Από τις πιο αγαπημένες γιορτές μικρών και μεγάλων είναι οι Απόκριες με τις φανταχτερές στολές, σερπαντίνες και κομφετί.
Έτσι κι εμείς, για να μπούμε σε γιορτινό κλίμα αποφασίσαμε να στολίσουμε την τάξη του Νηπιαγωγείου μας. Φτιάξαμε πολύχρωμες γιρλάντες από χαρτί, κολλώντας αλυσιδωτά τις λεπτές λωρίδες.
Επίσης, μαθαίνοντας για το γράμμα «Κκ» κατασκευάσαμε τους δικούς μας κλόουν, από απλά υλικά αλλά με μεγάλη φαντασία και επιδεξιότητα, εξασκώντας την λεπτή κινητικότητα.
Διαβάζοντας πολλά παιδικά βιβλία για τις Απόκριες μάθαμε για τα καρναβάλια, τα ήθη και έθιμα σε διάφορες χώρες και τους αρλεκίνους. Χρησιμοποιώντας μικρό κομμάτια από χαρτί δημιουργήσαμε τη στολή του αρλεκίνου και βάψαμε με το αγαπημένο μας χρώμα τη μάσκα του.
Την Τσικνοπέμπτη οι μικροί μαθητές μας ήρθαν στο νηπιαγωγείο μας φορώντας το καπέλο που έφτιαξαν με τους γονείς τους. Μπήκαν στην τάξη μας με χαμόγελο και μεγάλο ενθουσιασμό. Όταν καθίσαμε όλοι στην παρεούλα, τα παιδιά παρουσίαζαν τα καπέλα τους και μας εκμυστηρεύτηκαν την ιστορία πίσω από τη δημιουργία τους.
Στη συνέχεια, χορέψαμε και διασκεδάσαμε με διάφορες μουσικοκινητικές δραστηριότητες.
Την τελευταία Παρασκευή (15/3) πριν την Κυριακή των Αποκριών, ντυθήκαμε με τις στολές μας, παίξαμε και διασκεδάσαμε χορεύοντας σε αποκριάτικους ρυθμούς. Τα παιδιά μας μέσα από τη θεματική των Αποκριών έμαθαν, διασκέδασαν, γέμισαν χαρά και δημιούργησαν με μεγάλη έμπνευση και φαντασία.
Τέλος, μάθαμε για τα έθιμα της Σαρακοστής, στήνοντας το σαρακοστιανό μας δεκατιανό και ζωγραφίζοντας την κυρά Σαρακοστή με το κλειστό της στόμα και τα εφτά της πόδια! Διαβάσαμε το παιδικό βιβλίο «Ο παράξενος χαρταετός» της Ζωής Βαλάση (Εκδόσεις: Κέδρος) και από την ιστορία του ελεύθερου χαρταετού που πετούσε ψηλά μιλήσαμε για τα θετικά της ελευθερίας, όπως είναι η ανεξαρτησία και η αυτονομία αλλά και για την ευθύνη που φέρει μαζί της. Επίσης, είπαμε για τους χαρταετούς που πετούσαν με σπάγκο και την προστασία που έχουν αλλά δεν μπορούν να πετάξουν όσο ψηλά θέλουμ. Έτσι, ο κάθε μαθητής έφτιαξε το δικό του και επέλεξε πως θα το έχει… με σπάγκο ή ελεύθερο…