Κανονισμός λειτουργίας νηπιαγωγείου

>Σύµφωνα µε την κείµενη νοµοθεσία και προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθµη λειτουργία του νηπιαγωγείου, θέτουµε υπόψη σας τα εξής, τα οποία αποφασίστηκαν οµόφωνα στη µε αριθµ. 7 πράξη, στις 14 – 11 – 2014 συνεδρίαση του Συλλόγου ∆ιδασκόντων του σχολείου µας.
Το νηπιαγωγείο μας αποτελείται από δύο τμήματα: Κλασικό και Ολοήμερο. Το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας καθορίζεται από το Αριθμ. Φ.32/190/81670/Γ1 και είναι το παρακάτω:
Λειτουργία Κλασικού τμήματος:
8.00-8.15:Προσέλευση νηπίων
8.00-9.00:Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων,Προσευχή
9.00–9.30:Συζήτηση–Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων
9.30–10.30:Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
10.30−11.15:Πρόγευμα–Διάλειμμα
11.15−11.45:Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
11.45–12.15:Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση
12.15−12.30:Αποχώρηση των νηπίων
Λειτουργία Ολοήμερου τμήματος:
8.00-8.15:Προσέλευση νηπίων
8.00-9.00:Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων,Προσευχή
9.00–9.30:Συζήτηση–Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων
9.30–10.30:Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
10.30−11.15:Πρόγευμα–Διάλειμμα
11.15−12.00:Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων

12.00-12.30:Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

12:30−13:00:Διάλειμμα

13:00−13:45:Προετοιμασία γεύματος−Γεύμα
13:45−14:30:Χαλάρωση–Ύπνος
14:30−15:15:Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
15:15−15:45:Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων,Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση
15:45−16:00:Αποχώρηση των νηπίων
Προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών
• Η προσέλευση των µαθητών και στα δύο τμήματα γίνεται από τις 8.00΄π.μ έως τις 8.15΄πμ.
• Οι µαθητές παραδίδονται στις εκπαιδευτικούς των τμημάτων από τους γονείς και κηδεμόνες.
• Μετά τις 8.15΄πμ. οι πόρτες του νηπιαγωγείου κλειδώνουν και ανοίγουν μόνο κατά την αποχώρηση των μαθητών.
• Με τη λήξη του ωραρίου του κάθε τμήματος οι μαθητές παραδίδονται στους γονείς και κηδεμόνες τους ή σε ενήλικα που έχει αναγράψει ο γονέας στην υπεύθυνη δήλωσή του. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δεν επιτρέπεται η παραλαβή μαθητή από ανήλικο άτομο.
• Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο του νηπιαγωγείου κατά τη διάρκεια λειτουργίας του (γονέων, επισκεπτών), χωρίς σοβαρό λόγο και την άδεια της Προϊσταμένης.
• Σε περίπτωση απουσίας µαθητή –τριας οι γονείς ενηµερώνουν τηλεφωνικά το νηπιαγωγείο.
• Εάν χρειαστεί κάποιο παιδί να αποχωρήσει νωρίτερα, για σοβαρό λόγο, η αποχώρηση θα γίνει µε τη συνοδεία αποκλειστικά του γονέα ή ενός άλλου προσώπου που θα υποδείξει ο γονέας και µετά από τηλεφωνική επικοινωνία µε την Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου ή την εκπαιδευτικό της τάξης.
• Σε περίπτωση σεισµού, την ώρα της λειτουργίας του σχολείου, οι µαθητές θα οδηγούνται στο προαύλιο του σχολείου, απ’ όπου θα γίνεται η παραλαβή τους, σύµφωνα µε σχέδιο ετοιµότητας της Πολιτικής Άµυνας του σχολείου µας
Επικοινωνία
Η επικοινωνία εκπαιδευτικού προσωπικού και γονέων γίνεται:
• Με προσωπικές συναντήσεις
• Μέσα από το blog του σχολείου µας
• Με έντυπες ανακοινώσεις και ενηµερωτικά δελτία (εάν συντρέχει σοβαρός λόγος)
• Με ανακοινώσεις στις εισόδους του νηπιαγωγείου
• Με γραπτά σημειώματα στις τσάντες των μαθητών
• Στις τακτικές συναντήσεις, που θα ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ή την Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου
• Στο τέλος κάθε μήνα, οι γονείς μπορούν να επισκέπτονται το νηπιαγωγείο και να έχουν πρόσβαση στον ατομικό φάκελο( portfolio) εργασιών των μαθητών.
• Με τη λήξη κάθε τριμήνου προβλέπονται οργανωμένες συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους γονείς για την ενημέρωση του προγράμματος που εφαρμόζεται και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
• Η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου δέχεται συναντήσεις με γονείς και των δύο τμημάτων μετά το τέλος των διδακτικών της καθηκόντων.
• Η τακτική φοίτηση των µαθητών και η συµµετοχή τους στις εκδηλώσεις του σχολείου είναι απαραίτητη και υποχρεωτική.
• Η τήρηση των ανωτέρω από εκπαιδευτικούς, µαθητές και γονείς αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την οµαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Απόσπασµα από πρακτικό του Συλλόγου ∆ιδασκόντων