1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο “’

1ο Εργαστήριο  Δεξιοτήτων (2025-26)Διάρκεια: Οκτώβριος-Νοέμβριος

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική  συναίσθηση και ευθύνη.

Το εργαστήριο με τίτλο : ‘Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα  στο νηπιαγωγείο’ επιδιώκει να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και  να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον  καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους. Στα εργαστήρια του προγράμματος δόθηκε  έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής   ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού καθώς και  στη  παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

1ο Εργαστήριο 

Στο πρώτο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε η συγκρότηση της ομάδας  με την δραστηριότητα ‘Ας γνωριστούμε, ποιοι είμαστε…. Ακολούθησαν  κινητικά παιχνίδια με στόχο την τόνωση των
δεσμών της ομάδας και δημιουργήθηκε η ομαδική εργασία “ το δέντρο της ομάδας μας”

1764444294751 1764444745385 1764444745379 1764444745373

2ο Εργαστήριο

Σο εργαστήριο αυτό ετοιμάστηκε το συμβόλαιο της ομάδας, φτιάχνοντας  τους κανόνες της ομάδας μας στην ολομέλεια με  συζήτηση και δημιουργία ενός κολάζ.  Ακολούθησε κινητικό παιχνίδι όπου τα παιδιά μετακινούνταν   στο χώρο χαρίζοντας στον εαυτό τους και στον άλλον  “κάτι θετικό” .Τέλος στην δραστηριότητα “ Η αλυσίδα της τάξης μας” πραγματοποιήθηκε συζήτηση και κατασκευή αλυσίδας με συγκεκριμένους κανόνες που αφορούν στην  ανεκτικότητα, στην αποδοχή του άλλου και στη συνεργασία.

 

1764445563303 1764445563309

 

1764445782916

3ο Εργαστήριο

Στο εργαστήριο αυτό διερευνήθηκαν οι αρχικές μας ιδέες για την έννοια της διαφορετικότητας: ‘Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;’ Όλα αυτά συζητήθηκαν στην ολομέλεια και δημιουργήθηκε από κοινού ένας  εννοιολογικός χάρτης με ιδεοθύελλα με το ψηφιακό συνεργατικό  εργαλείο  coogle

 

1764446235469

4ο Εργαστήριο

Σε αυτό το εργαστήριο διερευνήθηκαν οι ‘ Ομοιότητες και διαφορές στη φύση και στα ζώα’ και συζητήθηκαν στην ολομέλεια  .Το εργαστήριο έκλεισε με το κινητικό παιχνίδι παρατήρησης: ‘Τι κρύβουν τα μπαλόνια;’

1764446823775 1764446823795

1764446823790

 

 

5ο Εργαστήριο

Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους:’ Μοιάζουμε ή   διαφέρουμε;’ Στο εργαστήριο αυτό  πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες παρατήρησης με ομοιότητες και διαφορές των παιδιών μεταξύ τους. Παρατήρησαν επίσης  πρόσωπα  και συναισθήματα μέσα από πίνακες  του Picasso και  της Margaret Κeane .Συζητήθηκαν οι διαφορετικοί λόγοι που προκαλούν… ίδια συναισθήματα.

1764447744996

1764448046767 1764448046784 1764448046793 1764448046777 1764448046760

1764448046807

6ο Εργαστήριο

Στο εργαστήριο ‘ Η αξία της διαφορετικότητας’ στόχος ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να   διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους
άλλους. Αυτό επιχειρήθηκε μέσα από την ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού Το κάτι Άλλο’. Επίσης με το κινητικό παιχνίδι  –Ίδιοι ή διαφορετικοί; πως νιώθω πιο καλά;, όπου τα παιδιά κινούνταν στο χώρο και στις παύσεις γίνονταν  όλοι ίδιοι αλλά και το αντίθετο(στη στάση, στο μορφασμό, στη φωνή κ.λ.π). Τέλος δημιουργήθηκε ένα φύλλο εργασίας με βάση τις ρουτίνες σκέψης  “ Είμαι ο εαυτός μου και μπορώ να πω όχι”

1764448475860 1764448748297

1764672401139

7ο Εργαστήριο

Στο τελευταίο εργαστήριο  πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες αξιολόγησης: συζητήθηκε το θέμα “ι θα συνέβαινε σε ένα κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια και τι όπου  όλα θα ήταν διαφορετικά;” και διαμορφώθηκε ένα φύλλο εργασίας /μεταγνώσης: Ζωγράφισε ότι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη  λέξη  διαφορετικότητα.

 

1764448997380

1764448997371

1764840872495

1764449307955 1764449307949 1764449307963

 

1764449307943

 

Έτσι ολοκληρώθηκε το  πρώτο εργαστήριο δραστηριοτήτων  αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη για τα παιδιά !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *