«Ημερήσια εκδρομή»

Λίγο πριν τελειώσουμε το σχολικό έτος , πήγαμε την ημερήσια εκδρομή μας στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Με τη βοήθεια μιας έμπειρης ξεναγού, μάθαμε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τον χώρο. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Βαπτιστήριο της Λυδίας και στο τέλος πήγαμε στις κατασκηνώσεις Τζιώνη όπου φάγαμε και διασκεδάσαμε. Καλό καλοκαίρι σε όλους .

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Ημερήσια εκδρομή»

«Κομποστοποίηση»

Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία. Αυτή η ουσία λέγεται κομπόστ ή χούμους ή εδαφοβελτιωτικό. Η κομποστοποίηση είναι ένας πολύ άμεσος και σημαντικός τρόπος ανακύκλωσης. Έχει υπολογιστεί ότι το 35% των οικιακών απορριμμάτων μπορούν να κομποστοποιηθούν.

Οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης ανέλαβαν να ενημερώσουν όλα τα παιδιά του σχολείου μας για την κομποστοποίηση και τι πρέπει να πετάνε στον κομποστοποιητή. Μοίρασαν φυλλάδια στις τάξεις και κάθε μέρα έφερναν από το σπίτι τους «σκουπίδια» δηλαδή υπολείμματα τροφών. Στο τέλος του Ιουνίου αδειάσαμε το κομπόστ σε ένα παρτέρι και τον Σεπτέμβρη θα φυτέψουμε λουλουδάκια και η προσπάθεια κομποστοποίησης θα συνεχιστεί και του χρόνου.

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Κομποστοποίηση»

«Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας»

20 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας!
“Πιο ευτυχισμένοι, μαζί” είναι ο τίτλος της φετινής “Παγκόσμιας Ημέρας Ευτυχίας” για να μας θυμίσει,  ότι η αληθινή ευτυχία βρίσκεται στο “μαζί”, στην ανθρώπινη σύνδεση, στην αγάπη, στην αλληλοϋποστήριξη.
Τα παιδιά της Β΄τάξης μαζί με άλλα παιδιά του σχολείου μας γιόρτασαν την ημέρα, με το πέταγμα ενός χαρταετού στην αυλή.Η αλήθεια είναι ότι ο χαρταετός ποτέ δεν πέταξε ψηλά παρά τις προσπάθειες που έγιναν…Όλοι όμως διασκεδάσαμε  και γελάσαμε πάρα πολύ γιατί η επιχείρηση:«πέταγμα του χαρταετού», ήταν τελικά πολύ αστεία…
Ακόμη και οι περαστικοί σταμάτησαν να μας δουν και διασκέδασαν.
Κατηγορίες: ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας»

«Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου»

Στις 2 Απριλίου οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης μαζί με όλους τους μαθητές του σχολείου μας γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono,Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya, που γεννήθηκε στο Τόκιο.

Στο σχολείο μας καλέσαμε δύο Σερραίες συγγραφείς  τις: κ. Ζαχαρούλα Τζίνη και την κ. Γεσθημανή Μπερμπέρη, οι οποίες μίλησαν για την παιδική λογοτεχνία, τα παιδικά βιβλία και ενέπλεξαν τα  παιδιά σε δημιουργικές δραστηριότητες φιλαναγνωσίας.

Κάποιες τάξεις όπως η Β΄παρουσίασαν λογοτεχνικά βιβλία με παντομίμα. Από τον Σύλλογο Γονέων μοιράστηκαν βιβλία,και σε όλους δόθηκαν αφίσες με το μήνυμα της ημέρας, σελιδοδείκτες, μπαλόνια. Ήταν μια ωραία γιορτή βιβλίου…

Κατηγορίες: ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου»

«Διδασκαλία ενός ποιήματος»

Στο μάθημα της Γλώσσας, στην ενότητα 13(Μες στο μουσείο), διαβάσαμε το ποίημα:«Ήλιος» του Βασίλη Ρώτα. Τα παιδιά σημείωσαν την ομοιοκαταληξία,τον αριθμό στροφών και στίχων και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης του ποιήματος. Συμπλήρωσαν την άσκηση του βιβλίου για τα θηλυκά ουσιαστικά σε -η. Μιλήσαμε για την κλίση αυτών των ουσιαστικών, τον τονισμό, και ποια δεν σχηματίζουν τη γενική του ενικού.Έκλιναν θηλυκά ουσιαστικά σε -η τραγουδώντας και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας. Είδαν το βίντεο με το λαϊκό παραμύθι για τον ήλιο και τον αέρα κι έκανα μάσκες με τον ήλιο που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Διδασκαλία ενός ποιήματος»

«Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι»

Από το Ανθολόγιο διαβάσαμε το μάθημα: «Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι». Κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου, μιλήσαμε για το θέατρο Σκιών και τον Ευγένιο Σπαθάρη. Σκεφτήκαμε λοιπόν να προτείνουμε στον μαθητή της ΣΤ΄ τάξης Μιχαήλ Κ. που ασχολείται, να μας κάνει μια παράσταση με το θέμα του μαθήματός μας. Ο Μιχαήλ δέχτηκε και πραγματικά είδαμε  ένα καταπληκτικό θέατρο Σκιών.Τα παιδιά χάρηκαν πολύ και ακόμη περισσότερο όταν οι φιγούρες του Καραγκιόζη ήρθαν στην τάξη μας…

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι»

«Επίσκεψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή»

Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή είναι ανεξάρτητο, μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό ίδρυμα με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η σχολή ιδρύθηκε το 1904 από τον Αμερικανό ιεραπόστολο Τζον Χένρι Χάους για να εξυπηρετήσει τον αγροτικό πληθυσμό στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Τα κύρια τμήματα της σχολής είναι το Λύκειο, το Κολέγιο Περρωτή, το Πρόγραμμα για τα δημοτικά, το τμήμα Διδασκαλίας ενηλίκων και έρευνας και το πρόγραμμα “Ελληνικό καλοκαίρι”. Η αποστολή της σχολής είναι “να εκπαιδεύσει τους άνδρες και τις γυναίκες, ιδίως εκείνους που προέρχονται από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, να αποκτήσουν επαγγελματική κατάρτιση στις τελευταίες εξελίξεις της γεωργίας και των επιστημών της ζωής.”

Οι μαθητές/τριες  της Β΄τάξης  μαζί με τους μαθητές/τριες της Γ΄, της Α΄και της Δ΄, επισκέφτηκαν τον χώρο και είδαν τα ζώα τους, το εργοστάσιο παραγωγής γάλακτος, τα θερμοκήπια λαχανικών και αρωματικών φυτών, το εκτροφείο σαλιγκαριών, τους ελαιώνες, τους αμπελώνες, τα σχολεία κι εντυπωσιάστηκαν. Στο τέλος φύτεψαν τα δικά τους φυτά τα οποία και πήραν μαζί τους.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Επίσκεψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή»

«Μιλάω για τα συναισθήματά μου»

Στο μάθημα της Γλώσσας και στην ενότητα 16 «Νιώθω», διαβάζοντας τα κείμενα:«Το παιδί με το ακορντεόν» και «Το τραγούδι του κλόουν», οι μαθητές/τριες μίλησαν για τα συναισθήματά τους. Διάλεξαν ένα χρώμα για το κάθε συναίσθημα και δικαιολόγησαν την επιλογή τους. Στη συνέχεια επέλεξαν από μια παλέτα χρωμάτων ένα χρώμα και τη φατσούλα που κρυβόταν. Έδειξαν τα συναισθήματά τους με το σώμα τους , ταξίδεψαν νοερά στα νησιά των συναισθημάτων , τραγούδησαν το τραγούδι του κλόουν και το δραματοποίησαν, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας και στο τέλος πήραν το βραβείο της φιλίας.

 

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Μιλάω για τα συναισθήματά μου»

«Κάλαντα του Λαζάρου»

Λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα και τηρώντας τις παραδόσεις του τόπου μας, οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης τραγούδησαν τα κάλαντα του Λαζάρου στο 2ο Γυμνάσιο Σερρών, στη Δήμαρχο της πόλης μας κυρία Βαρβάρα Μητλιάγκα, στην Αστυνομική Διεύθυνση, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στον Παιδικό Σταθμό, στο 8ο, 25ο, 1ο και 7ο Δημοτικά σχολεία Σερρών. Ήταν μια ωραία εμπειρία την οποία χάρηκαν πολύ τα παιδιά. Και μην ξεχνάμε και τα κεράσματα που πήραμε…

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Κάλαντα του Λαζάρου»

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ

Οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης έφτιαξαν διάφορες κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά βοηθώντας το περιβάλλον και δείχνοντας σε όλους ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δημιουργικά τις συσκευασίες των προϊόντων που αγοράζουμε μειώνοντας τον όγκο σκουπιδιών.

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