ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Σχέδιο Δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του 20ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου για το σχολικό έτος 2021-22”

Σκοπός των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η διάπλαση ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών. Η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Τα δύο τμήματα θα αναπτύξουν τα ίδια Σχέδια Δράσης προσαρμόζοντας τα στις ανάγκες των μαθητών και μαθητριών τους. Έτσι θα μπορέσουμε να ανταλλάξουμε απόψεις, να εντοπίσουμε αδυναμίες και ελλείψεις μέσω της καλής συνεργασίας. Το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί θα αντληθεί από την ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ.

Α)Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα-Ευ ζην (Οκτώβριος-Νοέμβριοςς)
1. Ασφάλεια και πρόληψη
Τίτλος: “ Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”. Το πρόγραμμα προτείνει διαφορετικές προσεγγίσεις με σκοπό την πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας με απώτερο σκοπό τη σχολική επιτυχία και την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών.

Β)Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη (Δεκέμβριος-Ιανουάριος)
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία:το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία “ έχει ως στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών που θα διαμορφώσουν ενεργούς, ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες του 21ου αιώνα.

Γ) Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον (Φεβρουάριος-Μάρτιος)
1. Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος: “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές ζώων” στο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσεων και κεντρικός στόχος είναι ο ενεργός πολίτης.

Δ) Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και καινοτομία (Απρίλιος-Μάιος)
1. Ψηφιακές δεξιότητες
Τίτλος: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα.