ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023 & 2021-2022

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023


Παρουσίαση1

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

O σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε τη συνέχιση  του σχεδίου δράσης, που ξεκίνησε την προηγούμενη σχολική χρονιά 2021-2022,  και αφορά το σχεδιασμό και το μετασχηματισμό της Κλασικής βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου σε Ψηφιακή. Η συνέχιση του σχεδίου δράσης «Κόκκινη κλωστή δεμένη στον υπολογιστή είναι κρυμμένη… πάτα enter να γυρίσει παραμύθι για να αρχίσει», κρίνεται απαραίτητη, εφόσον με αυτό τον τρόπο θα ολοκληρωθούν οι στόχοι που τέθηκαν αρχικά και αφορούν την ποιότητα  του εκπαιδευτικού έργου που παράγει η σχολική μονάδα, εφόσον χρησιμοποιούνται νέα διδακτικά μέσα και εργαλεία και εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στην εκπαιδευτική διαδικασία που επιτρέπουν στη σχολική μονάδα να είναι συνδεδεμένη με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις  της σύγχρονης κοινωνίας.

Η δημιουργία Ψηφιακής Βιβλιοθήκης δεν αφορά την επίτευξη ενός  βραχυπρόθεσμου εκπαιδευτικού στόχου  στο πλαίσιο του συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου του νηπιαγωγείου τις δύο τελευταίες σχολικές χρονιές αλλά αποτελεί  τον τρόπο σκέψης και τη φιλοσοφία του νηπιαγωγείου δηλαδή το όραμά του για την καλλιέργεια αναγνωστικής κουλτούρας στα νήπια και την βελτίωση, τον εμπλουτισμό, τον εκσυγχρονισμό, την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφόσον αποτελεί μια καινοτόμο διδακτική πρακτική,  που ενισχύει τις ψηφιακές δεξιότητες των μικρών μαθητών και καλλιεργεί τις δεξιότητες του 21ου αιώνα αξιοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες.

Αποτελεί και θα συνεχίσει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι ένα κέντρο μάθησης για τους μικρούς μαθητές στην αίθουσα του νηπιαγωγείου που θα λειτουργεί παράλληλα με την κλασική βιβλιοθήκη αλλά θα προσφέρει αυτονομία στα νήπια να «διαβάσουν» τα βιβλία που βρίσκονται σε αυτήν. Ως εκ τούτου,  ο εμπλουτισμός της με νέα ψηφιακά βιβλία και συνοδευτικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό έχει τους εξής εκπαιδευτικούς και μαθησιακούς στόχους:

Να ολοκληρωθεί η μετατροπή όλων των βιβλίων που υπάρχουν στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου σε ψηφιακά και να δημιουργηθούν οι συνοδευτικές ψηφιακές εκπαιδευτικές  δραστηριότητες αυτών.

Να συμβάλλει στην καλλιέργεια αναγνωστικής κουλτούρας στα νήπια.

Να συμβάλλει στη βελτίωση, τον εμπλουτισμό και τον εκσυχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφόσον αποτελεί  καινοτόμο διδακτική πρακτική,  ενισχύει τις ψηφιακές δεξιότητες των μικρών μαθητών και  καλλιεργεί τις δεξιότητες του 21ου αιώνα χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες.

Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη θα αξιοποιηθεί από  την εκπαιδευτικό της Παράλληλης Στήριξης στο πλαίσιο της εξατομικευμένης  εκπαιδευτικής υποστήριξης νηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η ψηφιακή αφήγηση των βιβλίων της κλασικής βιβλιοθήκης προσφέρει στους μικρούς μαθητές αυτονομία, προκειμένου να γνωρίσουν το περιεχόμενο ενός βιβλίου αφού δεν έχουν αναπτύξει ακόμα αναγνωστικές δεξιότητες.



Λήψη αρχείου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΟΝ  ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΙΝΑΚΑ

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 04 24 124019

                ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ  

 

Παρουσίαση1

 

                 ΑΙΤΗΜΑ ΔΩΡΕΑΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Αποστολή αιτήματος στο Ίδρυμα  ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Γ. ΜΕΛΑ,  το οποίο αφορούσε τη Δωρεά Βιβλίων Παιδικής Λογοτεχνίας που θα εμπλούτιζαν τη Βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας και θα μετατρέπονταν σε Ψηφιακά. Το αίτημα έγινε δεκτό και το ίδρυμα μας απέστειλε  τα νέα βιβλία μας. Μπορείτε να δείτε την ευχαριστήρια επιστολή μας προς το ίδρυμα όπως αναρτήθηκε στο ιστολόγιο του 20ου νηπιαγωγείου εδώ.

IMG 20221221 083307 IMG 20221221 083318 IMG 20230111 100636

 

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Εμπλουτίστηκε η γωνιά της Κλασικής Βιβλιοθήκης με τα βιβλία που μας χορήγησε το Ίδρυμα Βασιλείου Γ. Μελά σε συνεργασία με τα παιδιά.

μμμμ   IMG 20230525 085238

ν

 

ΚΛΑΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Στο βίντεο που ακολουθεί τα παιδιά σας εξηγούν τη χρήση και τον τρόπο λειτουργία της  κλασικής βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου μας.

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΥΚΛΑΣ ΜΑΣΚΟΤ «ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΑΣ»  

Εφόσον ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες ενέργειες που αφορούν τη διαμόρφωση και τον εμπλουτισμό του κέντρου μάθησης της κλασικής βιβλιοθήκης μας, τα νήπια έλαβαν ένα μήνυμα από την Κοκκινοκλωστούλα  (την κόκκινη κλωστή  που είναι κρυμμένη στον υπολογιστή…..) η οποία τους μιλούσε για τον φίλο της, τον ηλεκτρονικό υπολογιστή εξηγώντας πόσο σπουδαίος είναι και σημαντικός, εφόσον τους δίνει τη δυνατότητα να μελετήσουν τα βιβλία που διαθέτει το σχολείο τους  χωρίς να χρειάζεται να τους τα διαβάζει η εκπαιδευτικός όσες φορές θέλουν χωρίς περιορισμό ακόμα και στο σπίτι τους εφόσον η ψηφιακή μας βιβλιοθήκη είναι πάντα στη διάθεσή μας.

Ως εκ τούτο, αποφασίστηκε στην ολομέλεια η κατασκευή μιας κούκλας μασκότ που θα φέρει το όνομα «ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΑΣ» και θα συνόδευε τα νήπια, όταν επέλεγαν να ασχοληθούν με ένα βιβλίο, από τη γωνιά της κλασικής βιβλιοθήκης στην ψηφιακή όπου άνετα και αυτόνομα μπορούσαν να το διαβάσουν και στη συνέχεια να ασχοληθούν με τις ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που το συνοδεύουν και έχουν δημιουργήσει οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου.

ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΑΣ ΦΩΤΟ

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα στάδια κατασκευής της κούκλας μασκότ του σχεδίου δράσης.

 

Οι δύο κούκλες Μασκότ του σχεδίου δράσης “Κόκκινη κλωστή δεμένη στον υπολογιστή είναι κρυμμένη…..πάτα enter να γυρίσει παραμύθι για να αρχίσει”, ο Σούπερ Ήρωας και η Κοκκινοκλωστούλα ζωντανεύουν μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε στο βίντεο που ακολουθεί.

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (ΓΩΝΙΑΣ) ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

CHFIAKH BIBLIOUHKH

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης δημιουργήθηκε το κέντρο μάθησης της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης επιπλέον αυτού της Κλασικής το οποίο λειτουργεί επικουρικά του δεύτερου,  με σκοπό να προσφέρει στα νήπια την αυτονομία που χρειάζονται στη «μελέτη» ενός βιβλίου και να τα βοηθήσει να αντιληφθούν την Τεχνολογία ως ένα σημαντικό εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους και το οποίο συμβάλει στην επίτευξη του σκοπού αυτού.

Συγκεκριμένα, τα νήπια επιλέγουν το βιβλίο που επιθυμούν να «διαβάσουν» στη γωνιά της κλασικής βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια προβαίνουν σε υποθέσεις για το κεντρικό του θέμα και ανακαλύπτουν το περιεχόμενό του. Αξιοποιούνται για αυτό το σκοπό το εξώφυλλο, ο τίτλος και η εικονογράφηση του βιβλίου. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν  διεγείρεται η περιέργεια και η φαντασία τους.

Στη συνέχεια μεταβαίνουν στη γωνιά της  Ψηφιακής Βιβλιοθήκης έχοντας το βιβλίο μαζί τους και το αναζητούν στον Πίνακα με τα Ψηφιακά Βιβλία. Εκεί με τη βοήθεια του φίλου τους του «Σούπερ Ήρωα- Υπολογιστή» μπορούν με την άνεσή τους να παρακολουθήσουν την ψηφιακή αφήγηση του βιβλίου και στη συνέχεια να ασχοληθούν με τις Ψηφιακές Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες που το συνοδεύουν.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης, δόθηκε στα νήπια φυλλάδιο – ερωτηματολόγιο, με το οποίο κλήθηκαν, να δηλώσουν ζωγραφίζοντας την προτίμησή τους για κάποιο από τα δύο είδη βιβλιοθήκης που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο (Κλασική & Ψηφιακή).

Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί.

Φυλλάδιο αξιολόγησης

 

                        

 

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ   2021-2022

“Κόκκινη κλωστή δεμένη στον υπολογιστή είναι κρυμμένη….πάτα  enter να γυρίσει παραμύθι για να αρχίσει!”

 

Η ψηφιακή βιβλιοθήκη είναι η βιβλιοθήκη  που προσφέρει βιβλία σε ψηφιοποιημένη μορφή μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα ψηφιακά αυτά βιβλία συμβάλλουν στην ανάπτυξη της  φιλαναγνωσίας των νηπίων, στην προσέγγιση τους με το λογοτεχνικό λόγο, αποτελούν σημαντικό εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφόσον δίνουν την ευκαιρία για διερευνήσεις, ανακαλύψεις, λήψεις αποφάσεων και συμπερασμάτων από τα νήπια. Το ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων –ψηφιακών βιβλίων προσφέρει χαρά και απόλαυση στα παιδιά ενώ παράλληλα αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην κατάκτηση του εγγραμματισμού καθώς προσφέρει ένα πλαίσιο ενεργητικής μάθησης, συμμετοχής, δραστηριοποίησης και αλληλεπίδρασης με το γραπτό λόγο.

Η ψηφιακή βιβλιοθήκη προσφέρει στα νήπια την αυτονομία που χρειάζονται στη «μελέτη» ενός βιβλίου. Την τρέχουσα σχολική χρονιά και όσο ισχύουν τα μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του Covid19,  o σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας αποφάσισε ότι ο σχεδιασμός και η δημιουργία ψηφιακής βιβλιοθήκης θα συμβάλει ακόμα περισσότερο στην εφαρμογή των μέτρων αυτών (αποφυγή μεταφοράς των βιβλίων). Τα βιβλία που υπάρχουν ήδη στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου, θα διατεθούν στους μικρούς μαθητές μας σε ψηφιακή μορφή και η αφήγηση τους θα γίνεται από τις εκπαιδευτικούς μέσω της καταγραφής βίντεο ενώ θα συνοδεύονται από ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες (παζλ, εκπαιδευτικά βίντεο, παιχνίδια κ.λ.π.). Οι νηπιαγωγοί επομένως θα παίζουν ρόλο διαμεσολαβητή ανάμεσα στα νήπια και στα βιβλία, προκειμένου να αλληλεπιδρούν, να επικοινωνούν με τους μικρούς μαθητές τους και να τους εμπνέουν για περαιτέρω δραστηριότητες τόσο σε ατομικό και οικογενειακό επίπεδο. 

Στο πλαίσιο των δράσεων  και διαδικασιών που ακολουθούνται για το δανεισμό ψηφιακών βιβλίων,  πραγματοποιούνται  δράσεις STEAM (Science Technology, Engineer, Artand Mathematics)  εφόσον τα νήπια προκειμένου να δανειστούν ένα βιβλίο, πρέπει να ρίξουν τα ζάρια, να σπάσουν τον κώδικα, να μετρήσουν δηλαδή τα “σημαδάκια” στα ζάρια με σκοπό να ανακαλύψουν τη διαδρομή. Δηλαδή να υπολογίσουν των αριθμό των βημάτων που πρέπει να κάνει  το ρομποτάκι για να φτάσει στη σωστή θέση  και να δανειστούν το βιβλίο που βρίσκεται στη θέση αυτή. Ενώ στο τέλος  αποτυπώνουν στο χαρτί τη διαδρομή που ακολούθησε η μελισσούλα – ρομπότ. 

