Συμμετοχή στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής 2023 (Make a wish)
Το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) εκπληρώνει ευχές παιδιών 3 – 18 ετών που νοσούν από πολύ σοβαρές ασθένειες. Μέσω του προγράμματος Αστέρι της Ευχής, το οποίο υλοποιείται για 25η χρονιά με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας (αρ.πρωτ. Φ.14/98076/ΦΔ/100120/Δ1 & Φ.2.1/ΜΓ/64830/102883/Δ7 ) δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μαθητή με το συμβολικό ποσό των 2€ να αποκτήσει το δικό του Αστέρι της Ευχής και να βοηθήσει ένα παιδί που μάχεται για τη ζωή του.
Μια ευχή δεν είναι απλά μια ευχή, αλλά πολλά παραπάνω. Είναι το φως στο σκοτάδι. Είναι o τρόπος να ξαναγίνει ένα παιδί, παιδί, ξαναβρίσκοντας την παιδικότητα και την αθωότητα που χάθηκαν βίαια λόγω της ασθένειας. Είναι το κίνητρο να συνεχίσει να αγωνίζεται και να γεμίσει ελπίδα. Είναι στήριξη για την οικογένεια που βλέπει ξανά στα μάτια του παιδιού, πηγαία, αυθεντική χαρά. Είναι αναπόσπαστο μέρος του ταξιδιού για τη θεραπεία, καθώς έρευνες καταδεικνύουν ότι τα παιδιά των οποίων οι ευχές εκπληρώνονται, μπορούν να ανακτήσουν τη σωματική και συναισθηματική τους δύναμη. Είναι η έμπρακτη απόδειξη ότι όλα είναι δυνατά. Ακόμα και το πιο μεγάλο, το πιο σπουδαίο, να γίνουν καλά!
25 χρόνια μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, όλοι μαζί, έχουμε καταφέρει να εκπληρώσουμε εκατοντάδες ευχές παιδιών και να τους δώσουμε τη δύναμη και την ελπίδα που έχουν ανάγκη, για να συνεχίσουν να αγωνίζονται.
Με μία συμβολική δωρεά των 2€, μπορείτε να βοηθήσετε για ακόμη μία χρονιά να εκπληρωθούν κι άλλες ευχές με το αναμνηστικό σας χάρτινο Αστέρι της Ευχής να σας υπενθυμίζει την προσφορά σας.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο
- Ο Μαγικός Κύκλος
- Οι Χρυσοί Κανόνες του Μαγικού Κύκλου
- Η Μαγική κουβέρτα
- Παντομίμα ζωάκια
- Οι Υγιεινές Συνήθειες
- “Ψαρεύουμε” υγιεινές συνήθειες
Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μας μίλησαν επίσης για τα συναισθήματα. Ποια είναι , πότε τα νιώθουμε , πως τα εκφράζουμε… Το σίγουρο είναι ότι τα νιώθουμε όλοι και είναι ΟΛΑ φυσιολογικά και χρήσιμα
Πριν μας αποχαιρετίσουν ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μας πρότειναν να φτιάξουμε ένα βιβλίο για τον εαυτό μας! Αφού μιλήσαμε για τις προτιμήσεις μας , για την οικογένειά μας , για τα όνειρά μας , όσα μας αρέσουν στον εαυτό μας και όλα όσα μας κάνουν ξεχωριστούς , ο καθένας δημιούργησε το δικό του βιβλίο για τον εαυτό του. Στο τέλος τα παρουσιάσαμε στην ομάδα και εντοπίσαμε τυχόν ομοιότητες και διαφορές.
Συναισθήματα παντού!
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2023 (EU CODE WEEK)
Η φετινή μας συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει τίτλο “Ταξίδι στην Τάξη μου… στο Σχολείο μου… στη Γειτονιά μου!”
WΕ ALL CAN CODE
Για τη συμμετοχή μας χρησιμοποιήσαμε τη Beebot , το επιδαπέδιο ρομποτάκι του σχολείου μας . Χρειαζόταν να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την Εκπαιδευτική Ρομποτική. Ξεκινήσαμε τις δράσεις μας μιλώντας για τα ρομπότ και καταγράψαμε τι γνωρίζουν τα παιδιά γι` αυτά.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε μέσα από εικόνες και βίντεο διαφόρων ειδών ρομπότ , από τα παλιά κουρδιστά μέχρι και την Beebot .
