1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων (2025-26)Διάρκεια: Οκτώβριος-Νοέμβριος
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
Το εργαστήριο με τίτλο : ‘Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο’ επιδιώκει να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους. Στα εργαστήρια του προγράμματος δόθηκε έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού καθώς και στη παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.
1ο Εργαστήριο
Στο πρώτο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε η συγκρότηση της ομάδας με την δραστηριότητα ‘Ας γνωριστούμε, ποιοι είμαστε…’. Ακολούθησαν κινητικά παιχνίδια με στόχο την τόνωση των
δεσμών της ομάδας και δημιουργήθηκε η ομαδική εργασία “ το δέντρο της ομάδας μας”
2ο Εργαστήριο
Σο εργαστήριο αυτό ετοιμάστηκε το συμβόλαιο της ομάδας, φτιάχνοντας τους κανόνες της ομάδας μας στην ολομέλεια με συζήτηση και δημιουργία ενός κολάζ. Ακολούθησε κινητικό παιχνίδι όπου τα παιδιά μετακινούνταν στο χώρο χαρίζοντας στον εαυτό τους και στον άλλον “κάτι θετικό” .Τέλος στην δραστηριότητα “ Η αλυσίδα της τάξης μας” πραγματοποιήθηκε συζήτηση και κατασκευή αλυσίδας με συγκεκριμένους κανόνες που αφορούν στην ανεκτικότητα, στην αποδοχή του άλλου και στη συνεργασία.
3ο Εργαστήριο
Στο εργαστήριο αυτό διερευνήθηκαν οι αρχικές μας ιδέες για την έννοια της διαφορετικότητας: ‘Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;’ Όλα αυτά συζητήθηκαν στην ολομέλεια και δημιουργήθηκε από κοινού ένας εννοιολογικός χάρτης με ιδεοθύελλα με το ψηφιακό συνεργατικό εργαλείο coogle
4ο Εργαστήριο
Σε αυτό το εργαστήριο διερευνήθηκαν οι ‘ Ομοιότητες και διαφορές στη φύση και στα ζώα’ και συζητήθηκαν στην ολομέλεια .Το εργαστήριο έκλεισε με το κινητικό παιχνίδι παρατήρησης: ‘Τι κρύβουν τα μπαλόνια;’
5ο Εργαστήριο
Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους:’ Μοιάζουμε ή διαφέρουμε;’ Στο εργαστήριο αυτό πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες παρατήρησης με ομοιότητες και διαφορές των παιδιών μεταξύ τους. Παρατήρησαν επίσης πρόσωπα και συναισθήματα μέσα από πίνακες του Picasso και της Margaret Κeane .Συζητήθηκαν οι διαφορετικοί λόγοι που προκαλούν… ίδια συναισθήματα.
6ο Εργαστήριο
Στο εργαστήριο ‘ Η αξία της διαφορετικότητας’ στόχος ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους
άλλους. Αυτό επιχειρήθηκε μέσα από την ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού ‘Το κάτι Άλλο’. Επίσης με το κινητικό παιχνίδι –Ίδιοι ή διαφορετικοί; πως νιώθω πιο καλά;, όπου τα παιδιά κινούνταν στο χώρο και στις παύσεις γίνονταν όλοι ίδιοι αλλά και το αντίθετο(στη στάση, στο μορφασμό, στη φωνή κ.λ.π). Τέλος δημιουργήθηκε ένα φύλλο εργασίας με βάση τις ρουτίνες σκέψης “ Είμαι ο εαυτός μου και μπορώ να πω όχι”
7ο Εργαστήριο
Στο τελευταίο εργαστήριο πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες αξιολόγησης: συζητήθηκε το θέμα “-Τι θα συνέβαινε σε ένα κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια και τι όπου όλα θα ήταν διαφορετικά;” και διαμορφώθηκε ένα φύλλο εργασίας /μεταγνώσης: Ζωγράφισε ότι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη διαφορετικότητα.
Έτσι ολοκληρώθηκε το πρώτο εργαστήριο δραστηριοτήτων αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη για τα παιδιά !




























