Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2025 – 2026:

                               1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην / Υποθεματική: Οδική Ασφάλεια

“Στο δρόμο κυκλοφορώ με το ποδήλατό μου, ασφαλώς”

Βασικοί στόχοι:   

– Εισαγωγή των μαθητών/τριών στο θέμα της οδικής ασφάλειας και κυρίως του ποδηλάτη.    

Να ενημερωθούν για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας που ισχύει για τα ποδήλατα και τους οδηγούς τους, για τη συμπεριφορά του ποδηλάτη/ισσας στο δρόμο και τον εξοπλισμό που πρέπει να διαθέτει προκειμένου να είναι ασφαλής.                                                                                                                                                          Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2025

                                         2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον- Πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος: “Ταξιδεύουμε στα αρχαία ελληνικά θέατρα”.

Βασικοί στόχοι:

– Οι μαθητές να μάθουν τα βασικά μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου και τη λειτουργία τους
– Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τα σύγχρονα θέατρα
– Να αναγνωρίσουν στα στάδια δημιουργίας και τους συντελεστές μίας θεατρικής παράστασης
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος 2025 – Ιανουάριος 2026.
   
  3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”
Βασικοί στόχοι:
– Οι μαθητές να αντιληφθούν την σημασία της ταυτότητας
– Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα
– Να διαχειρίζονται συνεργατικά συγκρουσιακές καταστάσεις
– Να συνδέουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λιγότερα προνομιούχα άτομα με επίκαιρα προβλήματα της κοινωνίας, όπως η έλλειψη στέγης και η αδυναμία πρόσβασης σε δημόσιους χώρους
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες(5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). 
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος 2026.
   
                                                              4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ
                                                   Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία / Ψηφιακές δεξιότητες
Τίτλος: “Steam και γυρίζω μαζί με τη γη…”                            
Βασικοί στόχοι:
– Να γνωρίσουν μαθητές/ριες το ηλιακό σύστημα και τις σχέσεις αλληλεξάρτησης ήλιου-πλανητών σελήνης
– Να κατανοήσουν τη συσχέτιση του συστήματος με την εναλλαγή ημέρας-νύχτας
– Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικά λογισμικά, με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2026 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2024 – 2025

           1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην  ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια
Τίτλος: “Οι ντεντέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”
Βασικοί στόχοι:
– Εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα).
– Να τροποποιηθούν προς το καλύτερο οι στάσεις και οι αντιλήψεις των παιδιών αυτής της ηλικίας και να υιοθετηθούν αλλαγές στον τρόπο ζωής (διατροφή, φυσική δραστηριότητα κτλ) επωφελείς για την υγεία τους.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024

                                                            2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Τίτλος: “Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς”
Βασικοί στόχοι
– Οι μαθητές να εκφράσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους σχετικά με τη Μεσόγειο θάλασσα, τις χώρες γύρω από αυτήν και σχετικά με συγκεκριμένα μνημεία που πρόκειται να επεξεργαστούν.
– Να ενδιαφερθούν για τα μνημεία και τις διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς.
– Να περιγράφουν στοιχεία της καθημερινής ζωής των ανθρώπων της εποχής που δημιουργήθηκαν τα μνημεία.
– Να περιγράφουν τους κινδύνους που απειλούν τη διατήρηση των μνημείων στον χρόνο.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 –  Ιανουάριος 2025

                                                3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: «Ειρήνη η προσφυγοπούλα»
Βασικοί στόχοι:
– Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν σε κάθε μαθητή/ρια να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα.
– Ανθρώπινα δικαιώματα και αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα, συνεργασία/συνεργατικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων κοινωνική ευαισθησία, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025

                                                 4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Τίτλος: “Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης”
Βασικοί στόχοι:
– Οι μαθητές να εντοπίζουν το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην περιοχή κατοικίας τους.
– Να γνωρίσουν το υλικό κατασκευής των απορριμμάτων και να διακρίνουν τα υλικά που ανακυκλώνονται ή όχι.
– Να γνωρίσουν το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του και να κατασκευάσουν την πίστα της ομάδας τους.
– Να επαναχρησιμοποιήσουν υλικά για την κατασκευή σταθερών κατασκευών.
– Να δίνουν και να ακολουθούν οδηγίες βήμα -βήμα.
– Να προγραμματίσουν το ρομπότ τους και να το οδηγούν πάνω στην πίστα – πόλη τους.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025