Το δικό μας φθινόπωρο…

Το Φθινόπωρο έφτασε και το σχολείο μας γέμισε με δημιουργίες από τα χέρια των μικρών μας μαθητών. Το ταξίδι μας ξεκίνησε με ομαδικά και συνεργατικά παιχνίδια, ώστε τα παιδιά να γνωριστούν, να συνδεθούν μέσα από το παιχνίδι και να δημιουργηθεί ένα ομαδικό κλίμα, όπου ο ένας βοηθάει και στηρίζει τον άλλον. Επεξεργαστήκαμε βασικές έννοιες και θεματικές με δημιουργικό τρόπο, δίνοντας ερεθίσματα στα παιδιά να κατανοήσουν έννοιες μέσα από την τέχνη και τα βιβλία. Τα σχήματα, η ενσυναίσθηση, το σώμα, η διατροφή, η εποχή του φθινοπώρου και οι εθνικές εορτές της 28ης και του Πολυτεχνείου, ήταν τα θέματα τα οποία επεξεργαστήκαμε.

 

 

Παιχνίδια συνεργασίας και ομαδικότητας για να γνωριστούμε, να διασκεδάσουμε αλλά και να μάθουμε να παίζουμε όλοι μαζί και να δεθεί η εκάστοτε ομάδα:

1731583286524

Κανόνες συμπεριφοράς με τη βοήθεια βιβλίων και παραμυθιών όπως “τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”, εκδ. Μεταίχμιο

1732009945920

και “Ας πούμε αυτή τη λέξη”, εκδ. Πυραμίδα…

1732009946087

Τα αρχικά των ονομάτων μας…

1732009946117

Δουλέψαμε χωρικές έννοιες, όπως “πάνω”, “κάτω”, “μέσα” και “έξω”…

1731583055924   1731583055953      1731583055985

Μιλήσαμε για τα σχήματα…

Τρίγωνο- κατασκευή τριγωψαρούλης:

1731585964724    1731585964690

 

Η τέχνη είναι παντού γύρω μας και μας δίνει πληθώρα ερεθισμάτων. Έτσι εμπνευστήκαμε από τον πίνακα του Καντίνσκι για να επεξεργαστούμε τον κύκλο και δημιουργήσαμε με την σειρά μας τον δικό μας πίνακα.

<<Ομαδική εργασία>>

1000015083    1731929753254

 

<<Ατομική εργασία>>

1000015090

Το Τετράγωνο – Εμπνευσμένο από τους πίνακες του Mondrian

τετράγωνο

Tα σχήματα μέσα από την Τέχνη:

τα σχήματα

 

 

Αρχές Οκτωβρίου μιλήσαμε για τα ζώα…

1732009945991

1732015778816

Κάπως έτσι φτάσαμε και στην γιορτή της 28Ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ:

1731585964626

δουλέψαμε τις έννοιες ΠΟΛΕΜΟΣ -ΕΙΡΗΝΗ μέσα από πίνακες του Picasso, τους οποίους και ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε:

Guernica – picasso

1731585964657

1731583056121          1731583056186 1

Δραματοποίηση του πίνακα “το παιδί και το περιστέρι” – Picasso:

  1731583230236    1731583230377   

ατομικές εργασίες με βάση τον ίδιο πίνακα…

1731583056022

και κατασκευή “Το περιστέρι της ειρήνης” του Picasso…

1731583055895   

Παρατηρούμε τα γραμματάκια της ειρήνης και προσπαθούμε να φτιάξουμε τη λέξη τοποθετώντας τα στη σωστή σειρά…

1000016600

Ομαδική εργασία…

1732017561698

 

 

Τέλος Οκτωβρίου…

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ:

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι “ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας”…

 

1731583286489     1731583286258

1731583286291     1731583286334 1731583286415

Φτιάξαμε χρήματα για να στελεχώσουμε το Μπακάλικο της τάξης μας…

1731585964426          1731585964510

1731929753219

και οι κουμπαράδες μας – ατομική κατασκευή:

1731585964227 1731585964260

 

 

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ:

Ασχοληθήκαμε με την εποχή του Φθινοπώρου. Διαβάσαμε το παραμύθι <<Το τελευταίο φύλλο>> και εκφράσαμε τις απόψεις μας. Συζητήσαμε για τα φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα, το χρώμα των φύλλων που αλλάζει και τον λόγο που αυτό συμβαίνει, γιατί πέφτουν τα φύλλα, τί είναι η χλωροφύλλη και γιατί αλλάζουν χρώμα τα φύλλα. Με τη βοήθεια εποπτικού υλικού, τα μάθαμε και αποφασίσαμε να μαζέψουμε φύλλα για να φτιάξουμε την ομαδική μας δημιουργία για να στολίσει την τάξη μας. Επίσης κάποια τα βάψαμε και με την τεχνική του αποτυπώματος, δημιουργήσαμε το δικό μας <<Φυλλαράκι>>.

1000015993        1000015827

1000015990

 

ΕΑΥΤΟΣ – ΣΩΜΑ:

Δημιουργήσαμε ανθρώπινες φιγούρες με τη βοήθεια ορθογωνίων, κύκλων και τετραγώνων από αφρώδες υλικό για να ξαναθυμηθούμε και τα σχήματα, και γίναμε και πιο δημιουργικοί, φτιάχνοντας οικογένειες, φιγούρες που χοροπηδάνε, με τα χέρια ανοιχτά ή κλειστά, κλπ…

 

1731928606497 1731928606527 1731928606467

Με τη βοήθεια ενός καθρέφτη παρατηρήσαμε το πρόσωπό μας και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τα χαρακτηριστικά του όσο πιο ρεαλιστικά μπορούσαμε …

1731928606407  

Μετρήσαμε το ύψος μας και το βάρος μας…

1731928606253

και φτιάξαμε πίνακα διπλής εισαγωγής με τα ονόματα και κάποια χαρακτηριστικά όπως ύψος, βάρος, χρώμα ματιών, χρώμα μαλλιών και το δακτυλικό μας αποτύπωμα….

1731928606318 

Ανοίξαμε βιβλία και μελετήσαμε το ανθρώπινο σώμα….

1731928606347

Σχεδιάσαμε ένα ανθρώπινο σώμα και ζωγραφίσαμε τα εσωτερικά όργανα…

1732010135955         1731928606377

και έτσι περάσαμε και στην επόμενη ενότητα, συζητώντας για τους τρόπους με τους οποίους φροντίζουμε το σώμα μας, πώς αυτό μεγαλώνει και πώς πρέπει να τρέφεται.

 

 

ΦΡΟΥΤΑ – ΔΙΑΤΡΟΦΗ:

Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα, φέραμε στην τάξη μας ορισμένα φρούτα εποχής, συζητήσαμε τα χαρακτηριστικά του καθενός, και αναφέραμε τα αγαπημένα μας και φυσικά τα δοκιμάσαμε φτιάχνοντας ατομικές φρουτοσαλάτες.

10000160261000016028

1732015778790

1732009945709

Στη συνέχεια συζητήσαμε ποια μας κάνουν καλό, ποια δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και φτιάξαμε τη δική μας πυραμίδα της διατροφής την οποία κολλήσαμε στον τοίχο της τάξης μας και τη συμβουλευόμαστε κάθε μέρα την ώρα του φαγητού.

1731928606436

1000016336

Φτιάξαμε επίσης τις δικές μας << Κατσαρόλες της Υγίειας>> στις οποίες βάλαμε διάφορα λαχανικά, τα οποία είναι αρκετά σημαντικά για την διατροφή μας. Αυτός ο τρόπος λειτουργεί ως υπενθύμιση να μην ξεχνάμε να τα τρώμε, αφού είναι βασικά για την υγίεια μας.

2

 

 

Και κάπως έτσι φτάσαμε στην επέτειο του Πολυτεχνείου…

Μιλήσαμε για τις έννοιες Δημοκρατία – Δικτατορία με τη βοήθεια παραμυθιών, βιβλίων και εποπτικού υλικού, φτιάξαμε τα πανό μας για τη διαδήλωση, τις ντουντούκες μας, μάθαμε τραγούδια τα οποία τα κάναμε εικονόλεξο, παίξαμε κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” και κάναμε και εκλογές για να τονώσουμε με βιωματικό τρόπο το αίσθημα του ενεργού πολίτη:

ατομικές εργασίες… 2 καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση…

1732009945845   1000016409

1732009946057    1000016485    1732009946148

ομαδικές εργασίες  – εικονόλεξο “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”.

1732009946242

1732009946210    1732009946277

Εκλογές:

1000016472    1000016471

 

 

Κουκλοθέατρο “Η Ντενεκεδούπολη”…

1732009945682

Η πορεία – διαδήλωση…

1732009945771        1732009946178    1732009946318

1000016597 1000016583

 

20 ΝΟΕΜΒΡΗ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Ως έναυσμα για να ξεκινήσουμε την συζήτηση, αποτέλεσε το παραμύθι <<Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα>>, το οποίο συνοψίζει όλα τα δικαιώματα που θα πρέπει κάθε παιδί να έχει, σπίτι, φαγητό, δικαίωμα στη μάθηση… Αφού το διαβάσαμε συζητήσαμε με τα παιδιά τι τους άρεσε περισσότερο, τι θα έκαναν εκείνα στην θέση της ηρωίδας, σχολιάσαμε τις εικόνες του βιβλίου και ζωγραφίσαμε κάτι που μας έκανε πιο πολύ εντύπωση.

Συνεχίσαμε τη συζήτηση και τα παιδιά ξεκίνησαν να λένε απο μόνα τους τί δικαίωμα έχει κάθε παιδί. Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε στην τάξη μας ένα <<αστερόσπιτο>>, όπου όλα τα παιδιά έχουν αυτά που χρειάζονται.

1

2 1

 

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των παιδιών, έπειτα παρατηρήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό – εικόνες

1732621203611      1732621203779

συζήτηση και καταγραφή των ιδεών – λέξεων

1732621203708

Ομαδική εργασία…

1732621203915

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *