2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Αγαπητοί γονείς,

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Μερικά από τα πολύ γνωστά παραμύθια του είναι:

Με αφορμή λοιπόν την παραπάνω ημέρα, μπορείτε να δώσετε στα παιδιά να καταλάβουν την αξία των βιβλίων, με τη βοήθεια των δραστηριοτήτων που σας προτείνουμε.

Προτεινόμενες δραστηριότητες

Δραστηριότητα 1η

Βιβλία on line , σε pdf και στο youtube

Επιλέξτε αυτά που είναι κατάλληλα για παιδιά Νηπιαγωγείου και διαβάστε τους ένα την ημέρα. Παίξτε με τα βιβλία,

π.χ.: α) Παρατηρήστε το εξώφυλλο του βιβλίου πριν την ανάγνωσή του. Ζητήστε από το παιδί να σας πει τι νομίζει ότι θα λέει, ποιος να είναι ο πρωταγωνιστής κ.λπ.

β) Μάντεψε τον τίτλο. Πριν διαβαστεί η ιστορία, βλέποντας το εξώφυλλο προσπαθούν να μαντέψουν τον τίτλο. Μετά βλέπουμε αν οι τίτλοι που επιλέξαμε αντιπροσωπεύουν το παραμύθι, κ.λπ.

γ) Παίξτε τους διαλόγους των ηρώων.

δ) Με αντικείμενα του σπιτιού και με τα παιγνίδια των παιδιών φτιάξτε το σκηνικό για ένα περιστατικό της ιστορίας (Δεν πειράζει αν το σπίτι αλλάξει για λίγο μορφή. Συμφωνείστε με τα παιδιά ότι η τακτοποίηση είναι μέρος  αυτού του παιχνιδιού).

ε) Παιχνίδια συνειρμών. Λέει κάποιος μία λέξη και οι άλλοι λένε όποια σχετική τους έρχεται στο μυαλό.

στ) Αν ήμουν κάποιος άλλος. (Π.χ. Η Κοκκινοσκουφίτσα, πώς θα διακοσμούσα το δωμάτιο μου;).

ζ) Τα ονόματα των ηρώων. Σχολιάζουμε τα ονόματα των ηρώων. Φτιάχνουμε ονόματα για τους δικούς μας ήρωες.

η) Παραλείποντας λέξεις ή φράσεις (Μια φορά κι …, ένα βατραχάκι πρασινούλη σαν …).

θ) Σταματήστε πριν τελειώσει το βιβλίο και ζητήστε από τα παιδιά να δώσουν το δικό τους τέλος στην ιστορία. Μετά διαβάστε και το τέλος του συγγραφέα.

ι) Μάντεψε ποιος είμαι. Βάζω με το μυαλό μου έναν ήρωα και με 10 ερωτήσεις οι άλλοι προσπαθούν να τον αναγνωρίσουν.

ια) Φαντάσου την ιστορία. Δίνουμε στα παιδιά έναν τίτλο και μαντεύουν την ιστορία (π.χ. Ο καλόκαρδος λύκος).

ιβ) Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομα του ήρωα. Βρίσκουμε λέξεις, αντικείμενα με το ίδιο γράμμα και τα γράφουμε σε ένα χαρτόνι.

ιγ) Μιλάμε για το πώς νιώθουμε εμείς και οι ήρωες των βιβλίων (συναισθήματα).

Δώστε στα παιδιά να σκίσουν, να κόψουν, να κολλήσουν, να βάψουν, να χτίσουν, να παίξουν, να χαρούν.

Πηγή: Προσχολικής Εκπαίδευσης Δράσεις

 

Μπορείτε να επιλέξτε βιβλία από τις ιστοσελίδες:

Μικρός Αναγνώστης

Πλαστελίνη

Παραμύθια.gr

Free-Ebooks.gr

Click me.gr

Οι μύθοι του Αισώπου

Μύθοι του Αισώπου

Τα τρία μικρά λυκάκια (αφήγηση στο youtube)

Η πριγκίπισσα και το ρεβύθι (youtube)

Η πριγκίπισσα και το αλάτι (youtube)

Ευγένιος Τριβιζάς – Η πριγκίπισσα Δυσκολούλα (youtube)

Ευγένιος Τριβιζάς – Φουφήχτρα η μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα

Άουτς  (αφήγηση στο youtube)

Χρησιμοποιήστε  και οποιοδήποτε άλλο παραμύθι έχετε στο σπίτι

(π.χ. η Κοκκινοσκουφίτσα, τα Τρία γουρουνάκια κλπ)

 

Δραστηριότητα 2η

Ζωγραφική

Πέρα από τον παραδοσιακό τρόπο ζωγραφικής με χαρτιά και μαρκαδόρους, τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τα παρακάτω προγράμματα :

  1. Το Tux Paint –  Ελεύθερο Πρόγραμμα Ζωγραφικής  για παιδιά 3-12 χρονών
  2. Το AutoDraw –  Πρόγραμμα Ζωγραφικής
  3.  ΦωτόδεντροΖωγραφική για μικρά παιδιά

και να ζωγραφίσουν ό, τι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία ή τις ιστορίες που διαβάσατε. Μπορείτε να φωτογραφίσετε τη ζωγραφιά των παιδιών ή αν διαθέτετε εκτυπωτή να την εκτυπώσετε.

