Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν νέα διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Από το σχολικό έτος 2021-22 έχουν εισαχθεί επίσημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Σκοπός των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
Σκοπός των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και αφορούν στη θεματολογία που ακολουθεί:
Εφαρμογή του Προγράμματος
Κάθε σχολικό έτος , στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού του σχολείου , εκπονείται σχέδιο δράσης για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων το οποίο περιλαμβάνει την υλοποίηση προγραμμάτων , με περιεχόμενο σταθμισμένο κατάλληλα ως προς την ηλικία των μαθητών/τριών , και από τους τέσσερις (4) Θεματικούς Κύκλους διάρκειας 5 – 7 εβδομάδων ο καθένας. Κάθε ενότητα θα ολοκληρώνεται σε 5 ως 7 εργαστήρια και κάθε εργαστήριο θα πραγματοποιείται σε 2 ως 3 διδακτικές ώρες.