Πρόγραμμα Rescur

ρεσκυρ

ρεσκυρ

Στα πλαίσια λοιπόν της υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προληπτικού Προγράμματος Ψυχικής Ανθεκτικότητας «RESCUR: Ένα Εμπόδιο,  Μια Ευκαιρία» παρακολουθήσαμε στο σχολείο μας, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024, διαδικτυακή ομιλία που έκανε ο κύριος Αναστάσιος Ματσόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολικής Ψυχολογίας  με θέμα: «Ο Καθοριστικός Ρόλος των Γονέων στην Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Παιδιών».

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα: πρόκειται για ένα πρόγραμμα προαγωγής της Ψυχικής Ανθεκτικότητας παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (διαφορετικές δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό) που στοχεύει να προάγει και να εξελίξει τις κοινωνικές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές ικανότητες των παιδιών. Τα παιδιά διδάσκονται πολλαπλές δεξιότητες, ώστε να αξιοποιήσουν τους πόρους από το περιβάλλον, αλλά και τα προσωπικά τους προτερήματα για να ανταπεξέλθουν σε πιθανά εμπόδια/δυσκολίες και να συνεχίσουν με αισιοδοξία και θετική προσέγγιση να αναπτύσσονται σε διάφορους τομείς.

Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:

1.Καλλιεργώντας δεξιότητες επικοινωνίας

2.Καλλιεργώντας και διατηρώντας υγιείς σχέσεις

  1. Καλλιεργώντας μια νοοτροπία εξέλιξης

4.Αναπτύσσοντας αποφασιστικότητα και αυτοαποτελεσματικότητα

  1. Αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας τα προτερήματα.
  2. «Μεταμορφώνοντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες»

Το πρόγραμμα αποτελείται από μια σειρά δραστηριοτήτων και θα υλοποιείται εβδομαδιαίως στην τάξη μας. Οι δραστηριότητες ξεκινούν συνήθως με μια ιστορία, που για τα παιδιά μικρής ηλικίας θα γίνεται με βασικούς ήρωες ένα σκίουρο, τον Ηρακλή και μια σκαντζοχοιρίνα την Αριστέα και για τα μεγαλύτερα παιδιά με διάφορες άλλες ιστορίες, συμπεριλαμβανομένου ιστορίες από την πραγματική ζωή. Στη συνέχεια θα υπάρχει μια βιωματική άσκηση, παιχνίδι ρόλων παιχνίδι ή κατασκευή με στόχο την εμπέδωση της δεξιότητας που διδάχθηκε στα πλαίσια της δραστηριότητας. Τη δραστηριότητα του σχολείου ακολουθεί συνήθως μια δραστηριότητα για το σπίτι, η οποία έχει στόχο να βοηθήσει το παιδί να εξασκήσει περαιτέρω κάποιες δεξιότητες και ταυτόχρονα να ενδυναμώσει την επικοινωνία και αλληλεπίδραση του παιδιού με τους γονείς, που έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη και καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού.