Το όνομά μου

Το όνομα αποτελεί την πρώτη λέξη που αρέσει στα παιδιά να μαθαίνουν να γράφουν , να την αναγνωρίζουν και να την διαβάζουν καθώς αποτελεί μέρος του εαυτού τους , της ταυτότητάς τους από τη στιγμή της γέννησης. Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά και αβίαστα στην πρώτη επαφή με τον γραπτό κώδικα.

 Στην καθημερινότητα του νηπιαγωγείου τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες να ασχοληθούν με δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφείς επικοινωνιακούς στόχους και που αφορούν το όνομά τους καθώς και τα ονόματα των φίλων τους όπως ,για παράδειγμα , να πάρουν παρουσίες , να υπογράψουν την ζωγραφιά τους  , να δανειστούν βιβλία κ.α.

Ήδη από τις πρώτες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς ασχοληθήκαμε με τα ονόματά μας. Καθημερινά τα παιδιά τοποθετούν την καρδούλα με το όνομά τους στο παρουσιολόγιο της τάξης μας , αναγνωρίζοντάς το ανάμεσα στα ονόματα των συμμαθητών τους.

Παράλληλα , από την αρχή της χρονιάς τα ονόματά τους βρίσκονται στις κρεμάστρες για τις τσάντες και τα μπουφάν , στα συρταράκια για τις ζωγραφιές τους καθώς και στους πίνακες των εργασιών.

Σταδιακά όλα τα παιδιά έφτασαν στο σημείο να ξεχωρίζουν το δικό τους όνομα ανάμεσα στα υπόλοιπα. Ο τρόπος που τα ξεχωρίζουν είναι συνήθως από το αρχικό γράμμα. 

Αφού το αναγνώρισαν για ακόμη μια φορά , το στόλισαν με πολύχρωμα χαρτάκια

393825285 2030103074051219 4154769251564917026 n

Το αρχικό μου έγινε δρόμος!

Κάθε παιδί διάλεξε το αυτοκινητάκι με το αρχικό του γράμμα και το “οδήγησε” πάνω στο δρόμο του αρχικού του γράμματος , μαθαίνοντας έτσι την κίνηση που πρέπει να κάνει με το χέρι για να το γράψει. Στη συνέχεια “παρκάρανε” τα αυτοκινητάκια τους στο δρόμο τους και μετρήσαμε όλοι μαζί πόσα παιδιά έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα στο όνομά τους.

393809307 193766933682826 8294593669039231288 n

Στη συνέχεια ο καθένας προσπάθησε να γράψει το αρχικό του γραμματάκι και ετοίμασε μια χειροτεχνία για εξάσκηση και στο σπίτι.

Συνθέτω το όνομά μου

Προχωρώντας σε δραστηριότητες για το όνομα , τα παιδιά συμβουλευόμενα την καρτέλα τους , το ανασύνθεσαν και δημιούργησαν τα ονοματο-παιδάκια. Μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε συγκρίσεις και σειροθετήσεις , βάζοντάς τα στη σειρά από το μεγαλύτερο μέχρι το μικρότερο (σε αριθμό γραμμάτων)

393857303 1257239921615561 8334724312993366271 n

Ύστερα από αυτά κάναμε τις πρώτες προσπάθειες να το γράψουμε κιόλας!

Θεωρούμε ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο! Άλλωστε έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας να το τελειοποιήσουμε! Για τα μικρότερα παιδάκια μας ετοιμάσαμε καρτέλες εξάσκησης και για το σπίτι σε περίπτωση που θα ήθελαν να ασχοληθούν περισσότερο.