Μιλήσαμε για το πως κινούνται τα ρομπότ και μιμηθήκαμε τις κινήσεις τους παρακολουθώντας το χορό τους στo βίντεο Dancing Robots
Για να εξοικειωθούμε με τα σύμβολα και τις κινήσεις της Beebot , κάποια παιδιά έγιναν ρομπότ και οι υπόλοιποι τα προγραμμάτιζαν να κάνουν συγκεκριμένες διαδρομές πατώντας τα κουμπάκια τους.
Τώρα πια είμασταν έτοιμοι να προγραμματίσουμε και τη μελισσούλα μας να φτάσει στο αρχικό μας γράμμα αφού πρώτα καταγράφαμε σε χαρτί τη διαδρομή που θα ακολουθούσαμε.
“Ταξίδι στην Τάξη μου… στο Σχολείο μου… στη Γειτονιά μου!”
Σε λίγες μέρες θα υποδεχτούμε κάποιους νέους φίλους και θα θέλαμε να τους ξεναγήσουμε στους χώρους του σχολείου και της τάξης μας. Σκεφτήκαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε κάποιους χάρτες που θα μας βοηθήσουν στην ξενάγηση.
Αρχικά τα παιδιά φωτογράφησαν όλους τους χώρους του σχολείου μας και τις γωνιές της τάξης μας.
Την επόμενη μέρα συνεργάστηκαν για να τοποθετήσουν τις φωτογραφίες που έβγαλαν πάνω στο πλέγμα κίνησης της Beebot , έτσι ώστε να δημιουργήσουν δύο χάρτες : του σχολείου μας και της τάξης μας.
Και ξεκίνησαν την ξενάγηση προγραμματίζοντας και οδηγώντας τη Beebot να περάσει από όλους τους χώρους του σχολείου μας.
Για να κάνουμε τις διαδρομές της Beebot πάνω στον χάρτη της τάξης μας πιο διασκεδαστικές , παίξαμε ένα παιχνίδι. Σε ένα σακούλι είχαμε συγκεντρώσει από ένα αντικείμενο-παιχνίδι που αντιστοιχούσε σε κάποια γωνιά (κέντρα δραστηριοτήτων) της τάξης μας. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και έπρεπε , αφού διαλέξουν τυχαία ένα αντικείμενο , να αναγνωρίσουν σε ποια γωνιά αντιστοιχεί , να σχεδιάσουν τη διαδρομή σε χαρτί και με τις κάρτες κίνησης της Beebot και τέλος να προγραμματίσουν τη μελισσούλα να φτάσει εκεί ώστε να επιστρέψει το αντικείμενο στη θέση του.
- Το γραμματάκι πρέπει να πάει στη Γωνιά Γραφής
- Το ποντίκι πρέπει να πάει στη γωνιά του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
- Δημιουργεί με τις κάρτες τον κώδικα που θα χρησιμοποιήσει για να προγραμματίσει τη Beebot
- Σημειώνει στο χαρτί την αλληλουχία των κινήσεων που θα χρειαστεί να κάνει η Beebot για να επιστρέψει το τουβλάκι στη Γωνιά Οικοδομικού Υλικού
- Ο χάρτης της τάξης μας
- Η μελισσούλα ξεκινάει τη διαδρομή της
EU CODE WEEK 2023 – 20ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Το όνομά μου
Το όνομα αποτελεί την πρώτη λέξη που αρέσει στα παιδιά να μαθαίνουν να γράφουν , να την αναγνωρίζουν και να την διαβάζουν καθώς αποτελεί μέρος του εαυτού τους , της ταυτότητάς τους από τη στιγμή της γέννησης. Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά και αβίαστα στην πρώτη επαφή με τον γραπτό κώδικα.
Στην καθημερινότητα του νηπιαγωγείου τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες να ασχοληθούν με δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφείς επικοινωνιακούς στόχους και που αφορούν το όνομά τους καθώς και τα ονόματα των φίλων τους όπως ,για παράδειγμα , να πάρουν παρουσίες , να υπογράψουν την ζωγραφιά τους , να δανειστούν βιβλία κ.α.
Ήδη από τις πρώτες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς ασχοληθήκαμε με τα ονόματά μας. Καθημερινά τα παιδιά τοποθετούν την καρδούλα με το όνομά τους στο παρουσιολόγιο της τάξης μας , αναγνωρίζοντάς το ανάμεσα στα ονόματα των συμμαθητών τους.
Παράλληλα , από την αρχή της χρονιάς τα ονόματά τους βρίσκονται στις κρεμάστρες για τις τσάντες και τα μπουφάν , στα συρταράκια για τις ζωγραφιές τους καθώς και στους πίνακες των εργασιών.
Σταδιακά όλα τα παιδιά έφτασαν στο σημείο να ξεχωρίζουν το δικό τους όνομα ανάμεσα στα υπόλοιπα. Ο τρόπος που τα ξεχωρίζουν είναι συνήθως από το αρχικό γράμμα.
Αφού το αναγνώρισαν για ακόμη μια φορά , το στόλισαν με πολύχρωμα χαρτάκια
Το αρχικό μου έγινε δρόμος!
Κάθε παιδί διάλεξε το αυτοκινητάκι με το αρχικό του γράμμα και το “οδήγησε” πάνω στο δρόμο του αρχικού του γράμματος , μαθαίνοντας έτσι την κίνηση που πρέπει να κάνει με το χέρι για να το γράψει. Στη συνέχεια “παρκάρανε” τα αυτοκινητάκια τους στο δρόμο τους και μετρήσαμε όλοι μαζί πόσα παιδιά έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα στο όνομά τους.
Στη συνέχεια ο καθένας προσπάθησε να γράψει το αρχικό του γραμματάκι και ετοίμασε μια χειροτεχνία για εξάσκηση και στο σπίτι.
Συνθέτω το όνομά μου
Προχωρώντας σε δραστηριότητες για το όνομα , τα παιδιά συμβουλευόμενα την καρτέλα τους , το ανασύνθεσαν και δημιούργησαν τα ονοματο-παιδάκια. Μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε συγκρίσεις και σειροθετήσεις , βάζοντάς τα στη σειρά από το μεγαλύτερο μέχρι το μικρότερο (σε αριθμό γραμμάτων)
Ύστερα από αυτά κάναμε τις πρώτες προσπάθειες να το γράψουμε κιόλας!
Θεωρούμε ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο! Άλλωστε έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας να το τελειοποιήσουμε! Για τα μικρότερα παιδάκια μας ετοιμάσαμε καρτέλες εξάσκησης και για το σπίτι σε περίπτωση που θα ήθελαν να ασχοληθούν περισσότερο.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ
Αγαπητοί γονείς / κηδεμόνες ,
Σας προσκαλούμε τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 17:30 στο χώρο του νηπιαγωγείου μας , να παρακολουθήσουμε την ομιλία του ψυχολόγου κου Κατσουρού Μάριου του Κέντρου Πρόληψης “Φαέθων” με θέμα “Θέτοντας όρια και κανόνες για την ενίσχυση της αυτονομίας των νηπίων”
Θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα θέμα που συχνά προβληματίζει τις οικογένειες και ένα θέμα σημαντικό λόγω της αξίας των ορίων στην ομαλή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας .
Θα χαρούμε πολύ να συμμετέχετε στην πρωτοβουλία αυτή του νηπιαγωγείου μας

Αγιασμός 2023 και 1η Ενημερωτική Συνάντηση Γονέων
Η τσάντα του νηπιαγωγείου
Αγαπητοί γονείς
βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε για μια ομαλή προσαρμογή όλων στο νέο χώρο του νηπιαγωγείου , θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με κάποια πρακτικά ζητήματα που μπορεί να σας απασχολούν.
Η τσάντα του Νηπιαγωγείου
Θα την αναζητήσετε ως τσάντα Νηπιαγωγείου. Είναι μικρή σε μέγεθος και έχει θήκες για το παγούρι και τα υπόλοιπα αντικείμενα του παιδιού. Συχνά τα παιδιά εντυπωσιάζονται από τσαντούλες που έχουν ρόδες (τρόλεϊ) . Δεδομένου ότι η τσάντα του νηπιαγωγείου δεν είναι βαριά αλλά και δεν τη μεταφέρουν συνήθως τα παιδιά , οι τσάντες με ροδάκια δεν είναι απαραίτητες. Κι επειδή στο νηπιαγωγείο μας δεν έχουμε άνεση χώρου , θα βοηθούσε πολύ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΗΔΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙ ΤΣΑΝΤΑ να διαλέξετε μια χωρίς ροδάκια. Έτσι και τα παιδιά θα μπορούν να την τακτοποιούν στην τάξη πιο εύκολα αλλά και θα μπορούν να τη μεταφέρουν στην πλάτη τους στις εξόδους/εκδρομές μας.
Τα περιεχόμενα της τσάντας
- Μια πλήρη αλλαξιά ρούχων (εσώρουχα , κάλτσες , παντελόνι , μπλουζάκι κτλ) . Θα χρησιμοποιηθεί για να αλλάξει το παιδί σε περίπτωση που λερωθεί. Θα βρίσκεται μόνιμα μέσα στην τσάντα σε ξεχωριστό σακουλάκι. Φροντίστε μόνο να αλλάζετε τα ρούχα στην εναλλαγή των εποχών και των καιρικών συνθηκών.
- Ένα μπουκάλι με νερό ή παγουρίνο που κλείνει καλά για να αποφεύγουμε τις διαρροές . Φροντίστε να βάζετε καθημερινά φρέσκο νερό (αν χρειαστεί θα γεμίζουμε ξανά στο σχολείο) αλλά και το παιδί να μπορεί να το μεταχειριστεί μόνο του (άνοιγμα – κλείσιμο) Επίσης θα ήταν χρήσιμο να γράψετε το όνομα του παιδιού με ανεξίτηλο μαρκαδόρο πάνω στο παγούρι ώστε να αποφύγουμε την περίπτωση να μπερδευτούν μεταξύ τους με άλλου παιδιού και μέχρι να μπορούν να το αναγνωρίζουν ως δικό τους.
- Μια μικρή τετράγωνη πετσετούλα ή πετσέτα κουζίνας μικρού μεγέθους η οποία θα πλένεται και θα αλλάζει τακτικά. Αυτή χρησιμεύει να την απλώνουν τα παιδιά στα τραπεζάκια και να ακουμπούν επάνω το φαγητό τους (δεκατιανό ή/και μεσημεριανό). Να είναι μικρή ώστε να βολεύονται όλα τα παιδιά στο τραπέζι.
- Φαγητοδοχείο με το δεκατιανό γεύμα του παιδιού το οποίο θα ήταν καλό να είναι υγιεινό. Σταθερή επιδίωξη του νηπιαγωγείου αποτελεί η υιοθέτηση από τα παιδιά υγιεινών συνηθειών . Διευκρινίζοντας ότι η επιλογή της διατροφής των παιδιών είναι τελικά δική σας , θα θέλαμε να σας προτείνουμε ορισμένα κατάλληλα είδη διατροφής (για δεκατιανό) για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας :
Τοστ , σάντουιτς (σπιτικά)
Σουσαμοκούλουρα , παξιμάδια , κριτσίνια με τυράκι κτλ.
Σπιτικά κουλουράκια και κέικ , μπισκότα
Φρούτα (καθαρισμένα) και λαχανικά
Ψωμί με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα
Γιαούρτια (χωρίς χρωστικές ουσίες , σοκολάτες κτλ)
Γάλα -Χυμός
-
Δημητριακά και μπάρες δημητριακών
Σπιτικές πίτες και πιτάκια
Βραστά αυγά (καθαρισμένα)
ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ κρουασάν , σοκολατοειδή , γαριδάκια , αναψυκτικά , τυποποιημένες τροφές
ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ να δίνουμε στα παιδιά πολλά και διαφορετικά είδη κάθε μέρα π.χ. τοστ και κέικ και μπανάνα και γιαούρτι. Τα περισσότερα από αυτά θα καταλήξουν στα σκουπίδια αφού το παιδί φάει 1-2 μπουκιές από το καθένα. Καλύτερα να συζητάτε μαζί του και να αποφασίζετε από κοινού τι θα πάρει μαζί του στο σχολείο κάθε μέρα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ ΓΕΥΜΑ
Το δεκατιανό γεύμα δεν είναι πρωινό. Τονίζουμε ότι η ώρα του κολατσιού είναι περίπου στις 10:00 σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που εφαρμόζουμε στο νηπιαγωγείο , πράγμα που σημαίνει ότι τα παιδιά δε γίνεται να είναι νηστικά μέχρι αυτή την ώρα. Η ώρα του γεύματος μπορεί επίσης να διαφοροποιείται ελαφρώς ανάλογα με τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα. Δώστε χρόνο στα παιδιά το πρωί πριν έρθουν στο σχολείο να φάνε κάτι ή να πιούν γάλα , ανάλογα με τις συνήθειες της οικογένειάς σας , αλλά και να πάνε στην τουαλέτα .
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΓΕΥΜΑ
(αφορά μόνο τα παιδιά που είναι γραμμένα στο ολοήμερο τμήμα)
Το μεσημεριανό γεύμα των παιδιών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Η ώρα του μεσημεριανού γεύματος σύμφωνα πάντα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου είναι περίπου στις 13:00 με μικρές διαφοροποιήσεις.
Το μεσημεριανό φαγητό μεταφέρεται μέσα στην τσάντα του νηπιαγωγείου (και όχι σε ξεχωριστό τσαντάκι , αν είναι δυνατόν , λόγω έλλειψης χώρου στο νηπιαγωγείο μας) σε μεταλλικό μπολ με μεταλλικό καπάκι χωρίς πλαστικά μέρη , πάνω στα οποία (μπολ και καπάκι) αναγράφεται πάντα το όνομα του παιδιού με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.
Καθώς το νηπιαγωγείο μας διαθέτει θερμοθάλαμο , το φαγητό το πρωί παραδίδεται στη νηπιαγωγό ζεστό , μπαίνει στο θερμοθάλαμο όπου διατηρείται σε θερμοκρασία 60 βαθμών κελσίου μέχρι την ώρα που θα καταναλωθεί. Διευκρινίζουμε ότι ο θερμοθάλαμος δεν είναι φούρνος για να ζεσταίνουμε τα φαγητά. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν επιθυμείτε το φαγητό να μπει στο θερμοθάλαμο , θα πρέπει απαραιτήτως να μπει στο ψυγείο και να καταναλωθεί κρύο.
Το μεσημεριανό γεύμα μπορεί να είναι οτιδήποτε το παιδί τρώει και στο σπίτι. Μπορεί επίσης να συνοδεύεται από σαλάτα , τυράκι κτλ τα οποία θα βρίσκονται σε ξεχωριστά μπολάκια (με γραμμένο όνομα) και θα τοποθετούνται στο ψυγείο μετά από δική σας ενημέρωση στη νηπιαγωγό το πρωί. Θα πρέπει να είναι έτοιμο για να καταναλωθεί χωρίς να χρειάζεται να κοπεί με μαχαίρι . Στην τσαντούλα θα πρέπει να υπάρχει πάντα και το κουτάλι/πιρούνι που θα χρειαστεί το παιδί για να φάει.
Φαγητό που το παιδί δεν τρώει στο σπίτι , συνήθως δε θα το φάει και στο σχολείο. Φροντίστε ειδικά στην αρχή της σχολικής χρονιάς κατά την περίοδο προσαρμογής , το φαγητό να είναι κάτι που αρέσει στο παιδί να τρώει ώστε να μην νιώσει επιπλέον πίεση .
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ
Το ωρολόγιο πρόγραμμα που εφαρμόζουμε στο Νηπιαγωγείο προβλέπει ώρα για ύπνο/χαλάρωση. Λόγω της ηλικίας των παιδιών η περίοδος αυτή της χαλάρωσης θεωρείται σημαντική και εφαρμόζεται καθημερινά. Ακόμα και τα παιδιά που δεν επιθυμούν να κοιμηθούν , έχουν την ευκαιρία να ηρεμήσουν και να ξεκουραστούν ξαπλώνοντας για λίγο ώστε να αποφορτιστούν από την ένταση της ημέρας. Για τη χαλάρωση των παιδιών στο ολοήμερο θα χρειαστεί να προμηθευτείτε ένα παιδικό υπνόσακο (sleeping bag) το οποίο θα παραμένει στο σχολείο και θα σας επιστρέφεται για πλύσιμο τα Σαββατοκύριακα.













































































