Απουσίες2024-25

Εν οίδα ότι ουδέν οίδα“. (Ένα γνωρίζω, πως δεν γνωρίζω τίποτε).
Σωκράτης, 470-399 π.Χ.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 2024-25

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με την Υ.Α. Αριθμ.102791/ΓΔ4 (ΦΕΚ 5130/10-09-2024), ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε, Φοίτηση μαθητών/τριών:

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:

α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται (αδικαιολόγητες), δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),

β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται.

Δικαιολόγηση με ιατρική βεβαίωση

Ο γονέας/κηδεμόνας/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες, είναι υποχρεωμένος/η να προσκομίσει ο/η ίδιος/α, ή να αποστείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και τη δέκατη (10) εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.

Δικαιολόγηση με υπεύθυνη δήλωση κηδεμόνα

Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα/του-της ασκούντος- ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο/τη ίδια ή αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε) ημέρες συνολικά για όλο το διδακτικό έτος.

Σε περίπτωση κατ’ ιδίαν διδαχθέντες/θείσες μαθητές/τριες και κατ’ οίκον διδασκαλία, νοσηλείας ή επαναλαμβανόμενες θεραπείες σε νοσοκομείο παρακαλούμε να ενημερώνετε άμεσα το σχολείο ώστε να προσκομίσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά (ιατρική γνωμάτευση).

Ο Διευθυντής

 

 

ΥΑ Αριθμ. 44879/ΓΔ4/29-04-2024 ΥΠΑΙΘΑ. Τροποποίηση της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/ 21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β΄2005).

Άρθρο 31 Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

Σύμφωνα με την 79942/ΓΔ4/21-05 2019 ΥΑ, άρθρο 31 παρ.5, «Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου. Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο».

Αντικαθίσταται το άρθρο 31 της υπό στοιχεία 79942/ ΓΔ4/21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β΄2005).

ΥΑ Αριθμ. 44879/ΓΔ4/29-04-2024 ΥΠΑΙΘΑ.



Λήψη αρχείου

 

Ενημέρωση γονέων Υποχρεώσεις γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια μαθητών/ τριών που απουσιάζουν.

ΥΑ Αριθμ.102791/ΓΔ4/10-09-2024 ΥΠΑΙΘΑ (ΦΕΚ Τεύχος B’ 5130/10.09.2024)

Άρθρο 26 Ενημέρωση γονέων Υποχρεώσεις γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια μαθητών/ τριών που απουσιάζουν.

1. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/ κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την επιμέλειά τους. […]

2. Δεν θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες, μεμονωμένες ή συνεχείς, μαθητών/τριων όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντρια ή του Σχολείου σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου. Δεν προβλέπεται η ανάθεση εργασίας σε μαθητή/τρια από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας χωρίς την καταχώριση αδικαιολόγητης απουσίας.

3. Όταν πραγματοποιούνται επαναλαμβανόμενες απουσίες σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας ώρας), μεμονωμένες ή συνεχείς, χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα ανάλογα με την περίπτωση.

 

Παρακώλυση της διεξαγωγής του μαθήματος

ΥΑ Αριθμ.102791/ΓΔ4/10-09-2024 ΥΠΑΙΘΑ (ΦΕΚ Τεύχος B’ 5130/10.09.2024)

Άρθρο 28 Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

6) Επιπλέον, για τα παιδαγωγικά μέτρα της παρ. 2 ισχύουν τα εξής: Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, αρκεί να έχει συμπληρωθεί το αντίστοιχο βιβλίο καταγραφής.

7) Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του. Οι ώρες απουσίας των μαθητών/τριών που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

8) Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της/του Διευθύντριας/ντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα δ) και ε) της παρ. 2 της παρούσας, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

 

Παρεμπόδιση της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας

ΥΑ Αριθμ.102791/ΓΔ4/10-09-2024 ΥΠΑΙΘΑ (ΦΕΚ Τεύχος B’ 5130/10.09.2024)

Άρθρο 1 Σχολικό και Διδακτικό Έτος

  1. 8. Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7. Στη συνεχεία, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, το σχολείο υποχρεωτικά παρέχει και δια ζώσης τον ίδιο αριθμό διδακτικών ωρών που παρείχε εξ αποστάσεως, λόγω της παρεμπόδισης, με τους παρακάτω τρόπους: α) με περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, β) με περικοπή περιπάτων και εκδρομών και γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

 

ΑΠΟΥΣΙΕΣ/ΑΔΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Λήψη αρχείου