 

ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

 

 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΙΣ  ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ  ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

                   ΠΑΤΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

3

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΑΦΗΓΗΣΕΩΝ

    ΠΑΤΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

4


ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΕΛΑ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

2022 03 10 10 08 45 WindowEφόσον ολοκληρώθηκε η διαδικασία δημιουργίας των ψηφιακών αφηγήσεων και του συνοδευτικού ψηφιακού υλικού με τις δραστηριότητες, μαζί με τα νήπια φτιάξαμε τις ψηφιακές καρτέλες δανεισμού τις οποίες τα νήπια  επεξεργάζονται ως εξής:

1.Επιλέγουν τη φωτογραφία με το εξώφυλλο του ψηφιακού βιβλίου που δανείστηκαν και με τη μέθοδο του drag & drop την τοποθετούν στο πλαίσιο δανεισμού.

2. Γράφουν την ημερομηνία δανεισμού. 

3.Επιλέγουν από τα διαθέσιμα εικονίδια αυτό το οποίο εκφράζει τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους για την αφήγηση του ψηφιακού βιβλίου.6

 

 

 Μπορείτε να δείτε τη διαδικασία  επεξεργασίας της ψηφιακής καρτέλας δανεισμού στο βίντεο που ακολουθεί.


                                   ΠΟΡΤΟΦΟΛΑΚΙΑ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

Στα πορτοφολάκια δανεισμού τα νήπια τοποθετούν τη φωτογραφία του εξώφυλλου του ψηφιακού βιβλίου που δανείστηκαν. Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί.


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑΜΠΛΟ ΜΕ ΤΑ ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Επειδή ο δανεισμός των βιβλίων θα πραγματοποιείται με παιγνιώδη τρόπο  με χρήση ζαριών  από αφρώδες υλικό (μεγάλου μεγέθους) , προγραμματιζόμενο Ρομπότ Δαπέδου (BeeBot ), δημιουργήθηκαν ταμπλό με τα εξώφυλλα των βιβλίων.

IMG 20220225 124210 2 IMG 20220225 124216 2


ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Εφόσον ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες ενέργειες που αφορούν τον τρόπο και τις μεθόδους λειτουργίας της ψηφιακής δανειστικής βιβλιοθήκης, ξεκίνησε ο δανεισμός των ψηφιακών βιβλίων. Αρχικά τα νήπια έλαβαν ένα μήνυμα από την κυρία Κοκκινοκλωστούλα…. την κλωστή δηλαδή που είναι κρυμμένη στον υπολογιστή…..είναι η κούκλα μασκότ που θα μας  κάνει παρέα, θα μας εμπνέει σε όλη τη διάρκεια της δράσης που αφορά τον δανεισμό ψηφιακών βιβλίων. Μπορείτε να  δείτε το μήνυμα που έστειλε  στα  παιδιά στο βίντεο που ακολουθεί.

 

Οι μικροί μαθητές άκουσαν το μήνυμα, έψαξαν και τελικά ανακάλυψαν  ένα κουτί “παράξενο” μέσα στο οποίο ήταν κρυμμένη….

1

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τι ανακάλυψαν.

 

Η κυρία Κοκκινοκλωστούλα – Κούκλα Μασκότ αποτέλεσε διδακτικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών με σκοπό να απευθύνει κάλεσμα στα νήπια,  να συμμετέχουν σε δραστηριότητες ανάγνωσης ψηφιακών βιβλίων, για αυτό το λόγο είναι κρυμμένη στον υπολογιστή.. τα προσέλκυσε, τους τράβηξε το ενδιαφέρον και την προσοχή. Τα νήπια συνομιλούσαν μαζί της αναπτύσσοντας με αυτό τον τρόπο συναισθηματική επαφή. Μπορείτε να απολαύσετε μερικές από αυτές τις στιγμές στο βίντεο που ακολουθεί.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Και έφτασε η μέρα που τα νήπια θα δανείζονταν  ψηφιακά βιβλία, τις αφηγήσεις των οποίων θα άκουγαν στο σπίτι με τη βοήθεια των γονέων τους ενώ στη συνέχεια θα έπρεπε να ασχοληθούν με τις ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που έχουν δημιουργήσει οι εκπαιδευτικοί για κάθε ένα από τα ψηφιακά βιβλία. Μαζί μας πάντα ήταν η κυρία Κοκκινοκλωστούλα με τη βοηθό της τη Μελισσούλα (προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου).

   2022 03 10 17 12 48 IMG 20220225 133055.jpg paint.net 4.3.7        IMG 20220225 12421033

Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθούν.

 

Αναζητάμε το βιβλίο που δανειστήκαμε στην ψηφιακή  δανειστική βιβλιοθήκη!

 

 

 

 


 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023 & 2021-2022 από 20° ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση