Εργαστήριο δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα – Ευ ζην Θέμα «Διατροφή»

Στοιχεία Προγράμματος:

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Διάρκεια : Οκτώβρης –Νοέμβρης
Θέμα «Διατροφή»
Τίτλος: «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»

Βασικοί στόχοι:

  1.  καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  2.  γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
  3.  ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  4.  συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

Η αφορμή για την έναρξη του εργαστηρίου ξεκίνησε από τα ίδια τα φαγητά που κρατούσαν τα παιδιά στο σχολείο για κολατσιό. Έτσι ξεκίνησε η έρευνα μας και ο προβληματισμός μας για το ποια φαγητά μας κάνουν καλούν και ποια όχι. Σε αυτό μας βοήθησε η κυρά “Διατροφή”. Ένα παραμύθι που μπορείτε να το βρείτε και εσείς στον παρακάτω σύνδεσμο.

evafeiadis57146

Στη συνέχεια με τη βοήθεια της κυράς Διατροφής μοιράσαμε στα παιδιά κάρτες με φαγητά και τα χωρίσαμε σε δύο κατηγορίες. Στα υγιεινά και στα ανθυγιεινά φαγητά. Αφού είχαμε καταλάβει όλοι ποιες είναι οι υγιεινές και ποιες οι ανθυγιεινές τροφές ήταν ώρα για παιχνίδι. Με το ρυθμό της μουσικής κρατώντας ο κάθε ένας από ένα καρτελάκι φαγητού χορέψαμε και κάθε φορά που ακούγαμε το ντέφι ανταλλάσσαμε καρτελάκια μεταξύ μας. μόλις το τραγούδι σταματούσε κοιτούσαμε τι φαγητό κρατούσαμε και πηγαίναμε στο στο ‘σπιτάκι’ των υγιεινών ή των ανθυγιεινών τροφών αντίστοιχα….

Στη συνέχεια αφού συζητήσαμε για τα τρόφιμα που κρατούσαμε και τα χωρίσαμε σε κατηγορίες. Έτσι φτιάξαμε 6 κατηγορίες τροφίμων. Τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας με τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και τα γλυκά.

Μετά φτιάξαμε ένα τρίγωνο και βάλαμε εκεί μέσα τα τρόφιμα που είχαμε χωρίσει ξεκινώντας από αυτά που η κυρία Διατροφή μας συνέστησε να τρώμε πιο συχνά δημιουργώντας έτσι τη διατροφική πυραμίδα.

Έπειτα το κάθε παιδί πήρε τη δικιά του πυραμίδα και αφού τη ζωγράφισε και την έκοψε την κόλλησε σε πράσινο κάνσον χαρτί το οποίο είχε κόψει και αυτό στο σχήμα του τριγώνου.

20211122 1

Τα παιδιά ξεχώρισαν τα φρούτα και τα λαχανικά και σε φύλλο εργασίας

20211123 2

Έπειτα αφού φτιάξαμε τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές και σε φύλλο εργασίας τα παιδιά επέλεξαν τις αγαπημένες τους υγιεινές τροφές και έφτιαξαν το δικό τους εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής.

20211123 3 20211123

Ταΐσαμε όμως και τον κύριο Νίκο με υγιεινά μόνο φαγητά που διαλέξαμε μέσα από πλήθος εικόνων που τα παιδιά έκοψαν από φυλλάδια και περιοδικά….