       Δραστηριότητα 3η

Παιχνίδια on line

Η Κοκκινοσκουφίτσα. Βάλε τις εικόνες στη σωστή σειρά και διηγήσου την ιστορία.

Βρες τα ονόματα των παραμυθιών

Παιχνίδι μνήμης – Βρες τις ίδιες εικόνες

 

Δραστηριότητα 4η

Τραγούδια

Tραγούδι :  Το βιβλίο

Μουσική: Τάσος Ιωαννίδης,

Στίχοι: Παυλίνα Παμπούδη

Το βιβλίο κι όχι ο σκύλος

είν’ ο πιο καλός μας φίλος

δε μαδάει, δε γαβγίζει

δεν πηδάει να σε ζαλίζει

και δεν τρέχει πάνω κάτω

να τα κάνει άνω κάτω.

 

Το βιβλίο μου κρατάω

το λατρεύω, τ’ αγαπάω

όμως κάπου κάπου λέω:

«Μήπως και τα παραλέω;

Αχ, και να ‘χα ένα σκυλάκι

να το χάιδευα λιγάκι!»

 

Το βιβλίο κι όχι ο σκύλος

είν’ πιο καλός μας φίλος

μας μαθαίνει μύρια όσα

μας μαθαίνει και τη γλώσσα

και χωρίς να μας σαλιώνει

να μας γλύφει, να δαγκώνει!

 

Το βιβλίο μου κρατάω

το λατρεύω, τ’ αγαπάω

όμως κάπου κάπου λέω:

«Μήπως και τα παραλέω;

Αχ, και να ‘χα ένα σκυλάκι

να το χάιδευα λιγάκι!»

 

https://www.youtube.com/watch?v=QD2OfNawHPM

 

Τραγούδι:  Τι να είναι τα βιβλία;

Στίχοι: Γιώργος Σακελλαρίδης

Μουσική/Ενορχήστρωση: Δημήτρης Ιωσήφ

Τραγούδι Λεωνίδας Σακελλαρίδης

 

Μήπως παλάτια φωτεινά

να είναι τα βιβλία,

με ανοιχτά παράθυρα

στη γνώση, στη σοφία;

 

Μήπως να είναι Πήγασοι

που πάνω τους πετάμε;

μήπως καθρέφτες μαγικοί

που μέσα τους κοιτάμε;

 

Μήπως να είναι ουρανοί

μ’ αστέρια σαν στολίδια;

ή φαντασίας θάλασσες

για παιδικά τραγούδια;

 

Κάθε βιβλίο όμορφο

φίλος μου, και το ξέρει

πως με κρατά και το κρατώ

σφιχτά από το χέρι!

 

 

Δραστηριότητα 5η

Παζλ

Κοκκινοσκουφίτσα 1

Κοκκινοσκουφίτσα 2

Κοκκινοσκουφίτσα 3

Κοκκινοσκουφίτσα 4

Κοκκινοσκουφίτσα 5

Κοκκινοσκουφίτσα 6

Κοκκινοσκουφίτσα 7

Κοκκινοσκουφίτσα 8

Χιονάτη 1

Χιονάτη 2

Χιονάτη 3

Αλλαντίν

Τα τρία γουρουνάκια 1

Τα τρία γουρουνάκια 2

Σταχτοπούτα 1

Σταχτοπούτα 2

Πήτερ Παν

Το ασχημόπαπο 1

Το ασχημόπαπο 2

Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι

Χάνσελ και Γκρέτελ

 

 

Δραστηριότητα 6η

Μαθαίνω το γράμμα Β, β     (όπως βιβλίο, βιβλιοθήκη)

Βίντεο «Ένα γράμμα μια ιστορία – Ο βιολιστής βάτραχος»

(Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο)

 

  • Βρείτε λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα Β, β.
  • Ζωγραφίστε ζώα, αντικείμενα που αρχίζουν από Β, β.
  • Ζητήστε από τους γονείς να σας γράψουν λέξεις που αρχίζουν ή περιλαμβάνουν το γράμμα Β, β και μετά κυκλώστε μόνο τα γράμματα (Β, β).
  • Φτιάξτε το μίνι βιβλίο του Β, β. Σε κάθε σελίδα ζωγραφίστε κάτι που αρχίζει από Β, β. Με τη βοήθεια των γονιών σας μπορείτε να γράψετε και τη λέξη.

(Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο)

 

Δραστηριότητα 7η

Πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο; Δες το παρακάτω βίντεο

 

1 σχόλιο στο “2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

  1. Χρήσιμο υλικό και πληροφορίες και πολύ ωραίες δραστηριότητες, όλα ξεκάθαρα και πολύ ωραία δοσμένα!!!

Τα σχόλια είναι κλειστά.