιο το Δημοτικό , από το Διευθυντή , τους δασκάλους και τα παιδιά! Επίσκεψη λοιπόν στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης.

Με τη συνοδεία του διευθυντή κου Τσέλιου Δημήτρη , περιηγηθήκαμε σε όλους τους χώρους. Αίθουσες , προαύλια , αίθουσα εκδηλώσεων , γραφείο δασκάλων , γραφείο διευθυντή , κυλικείο και τουαλέτες.

Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τις δασκάλες και τα παιδιά της Α΄ και της Β΄ Δημοτικού . Όλοι ήταν πολύ πρόθυμοι να  απαντήσουν στις ερωτήσεις μας και να μας λύσουν κάθε απορία. Ιδιαίτερη χαρά είχαμε που συναντήσαμε κάποιους από τους περσινούς μας συμμαθητές οι οποίοι τελειώνουν φέτος την Α΄ δημοτικού.  Παράλληλα παρατηρήσαμε τις αίθουσες , τις διαφορές και τις ομοιότητες με το νηπιαγωγείο. Τελικά δεν ήταν και τόσο άσχημα …

Ο κύριος Διευθυντής όχι μόνο δεν ήταν αυστηρός όπως ορισμένοι από εμάς περιμέναμε αλλά μας μίλησε πολύ όμορφα και μας χάρισε και υπέροχα μολύβια! Μας εξήγησε πολλά για τη δουλειά του και μας έκανε να αισθανθούμε ασφάλεια. Ε κι εμείς του χαρίσαμε φεύγοντας ένα δωράκι να στολίσει το γραφείο του. 

345122365 238452675469748 485862565528771703 n

Επιστρέφοντας στην τάξη , ζωγραφίσαμε όσα μας έκαναν εντύπωση. Η αίθουσα θεάτρου ήταν μάλλον πολύ εντυπωσιακή για τα παιδιά μας!

collage 11

Μιλήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές του Νηπιαγωγείου με το Δημοτικό.

345188650 6387922917990066 7291997780725041642 n

Περιεργαστήκαμε και κάποια από τα βιβλία που θα έχουμε του χρόνου! Όμορφα είναι , έχουν ωραία χρώματα και σχέδια! Και εύκολα! Μπορούσαμε κι εμείς να λύσουμε  τις ασκήσεις των πρώτων κεφαλαίων! 

343399054 214251201461098 4376949736053279523 n
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμά μας για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο , το οποίο ξεκίνησε με σχετική ομιλία για τους γονείς και ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο 9ο Δημοτικό , προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε παιδιά και γονείς να προετοιμαστούν κατάλληλα για τη νέα συνθήκη που θα αντιμετωπίσουν από Σεπτέμβρη. Όπως κάθε μετάβαση , είναι δυνατόν αυτή η αλλαγή σχολικής βαθμίδας να μας γεμίζει άγχος , αγωνία και φόβο. Επιδιώξαμε να εξασφαλίσουμε όρους ομαλής  μετάβασης μέσω της γνωριμίας με τη λειτουργία του δημοτικού σχολείου , μέσω της ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης των παιδιών , της εξασφάλισης της συνέχειας στις εμπειρίες τους , της διαπίστωσης κοινών μεθόδων και λειτουργιών , της απομυθοποίησης αρνητικών στερεότυπων που επικρατούν και φορτίζουν τα νήπια με προκαταλήψεις για το δημοτικό . Τέλος προσπαθήσαμε να καλυφθεί το κενό της ασυνέχειας που συχνά δημιουργεί το πέρασμα από μια γνωστή κατάσταση σε μια άγνωστη . 

Όλα αυτά δε θα ήταν δυνατά χωρίς τη συμβολή και τη συνεργασία όλων των γονέων των νηπίων μας , των μαθητών και των δασκάλων της Α΄ και Β΄ Δημοτικού του 9ου Δημοτικού σχολείου Πετρούπολης καθώς και του διευθυντή του σχολείου κου Τσέλιου Δημήτρη. Σας ευχαριστούμε θερμά όλους και όλες!

Screenshot 19

Τοιχογραφία 9ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης “Διομήδης Κομνηνός”

Ολοκληρώνουμε αυτή την ανάρτηση με την ερώτηση ενός μικρού μας μαθητή που μας καθήλωσε όλους . Αφού είδε και άκουσε όλα όσα είχαν να μας πουν , ρώτησε: Υπάρχει αγάπη εδώ; 

Γιατί τελικά όταν υπάρχει αγάπη δε φοβόμαστε τίποτα!