Αγαπημένη εποχή των παιδιών, το “Φθινόπωρο”. Έτσι λοιπόν, σας παρουσιάζουμε μερικές από τις δραστηριότητές μας που μας βοήθησαν να απολαύσουμε καλύτερα τα δώρα αυτής της εποχής.
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας τη φύση γύρω μας και τις αλλαγές της. Μαζέψαμε φύλλα και ετοιμάσαμε καδράκια με φυσικά υλικά.
Μιλήσαμε για τα χρώματα του φθινοπώρου και παίξαμε το παιχνίδι των χαμένων φύλλων. Έπειτα, τα ταξινομήσαμε ανά χρώμα, σχήμα και μέγεθος.
Στη συνέχεια, είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο. Σημειώσαμε τα κυρίαρχα χρώματα και παίξαμε ένα παιχνίδι γρίφων, όπου κάθε παιδί έπρεπε να ανακαλύψει σε ποιον πίνακα αναφέρονταν ο αντίστοιχος γρίφος και να επιχειρηματολογήσει για την επιλογή του. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι εικόνες και γιατί.
Έπειτα, οργανώσαμε unplugged coding δραστηριότητες. Στην πρώτη τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των δυο και έπρεπε το ένα παιδί να δώσει κατευθυντήριες οδηγίες στο άλλο, ώστε να μετακινηθεί και να μαζέψει το φύλλο που έπεσε από το δέντρο.
Στην δεύτερη τα παιδιά δίνοντας οδηγίες κατεύθυνσης, πήγαιναν κάθε φορά στα φύλλα που είχαν τα γράμματα της λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ. Αφού βάλαμε στα τετράγωνα όλα τα γράμματα το παιχνίδι ξεκίνησε. Ποιο γράμμα είναι πρώτο;
Στην συνέχεια συνθέσαμε και γράψαμε το μήνα Σεπτέμβριο.
Ασχοληθήκαμε με το ζωάκι εκείνο που αγαπά πολύ το Φθινόπωρο, το σαλιγκάρι. Μιλήσαμε για την ανατομία του, τις συνήθειές τους, την μοναδική κατοικία του και τους εχθρούς του. Φυσικά, συμπληρώσαμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας, αφού τα μάθαμε όλα!
Ακούσαμε την ιστορία του Άρη, ενός σαλιγκαριού που μπλέχτηκε σε μεγάλες περιπέτειες όταν βρέθηκε έξω από την αυλή όπου έμενε η οικογένειά του και μάθαμε το τραγούδι “Σαλιγκάρι, σαλιγκάρι”.
Έπειτα, φτιάξαμε το δικό μας χρωματιστό σαλιγκάρι, σαν το σαλιγκάρι του “Ματίς”.
Δημιουργήσαμε τις δικές μας ιστορίες με ήρωα ένα σαλιγκάρι και τις εικονογραφήσαμε.
Και για το τέλος… οργανώσαμε “σαλιγκαροδρομίες”, με μεγάλη επιτυχία.