ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Αγαπητοί γονείς ,
Με μεγάλη μας χαρά σας καλωσορίζουμε στο νηπιαγωγείο μας.
Ελπίζοντας σε μια στενή συνεργασία η οποία θα είναι προς όφελος των παιδιών σας, σας
παρουσιάζουμε τον εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | |
20Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α΄/ΒΑΘΜΙΑΣ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | 905122 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ | ||
Έδρα του Σχολείου (Διεύθυνση) : | Ρήγα Φεραίου και Καποδιστρίου | |
Τηλέφωνο : | 2105625369 | |
e-mail : | mail@20nip-aigal.att.sch.gr και 20nipaigal@sch.gr | |
Ιστοσελίδα : | https://blogs.sch.gr/20nipaigal/ | |
Προϊσταμένη : | Τζώλου Αφροδίτη |
Περιεχόμενα
Εισαγωγή…………………………………………………………………………………………………………. 4
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού………………………………………………………… 4
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ- ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ…………………………………………………….. 4
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ………………………………………………………………………………………….. 5
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ-ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΓΙΕΣ……………………………………………….. 6
- ΤΜΗΜΑΤΑ-ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ……………………………………………………………………… 6
- ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ……………………………………………………… 7
- Οι Εκπαιδευτικοί………………………………………………………………………………………… 7
- Η Προϊσταμένη………………………………………………………………………………………….. 9
- Οι μαθητές/μαθήτριες………………………………………………………………………………… 10
- Γονείς και Κηδεμόνες………………………………………………………………………………….. 11
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ…………………………………………………………………………………… 11
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ………………………………………………………………………………………………….. 12
- Φοίτηση …………………………………………………………………………………………………… 12
- Προετοιμασία……………………………………………………………………………………………. 12
- Η σχολική τσάντα……………………………………………………………………………………….. 13
- Διάλειμμα…………………………………………………………………………………………………. 13
- Εκπαιδευτικές δραστηριότητες……………………………………………………………………. 14
- Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες……………………………….. 14
- Χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών………………………………….. 15
- Απουσίες, ιώσεις……………………………………………………………………………………….. 15
- Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών………………………………………………………………… 16
- Πρόληψη σχολικής βίας……………………………………………………………………………… 17
- Εύρυθμη λειτουργία σχολικής μονάδας – Προστασία άσκησης λειτουργήματος.. 17
- Νέα ψηφιακά εργαλεία………………………………………………………………………………………. 18
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ / ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ…………………………………………………………………………… 18
- Επικοινωνία και συνεργασία γονέων και σχολείου……………………………………. 19
- Ποιότητα σχολικού χώρου…………………………………………………………………………. 21
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ …………………………………………………………………………………………… 22
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου ( Ν.4823/2021, υπ’ αριθμόν 109697/ΓΔ4/26-9-2024 Απόφαση ΥΠΕΘΑ) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα(μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων και του εκπροσώπου Δήμου Αιγάλεω. Στο σχολείο δεν υφίσταται Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων. Δεν έχει οριστεί εκπρόσωπος που να αντιπροσωπεύει το Δήμο Αιγάλεω.
Εγκρίνεται από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες.
Η ακριβής τήρηση του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας : της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών του.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ- ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Σκοπός του νηπιαγωγείου είναι να δημιουργήσει στα νήπια τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίσουν την μελλοντική τους μάθηση. Το σύγχρονο ελληνικό νηπιαγωγείο προσφέρει μαθησιακές εμπειρίες που θα επιτρέψουν στα παιδιά σε όποιο αναπτυξιακό και μαθησιακό στάδιο βρίσκονται να αναπτυχθούν ομαλά και ολόπλευρα, δηλαδή σωματικά , συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά και να θεμελιώσουν τις βάσεις πάνω στις οποίες θα οικοδομήσουν την εκπαιδευτική τους πορεία.
Το νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού μετά την οικογένεια θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Επιπλέον το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές.
Η εμπειρία του παιδιού από τη φοίτηση του στο νηπιαγωγείο είναι σημαντική γιατί εδραιώνεται μια πορεία με πολυετή διάρκεια και μπορεί να επηρεάσει την μετέπειτα σχέση του με το σχολικό πλαίσιο. Γι’ αυτό στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προσαρμογή των παιδιών. Μπορεί μάλιστα να θεωρηθεί όλη η φοίτηση στο νηπιαγωγείο ως μια διαδικασία προσαρμογής στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Καταληκτικά το νηπιαγωγείο είναι το μέρος εκείνο που καθορίζει το αν το παιδί μας θα αποκτήσει θετική ή αρνητική στάση για το σχολείο και τη γνώση γενικότερα.
Είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης που θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει βιωματικά , να κοινωνικοποιηθεί, να μάθει παίζοντας και κυρίως να μάθει πώς να μαθαίνει. Να κάνει λάθη χωρίς να φοβάται και να μαθαίνει από αυτά. Αυτό λοιπόν είναι με πολύ απλά λόγια το νηπιαγωγείο. Ένας χώρος που γίνεται πραγματική δουλειά με αγάπη και σεβασμό για το παιδί. Κι εμείς οι νηπιαγωγοί κάνουμε ότι πιστεύουμε καλύτερο για τον κάθε μαθητή.
Η σχολική ζωή ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και συνεπώς το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης. Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν που αποτελούν προϋποθέσεις για να αποβλέπουν στην διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει την συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας , χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος « σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.
Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία.
Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας. Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.
Μετά από συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, εμπιστοσύνης και συνεργασίας , λαμβάνοντας υπόψη το Π.Δ 79/2017, τον Ν.4559/2018 ,Ν.4692/2020, Ν.4823/2021 και τη λοιπή κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία και έχοντας ως γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, αποφασίστηκαν τα εξής :
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ
Η εγγραφή των προνηπίων γίνεται ηλεκτρονικά με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας, gov.gr. Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την υπηρεσία. Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν βρίσκεται στο σύστημα τότε πρέπει να το προσκομίσει ο γονέας.
Οι γονείς υποχρεούνται να προσκομίσουν :
- Tο βιβλιάριο υγείας του παιδιού ή άλλο στοιχείο στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια.
- Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ)
- Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/ κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.
- Τη φορολογική δήλωση του γονέα ( μόνο το τμήμα στο οποίο καταφαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του). (Ως αποδεικτικό στοιχείο διεύθυνσης, προβλέπεται από το άρθρο 1 του Π.Δ 200/98(ΦΕΚ 161/1998 εκείνο το έγγραφο, που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.)
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ-ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΓΙΕΣ
Το σχολικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου. Το διδακτικό έτος ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν από την 12η Σεπτεμβρίου και λήγουν την 15η Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.
Το σχολείο παραμένει κλειστό στις επίσημες αργίες, δηλαδή
- Την 14η Σεπτέμβρη και 28η Οκτωβρίου
- Από 24 Δεκεμβρίου ως και 7 Ιανουαρίου
- Την Καθαρή Δευτέρα
- Την 25η Μαρτίου
- Από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά
- Την 1η Μαΐου
- Του Αγίου Πνεύματος
- ΤΜΗΜΑΤΑ-ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Στο 20ο Νηπιαγωγείο Αιγάλεω το τρέχον σχολικό έτος λειτουργούν δύο τμήματα υποχρεωτικού πρωινού ωραρίου και ένα προαιρετικού ολοημέρου. Σε αυτά διδάσκουν:
Υποχρεωτικό πρωινό 1: Εκπαιδευτικός: Κα Κωνσταντίνου Παναγιώτα, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό: Μίχα Άρτα
Υποχρεωτικό πρωινό 2: Εκπαιδευτικός: Φιλιππίδου Αγγελική, Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης: Ζιάκα Γραμματία, Σχολικός Νοσηλευτής: Κωνσταντάκης Εμμανουήλ
Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας: Χρήστος Νικόλαος Γαράς
Προαιρετικό Ολοήμερο: Εκπαιδευτικός: η Προϊσταμένη Κα Τζώλου Αφροδίτη
Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο δεν προβλέπεται.
Η ώρα προσέλευσης των μαθητών/τριών είναι 8:15 έως τις 8:30.
Η πόρτα δεν θα ανοίγει πριν από τις 8 :15 σε καμία περίπτωση. Θα κλείνει στις 8:30 αυστηρά. Για την ασφάλεια των παιδιών μετά από αυτήν την ώρα η πόρτα παραμένει κλειστή. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν την λήξη του ωραρίου. Οι ώρες προσέλευσης τηρούνται απαρέγκλιτα από όλους τους μαθητές.
Η εκπαιδευτικός (ορίζεται κυλιόμενα από τις δασκάλες των πρωινών τμημάτων) υποδέχεται τους μαθητές στην Είσοδο του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες- συνοδοί , αποχωρούν. Οι μαθητές προχωρούν στα τμήματα τους. Οι γονείς φέρουν ευθύνη κατά την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών έξω από την είσοδο του σχολείου , για την τήρηση αποστάσεων και αποφυγή συνωστισμού. Δεν παρευρίσκεται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου κανείς εκτός των εκπαιδευτικών, των μαθητών και λοιπών εργαζομένων. Εξαιρείται η περίπτωση πολίτη/ων ή γονέα/ων που έχουν πάρει πρωτίστως άδεια από τη Προϊσταμένη.
Παρακαλούμε οι αποχαιρετισμοί να είναι σύντομοι και αποφασιστικοί ώστε να διευκολύνουμε το παιδί να συνηθίσει στο καινούργιο του περιβάλλον.
Η πόρτα για την αποχώρηση ανοίγει στη 13:00. Οι γονείς /κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για τη παραλαβή των μαθητών/τριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.
Οι κηδεμόνες/συνοδοί οφείλουν να τηρούνε το ωράριο παραμονής στο σχολείο. Κάθε καθυστέρηση στη προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/τριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Επισημαίνεται ότι:
Τα παιδιά δε μπορεί να τα παραλάβει ανήλικο άτομο
Δεν παραδίδονται σε πρόσωπα που δεν έχετε δηλώσει
Η αποχώρηση νωρίτερα του ωραρίου απαγορεύεται. Γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (θέματα υγείας του μαθητή που προέκυψαν κατά την παραμονή στο σχολείο) μετά από συνεννόηση με την εκπαιδευτικό και με τη συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης. Οι μαθητές δεν θα αποχωρούν για ιατρικά ραντεβού.
- ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Προϊσταμένη –Διδακτικό Προσωπικό
- Εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου έχουν στόχο να αποτελέσουν το παράδειγμα για τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες. Συνεισφέρουν στη δημιουργία ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος στο σχολείο., Οι μεταξύ τους σχέσεις καθώς και οι σχέσεις τους με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου είναι σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού, συναδελφικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας.
Ειδικότερα οι Εκπαιδευτικοί:
α. Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που επικρατούν, εφαρμόζουν δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των νηπίων στη μαθησιακή διαδικασία, σεβόμενοι τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, το μαθησιακό τους πρέφα και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους.
Β. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας τα εποπτικά μέσα και τις τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
Γ. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα συνεργάζονται τόσο στον προγραμματισμό και στην εφαρμογή των διαθεματικών δραστηριοτήτων και συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη και επιλέγουν από κοινού τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.
Δ. Διδάσκουν στους μαθητές τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων σύμφωνα με τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και τις οδηγίες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης, μέσα στο πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής, με τη συνεργασία Σχολικών Συμβούλων και των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
Ε. Συμμετέχουν στο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές τους απόψεις.
Στ. Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα, εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τηρούν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Καταγράφουν καθημερινά τις απουσίες των μαθητών. Λαμβάνουν μέρος σε όλα τα προγράμματα και τα εκδηλώσεις του σχολείου και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και αρμοδιότητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Ζ. Εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται στην τάξη με παιδαγωγικό τρόπο. Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο, τα διαλείμματα, την παραμονή και την αποχώρηση τους από το σχολείο. Επιμελούνται την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ό,τι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών . Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία, καθώς και την ευκοσμία του σχολείου γενικά.
Η. Ενημερώνουν τους γονείς προγραμματισμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, γνωστοποιώντας του το χρόνο κατά τον οποίο μπορούν να δέχονται τους γονείς για λεπτομερή ενημέρωση για την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Για θέματα που αφορούν την τάξη τους (επισκέψεις, εκδηλώσεις) προβαίνουν σε ανακοινώσεις προς τους μαθητές και τους γονείς με τη σύμφωνη γνώμη της Προϊσταμένης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Θ. Ενημερώνονται από τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου και την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γ Γ’ Αθήνας για τα διατάγματα, τις οδηγίες, τις ανακοινώσεις και τις εγκυκλίους. Αναλαμβάνουν εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη συλλογική λειτουργία του. Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης απουσίας τους από το σχολείο ενημερώνουν έγκαιρα τη Διεύθυνση του σχολείο.
