Το σχολείο μας

IMG 20220308 152109IMG 20220308 152150

Το σχολείο μας βρίσκεται στην Αρόη, στο ΒΑ άκρο της πόλης. Ιδρύθηκε το 1966 (ΦΕΚ 247/Α/12-11-1966), οπότε συστεγαζόταν με το γειτονικό 20ο Δημοτικού Σχολείο Πατρών.  Το  1979 αναγέρθηκε το διδακτήριο όπου στεγάζεται αποκλειστικά το σχολείο μας μέχρι σήμερα. Η περιοχή γνώρισε εκτεταμένη ανοικοδόμηση κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, εξαιτίας της θέας που παρέχει προς τον Πατραϊκό κόλπο. Στην περιοχή λειτουργούν Δημοτικό σχολείο, Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο.

Η σχολική μονάδα στεγάζεται σε κτίριο που  έχει δύο αίθουσες, στις οποίες λειτουργούν τα δύο πρωινά/υποχρεωτικά τμήματα, και μία αίθουσα εκδηλώσεων, στην οποία από το 2010 λειτουργεί το τρίτο πρωινό/υποχρεωτικό τμήμα. Όλες οι αίθουσες έχουν μεγάλα παράθυρα, είναι ευρύχωρες, ευάερες, ευήλιες  και επιτρέπουν την άνετη δράση των παιδιών και των εκπαιδευτικών.  Ο αύλειος χώρος του Νηπιαγωγείου είναι  επαρκέστατος ως προς την έκταση, δενδροφυτεμένος,   και χρησιμοποιείται μόνο από το σχολείο μας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελείται από εκπαιδευτικούς με διδακτική εμπειρία και επίγνωση του πολυδιάστατου ρόλου τους.  Επανδρώνει τμήμα πρωινής ζώνης/πρόωρης υποδοχής, τρία (3) πρωινά/υποχρεωτικά τμήματα και δύο (2) απογευματινά/προαιρετικά τμήμα. Τις τρεις οργανικές θέσεις του σχολείου καταλαμβάνουν ο Προϊστάμενος και δύο ακόμα νηπιαγωγοί από το 2010, το 2009, και 2018 αντίστοιχα. Δύο ακόμα θέσεις νηπιαγωγών καλύπτονται με απόσπαση, εξ αυτών η μία νηπιαγωγός είναι μαζί μας από το 2010.

Το γεγονός ότι κατά τα τελευταία χρόνια ο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι κατά πλειοψηφία σταθερό, εξασφαλίζει σαφή επίγνωση τόσο των διαφορετικών τομέων της λειτουργίας του σχολείου (τυπικές και άτυπες υποχρεώσεις), όσο και της περιρρέουσας πραγματικότητας σε σχέση με τους εμπλεκόμενους παράγοντες (μαθητές, γονείς, τοπική κοινωνία, υποδομή,  κ.α.).

Πρωταρχική πολιτική της λειτουργίας του σχολείου μας είναι η διαμόρφωση θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού και δημοκρατικού κλίματος ανάμεσα στα μέλη της σχολικής μας κοινότητας. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς σε πλαίσιο διακριτών ρόλων σεβασμού, εμπιστοσύνης και ενότητας συντείνουν αφενός στην εξωστρεφή, αποτελεσματική και δημιουργική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, οι οποίοι είναι πάντα το ζητούμενο.

Με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, διευκολύνεται αυτοί/αυτές να αποκτήσουν στάσεις, αξίες, δεξιότητες και συμπεριφορές, ώστε να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, ελεύθερους, δημοκρατικούς και ενεργούς πολίτες ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της νέας εποχής. Να επιδιώκουν όχι απλά το ζην, αλλά το ευ ζην.