Την Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025, το 1ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας συμμετείχε στην 3η Ημερίδα Διάχυσης και Δικτύωσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η οποία πραγματοποιήθηκε στον Συνεδριακό Χώρο του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών.
Η ημερίδα διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, υπό την παιδαγωγική ευθύνη της Συμβούλου Εκπαίδευσης ΠΕ60 κας Σοφίας Χατζηγεωργιάδου.
📌 Η εκπαιδευτικός Αλεξίου Βασιλική παρουσίασε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετείχε το νηπιαγωγείο:
🔹 “Great Ball Games” – ενισχύοντας τη συνεργασία και τη σωματική δραστηριότητα μέσω παιχνιδιών με μπάλα.
🔹 “My Life, My World, My Place on the Map” – ένα πρόγραμμα που συνδέει τις προσωπικές ταυτότητες των παιδιών με τη γεωγραφία, την πολιτιστική κληρονομιά και την καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης.
Η παρουσίαση ανέδειξε τη δημιουργικότητα και τη διεθνή διάσταση της εκπαιδευτικής πράξης του σχολείου μας!
Participation of the 1st Kindergarten of Pylea in the 3rd Dissemination and Networking Conference of European Programs
On Thursday, June 19th, 2025, the 1st Kindergarten of Pylea took part in the 3rd Dissemination and Networking Conference of European Programs, which was held at the Conference Hall of the Patriarchal Foundation for Patristic Studies.
The conference was organized by the Directorate of Primary Education of Eastern Thessaloniki, in collaboration with the Patriarchal Foundation, under the educational supervision of Mrs. Sofia Chatzigeorgiadou, Education Advisor for Preschool Education (PE60).
During the event, Vasiliki Alexiou (kindergarden teacher) presented two European eTwinning projects implemented by the kindergarten’s all-day class:
🔹 “Great Ball Games” – A program promoting teamwork, physical activity and creativity through collaborative ball games and the development of digital content.
🔹 “My Life, My World, My Place on the Map” – A cross-curricular project that connected children’s personal and cultural identity with geography, helping to cultivate self-awareness and a sense of European citizenship.
The presentation showcased the creativity, innovation, and international dimension of our school’s educational practices, highlighting how European projects can enrich early childhood education through play, exploration and technology.
Our kindergarten continues to invest in the internationalization of preschool education and sets an example of good practices in implementing European programs at an early age.
