Εργαστήριο δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Στοιχεία Προγράμματος:

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Διάρκεια:  Φεβρουάριος – Μάρτιος

Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη»

Τίτλος: «Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»

Βασικοί στόχοι:

 

  1. καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

  2. οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.

  3. υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Την περίοδο αυτή θα επεξεργαστούμε με τα παιδιά τα ανθρώπινα δικαιώματα και κυρίως θα επικεντρωθούμε στα δικαιώματα των παιδιών. Ταυτόχρονα στοχεύουμε στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των παιδιών.

Αρχικά διαβάσαμε ένα παραμύθι σχετικό με τα δικαιώματα των παιδιών και στη συνέχεια  μέσα από τη διαδικασία του brainstorming καταγράψαμε σε έναν ΄χάρτη΄ ιδεών τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα δικαιώματα τους.

Το βιβλίο που διαβάσαμε είναι το ‘Η πολιτεία των παιδιών’.

Η Ιδέες των παιδιών έτσι όπως τις καταγράψαμε ….

Στη συνέχεια φτιάξαμε τις κάρτες αναφοράς για τα δικαιώματα μας και τις αναρτήσαμε στην τάξη μας.

 

Φτιάξαμε όμως και τη δικιά μας κατασκευή με τα βασικά δικαιώματα μας και την πήραμε σπίτι.

Χορέψαμε όμως και με το τραγούδι αν όλα τα παιδιά της γης κάνοντας έναν μεγάλο κύκλο.

 

Στη συνέχεια μας απασχόλησε το γραμματάκι Δ,δ

Έτσι αφού ακούσαμε την ιστορία του….

Το φτιάξαμε και εμείς με διάφορους τρόπους και παίξαμε μαζί του…..

Το Δ έγινε μια φάρμα….

Βρήκαμε αντικείμενα μέσα στην τάξη μας που μοιάζουν με το Δ…

Βρήκαμε και λεξούλες από Δ,δ…

 

Κάναμε όμως και πολλές εργασιούλες με το Δ,δ αλλά και με τα δικαιώματα των παιδιών.