Ι. Τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και τυχόν συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για τη εν γένει πορεία κάποιων μαθητών και ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα.
Ια. Αντιμετωπίζουν τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών ως συνεργάτες, αρωγούς στο έργο τους για την καλύτερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Ακούν με σεβασμό τους όποιους προβληματισμούς τους και προσπαθούν να δώσουν λύσεις ως ειδικοί του χώρου, οι οποίες θα βελτιώσουν τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών.
Ιβ. Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς
ιγ. Για την εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου ανατίθενται από το Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας αρμοδιότητες και υπηρεσίες σε κάθε εκπαιδευτικό, που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο (όπως βιβλιοθήκη, συμμετοχή στη προετοιμασία και πραγματοποίηση εορταστικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων,) εκτέλεση διοικητικών εργασιών και τήρηση βιβλίων σχολείου.
- II. Η Προϊσταμένη
Η Προϊσταμένη του σχολείου ενδιαφέρεται για την οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο , καθώς και για τη διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού και γι’ αυτό έχει και τις περισσότερες ευθύνες. Οι εντολές και οι οδηγίες της είναι σύννομες και απορρέουν από τη νομική εξουσία της Η Προϊσταμένη οφείλει να έχει όραμα για τη σχολική μονάδα που προΐσταται και να συνεργάζεται με
όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να κάνει πραγματικότητα το όραμα αυτό που έχει ως μοναδικό σκοπό και στόχο το καλό των μικρών μαθητών και μαθητριών.
Ειδικότερα η Προϊσταμένη:
α. Έχει ως πρωταρχικό της μέλημα την καλύτερη δυνατή παροχή εκπαίδευσης και παιδείας στους μαθητές, βάσει του αναλυτικού προγράμματος. Προτείνει και υποστηρίζει καινοτόμες δράσεις, οι οποίες προάγουν τη μάθηση και παρέχουν κίνητρα τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Ενημερώνει για τις εγκυκλίους και φροντίζει για την εφαρμογή τους. Διαχειρίζεται με σύνεση τα οικονομικά του σχολείου, ιεραρχώντας τις ανάγκες και συνεργαζόμενη με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας σχετικά με την προτεραιότητα ικανοποίησης των αναγκών αυτών.
Β. Καταβάλλει προσπάθειες για να αναπτύξει διαύλους ουσιαστικής επικοινωνίας και σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Δημιουργεί κλίμα ομάδας, την οποία εμπνέει με την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά της, δημιουργώντας σε κάθε εκπαιδευτικό αίσθημα αφοσίωσης στην αποστολή του σχολείου. Ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να μιλούν ανοικτά για οποιοδήποτε θέμα τους απασχολεί.
Γ. Επιδιώκει την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια για την αποτελεσματικότερη επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Προσπαθεί να αποκαθιστά την επικοινωνία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς όταν υπάρχουν προβλήματα. Δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες , ώστε ο καθένας να ασκεί τον ρόλο του εξασφαλίζοντας την έντιμη διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, αναγνωρίζοντας και κατοχυρώνοντας το ρόλο της κάθε πλευράς με δικαιοσύνη απέναντι σε όλους, εκπαιδευτικούς μαθητές, γονείς.
Δ. Δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου να ικανοποιούν την ανάγκη τους για αναγνώρισης της προσωπικότητας και της αξίας τους από το περιβάλλον με τη συμμετοχή του στη σχεδίαση και την οργάνωση της εργασίας τους και τη λήψη αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν. Παροτρύνει τους εκπαιδευτικούς να ανταλλάσουν καλές πρακτικές, να αναπτύσσουν πνεύμα συλλογικότητας , να έχουν όραμα για το σχολείο και την εκπαίδευση και να συνειδητοποιούν ότι η σωστή λειτουργία του σχολείου είναι υπόθεση όλων. Κατανοεί τον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, παραδέχεται και εκτιμά την προσωπικότητα του άλλου και προσπαθεί να αναπτύξει θετικές στάσεις απέναντι στους συναδέλφους, τους γονείς και όλους τους εμπλεκομένους.
Ε. Συνεργάζεται με τις δημοτικές αρχές και υπηρεσίες και προσπαθεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα του σχολείου. Προσπαθεί να αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και σύνεση έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν. Εφαρμόζει ασκήσεις ετοιμότητας, όποτε χρειαστεί. Αξιοποιεί κάθε δυνατότητα συνεργασίας με την τοπική κοινωνία προκειμένου να επιτύχει το καλύτερο για τη σχολική μονάδα.
III. Οι μαθητές/μαθήτριες
- Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
- Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
- Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του σχολείου και ζητούν τη βοήθεια τους για κάθε που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
- Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
- Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική)
- Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, λειτουργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα :
- Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
- Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.
- Απευθύνονται στον/στην Διευθυντή/ Διευθύντρια, Προϊστάμενο/ Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου.
- Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως ανακύκλωση υλικών.
- Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
- Γονείς και Κηδεμόνες
- Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
- Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις , έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
- Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
- Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους- θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες –ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης, – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν την συνδρομή του σχολείου.
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/ την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/Διευθύντρια, τον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, το σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή / τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος . Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες . Αν η συμπεριφορά του μαθητή/ της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.
Οι γονείς/ κηδεμόνες ενημερώνονται από το σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
- I. ΦΟΙΤΗΣΗ
Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/ η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από το Διευθυντή/ντρια, Προϊστάμενο/μένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/ μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.
- II. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Για την καλύτερη προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο είναι καλύτερο η προετοιμασία να γίνεται από το προηγούμενο βράδυ. Συγκεκριμένα.
- Τηρούμε σταθερό ωράριο ύπνου για το παιδί έχοντας υπόψη ότι το παιδί αυτής της ηλικίας έχει ανάγκη από τουλάχιστον 10 ώρες ύπνου την ημέρα.
- Καλό θα ήταν να διαλέγετε μαζί με το παιδί τα ρούχα που θα φορέσει την επόμενη μέρα στο σχολείο. Προτιμήστε ρούχα απλά και άνετα. Αποφύγετε ζώνες και τιράντες γιατί δημιουργούν δυσκολία όταν το παιδί επείγεται να πάει στην τουαλέτα. Σας τονίζουμε ότι στο σχολείο το παιδί αυτοεξυπηρετείται τόσο στην τουαλέτα (ξεκουμπώνει και κουμπώνει μόνο του τα ρούχα του, σκουπίζεται μόνο του) όσο και στο φαγητό. Προτιμήστε παπούτσια με βέλκρο και αποφύγετε κορδόνια και ανοιχτά παπούτσια γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε τα κοσμήματα. Αφενός μπορεί να χαθούν, αφετέρου να προκαλέσουν τραυματισμούς σε ενδεχόμενο τράβηγμα.
- Ξυπνήστε το παιδί αρκετά νωρίς ώστε να έχει χρόνο να πλυθεί, να πλύνει τα δόντια του, να ντυθεί και να φάει πρωινό χωρίς να αγχωθεί.
III. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ
Η προετοιμασία της σχολικής τσάντας και της τσάντας του μεσημεριανού φαγητού θα γίνεται με τη συνεργασία του μαθητή, ο οποίος οφείλει να γνωρίζει καθημερινά το περιεχόμενο της και το μεσημεριανό φαγητό. Το γεύμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους.
Σας διευκρινίζουμε ότι δεν εναπόκειται στην αρμοδιότητα και τις υποχρεώσεις της νηπιαγωγού να προσέχει, να ελέγχει, να γνωρίζει και να τακτοποιεί το περιεχόμενο της τσάντας καθώς επίσης να καλύπτει απαραίτητα αξεσουάρ μεσημεριανού φαγητό πχ το πιρούνι.
Η πρωινή σχολική τσάντα του παιδιού πρέπει να περιέχει:
- Ένα μπουκαλάκι νερό ή παγουρίνο που ασφαλίζει καλά
- Το δεκατιανό του φαγητό
- Μια πετσέτα για το τραπέζι
Σε ξεχωριστή πλαστική τσάντα θα μεταφέρονται καθημερινά το μεσημεριανό φαγητό, το κουτάλι/ πιρούνι και οι χαρτοπετσέτες. Συστήνουμε να έχετε σε θερμομπολ, το μεσημεριανό φαγητό και να αποφεύγετε τα υγρά φαγητά. Σε άλλη ξεχωριστή υφασμάτινη τσάντα θα υπάρχουν δύο μικρά σεντόνια κούνιας και ένα μικρό μαξιλάρι για την ώρα της χαλάρωσης, τα οποία θα επιστρέφονται στο σπίτι κάθε Παρασκευή.
- Ελέγχετε σε καθημερινή βάση την τσάντα των παιδιών. Οποιοδήποτε ενημερωτικό σημείωμα θα υπάρχει μέσα σε αυτήν.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
- Επιτρεπόμενα είδη κολατσιού : τοστ, σάντουιτς, σπιτικές πίτες, σπιτικά κέικ, κουλούρια, φρούτα, γιαούρτι, φυσικοί χυμοί, δημητριακά.
- Απαγορεύονται είδη κολατσιού: κρουασάν, σοκολατοειδή, γαριδάκια, πατατάκια, καραμέλες, τσίχλες, έτοιμα γλυκά, τυποποιημένες τροφές, αναψυκτικά.
- Καλό θα είναι στα προσωπικά αντικείμενα του παιδιού να υπάρχει το όνομά του.
- Δεν επιτρέπονται τα παιχνίδια και οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο από το σπίτι, εκτός και αν προηγουμένως το έχει εγκρίνει η νηπιαγωγός. Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα αποτελούν τα βιβλία.
- IV. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ενήλικος ή ανήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
- V. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά, εκτός από το φαγητό και το διάλειμμα, παίρνουν μέρος σε ομαδικές και ατομικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Σταδιακά, τα παιδιά αναπτύσσουν την αυτοεκτίμηση, την πολιτιστική τους ταυτότητα, την ανεξαρτησία τους και την προσωπικότητά τους. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν τον έλεγχο της δικής τους συμπεριφοράς με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των νηπιαγωγών. Τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας έχουν πρόσβαση σε διάφορων ειδών δραστηριότητες όπως χτίσιμο με τουβλάκια, παιχνίδια ρόλων, διάβασμα βιβλίων, ζωγραφική, επιτραπέζια παιχνίδια με κανόνες και πάζλ, μαθαίνουν του αριθμούς (συνήθως μέχρι το 20), να αριθμούν και να απαριθμούν, να προσθέτουν και να αφαιρούν – κυρίως –εμπειρικά. Επίσης, εξερευνούν τον κόσμο των γραμμάτων και αποκτούν μια πρώτη επαφή με την αλφαβήτα και αρχίζουν να γράφουν λεξούλες και το όνομά τους όπως μπορούν και χωρίς πίεση.
Στα πλαίσια της επεξεργασίας των διάφορων θεματικών ενοτήτων οργανώνονται και πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους ιδιαίτερου πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος. Καλό θα ήταν τα παιδιά να συμμετέχουν στις παραπάνω επισκέψεις ώστε να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους., να ψυχαγωγούνται αλλά και να αντιλαμβάνονται τον τρόπο που κινούμαστε και λειτουργούμε σε πραγματικές συνθήκες.
Τέλος, σας επισημαίνουμε ότι εμείς οι νηπιαγωγοί ενθαρρύνουμε τον εορτασμό των ονομαστικών εορτών και γενεθλίων στην τάξη. Ωστόσο, καθώς το νηπιαγωγείο είναι χώρος εκπαίδευσης το παιδαγωγικό πρόγραμμα δε μπορεί να διαταράσσεται με κοπή τούρτας και διοργάνωση γενέθλιου πάρτυ. Επομένως, στην περίπτωση που το παιδί στα γενέθλιά του επιθυμεί να κεράσει τους συμμαθητές του μπορεί να φέρει ατομικά γλυκά και πάντα σε συνεννόηση με τη νηπιαγωγό.
Η παρουσία των παιδιών στις γιορτές του σχολείου είναι υποχρεωτική
- VI. ΧΡΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές δραστηριότητες των παιδιών που θα αναρτηθούν από τους εκπαιδευτικούς σε εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ιστότοπους ή στον ιστότοπο του σχολείου, θα έχουν υποστεί επεξεργασία και θα γίνονται μόνο μετά την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των νηπίων.
VII. ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Ο μαθητής/τρια μπορεί να έχει το κινητό τηλέφωνο εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του προκειμένου να το χρησιμοποιήσει μετά το πέρας των μαθημάτων. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η χρήση ή η λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 8 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) και με την με αρ. πρωτ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ.
VIII. ΑΠΟΥΣΙΕΣ, ΙΩΣΕΙΣ
ΑΠΟΥΣΙΕΣ: Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο γα την ομαλή προσαρμογή του σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου απουσίες των μαθητών καταχωρούνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myschool του Υπουργείου Παιδείας . Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό. Θα σας δίδονται και συγκεκριμένα έντυπα για το φάκελο του παιδιού σας, τα οποία θα κληθείτε να συμπληρώσετε. Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία. Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού).
ΙΩΣΕΙΣ: Οι ιώσεις είναι μια αναπόφευκτη δυσάρεστη πραγματικότητα για την πλειοψηφία των παιδιών- ιδιαιτέρως αν είναι η πρώτη τους χρονιά στο σχολείο. Αν το παιδί εμφανίσει συμπτώματα αδιαθεσίας – έστω και ελαφριάς μορφής – θα πρέπει να μένει στο σπίτι, αφού στο σχολικό περιβάλλον η ασθένειά του θα επιδεινωθεί αλλά και θα μεταφέρει μικρόβια στα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.
Το σχολείο είναι στελεχωμένο με Σχολικό Νοσηλευτή.
- IX. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου.
Το σχολείο έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που αφορούν στην υλοποίηση μέτρων στο πλαίσιο εφαρμογής οδηγιών της Πολιτικής Προστασίας και της Πολιτικής Άμυνας. Μετά την εξέταση του Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και του συνδέσμου για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου αποφασίστηκαν τα εξής :
- Επικαιροποίηση του ήδη υπάρχοντος Σχεδίου Δράσης Έκτακτης Ανάγκης του σχολείου του Μνημονίου Ενεργειών Προστασίας Σεισμών και Εσωτερικό Κανονισμό Σ.Μ (ΔΑΙ) και μνημόνιο ενεργειών για τη διαχείριση Πυρκαγιάς, Α.Κ.Φ και ΤΚ.
- Ασκήσεις ετοιμότητας σε κάθε τμήμα, μία φορά το τρίμηνο (Νοέμβριος, Φεβρουάριος, Μάιος)
- Άμεση και έμμεση ενημέρωση μαθητών και γονέων κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων ενημερώσεων/ συναντήσεων, με αναρτήσεις στον πίνακα ανακοινώσεων του προαυλίου, χρήσιμα τηλέφωνα στο πίνακα ανακοινώσεων του κεντρικού γραφείου.
- Σε κάθε τάξη υπάρχει, συντηρείται και ανανεώνεται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς το Κ.Π.Β. Υπεύθυνη για το κάθε τμήμα ορίζεται η εκάστοτε νηπιαγωγός της τάξης.
Α1: Κα Κωνσταντίνου Παναγιώτα
Α2: Κα Φιλιππίδου Αγγελική
Ολοήμερο τμήμα: Κα Τζώλου Αφροδίτη
Τα κουτιά πρώτων βοηθειών ανανεώθηκαν από την Προϊσταμένη όσον αφορά τα υλικά Π.Β. (αντισηπτικό, βαμβάκι, φακός, σφυρίχτρα κτλ) και τη φροντίδα για τα στοιχεία των μαθητών μέσα στο κουτί και τη θέση του στη τάξη το έχουν οι δασκάλες του κάθε τμήματος.
Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊσταμένη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
- X. ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων παρενόχλησης, σχολικής βίας και εκφοβισμού. Το σχολείο καθοδηγεί τους μαθητές να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο.
Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
- Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
- Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.
- Σε περίπτωση που δεν έχει αντιμετωπιστεί ριζικά το περιστατικό, τότε απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
Για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας :
- Λαμβάνονται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς δράσεις τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε επίπεδο σχολείου.
- Προωθούνται προγράμματα πρόληψης ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό με αξιοποίηση ταυτόχρονα, του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και των κάθε είδους διαθετικών δραστηριοτήτων.
- Οργανώνονται συναντήσεις και επιμορφώσεις με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την κατάρτιση των μαθητών και των εκπαιδευτικών σχετικά με θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού.
- Η 6η Μαρτίου που έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας, αποτελεί μία αφορμή για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς της σχολικής μας μονάδας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες για τη πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας .
- XI. ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ
Για την προστασία άσκησης λειτουργήματος στο σχολικό χώρο και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας, βάσει της με αριθμό πρωτοκόλλου 114188/ΓΔ4/2-10-2024 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ, με θέμα: «Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», γνωστοποιείται σε γονείς και κηδεμόνες ότι:
Στο άρθρο 168 του ν. 4619/2019 Κύρωση του Ποινικού Κώδικα (Α’ 95) προστέθηκαν οι παρ. 4 και 5 με το άρθρο 33 του ν. 5090/2024 (φεκ Α’ 30-23/02/24), σύμφωνα με τις οποίες:
«4. Όποιος εισέρχεται σε δομές παροχής υπηρεσιών υγείας, συμπεριλαμβανομένων των κινητών μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας ή προσεγγίζει κινητές μονάδες παροχής υγειονομικών υπηρεσιών άμεσης βοήθειας και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή ασθενών διαταράσσει τη λειτουργία τους, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή.
- Με τις ποινές της παρ. 4 τιμωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του.»
ΧII. ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
Α). Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).
Β). Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού
Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)). Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι η Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτό. Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης συνιστάται τετραμελής «Ομάδα Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού» η οποία αποτελείται από: α) τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β) έναν (1) Σύμβουλο Εκπαίδευσης, με τον αναπληρωτή του, γ) έναν (1) ψυχολόγο σχολικής μονάδας ή Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τον αναπληρωτή του και δ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό σχολικής μονάδας ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τον αναπληρωτή του
Γ). Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων.
Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents» (https://eschools.minedu.gov.gr/). Η πλατφόρμα θα δώσει στον/στην πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, μέσω του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλεπιδρά με την σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents», οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
Α). Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων και Σχολείου
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς /κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με το Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείου ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή/στη Διευθύντρια ή στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
Οι γονείς /κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης. Οι συναντήσεις προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων εκτός διδακτικού ωραρίου αλλά εντός ωραρίου εκπαιδευτικού ως εξής:
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων :
- Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
- Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών (ατομική ή ομαδική συνάντηση).
- Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
- Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Για το σχ. έτος 2024-2025 οι συναντήσεις μπορούν να είναι και τηλεφωνικές.
Κατά την προσέλευση- αποχώρηση και κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο εκπαιδευτικός δεν διακόπτεται από το καθήκον του και δε θα απασχολείται από γονείς/κηδεμόνες για λόγους πέραν της προσέλευσης/ αποχώρησης. Οι γονείς μπορούν μετά το πέρας της αποχώρησης να δώσουν έγγραφο σημείωμα ή μπορούν να αποστείλουν e-mail και οι εκπαιδευτικοί θα επικοινωνήσουν το συντομότερο.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για τη πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/ εκδηλώσεων. Οι γονείς θα πρέπει να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του.
Οι γονείς /κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι. Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους δυο γονείς έχει την κηδεμονία.
Οι γονείς , να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης και στην Προϊσταμένη κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό κ.λπ.), προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει πάνω σ’ αυτές.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο.
Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό η την Προϊσταμένη του σχολείου ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις , κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.
Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα, πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και στη συνέχεια – αν δεν επιλυθεί – με την Προϊσταμένη.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνα του νηπιαγωγείου 2105625369 και ώρες 12.00-13.00 είτε ηλεκτρονικά στο giota_kon9@sch.gr για το τμήμα Α1 και στο angelfil@sch.gr για το τμήμα Α2.
Ηλεκτρονικό email του σχολείου: mail@20nip-aigal.attsch.gr
Ωράριο επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του σχολείου :
Τρίτη 12:15- 12:45 (τηλεφωνικά)
Tετάρτη 12:15-12:45 Δυνατότητα συνάντησης κατόπιν ραντεβού.
H Προϊσταμένη και το εκπαιδευτικό προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητο προσωπικών δεδομένων των μαθητών και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.
Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας -μαθητών/ μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/Διευθύντριας, ή Προϊσταμένου/Προϊσταμένης , Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης – προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.
Β). Ποιότητα Σχολικού Χώρου
Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος-διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας.
Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η.
Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών.
Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν.5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό.
Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
9.ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές . Η τήρηση του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/ μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμα του.
Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική διαδικασία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.