Για την θεματική αυτή κάναμε πολλά πράγματα, από εκπαιδευτικά βίντεο μέχρι διαθεματικές εργασίες, χειροτεχνίες και δραστηριότητες. Πραγματοποιήσαμε ακόμα και μία εκπαιδευτική επίσκεψη, την τελευταία μέρα της θεματικής βδομάδας, σε τοπικό Ελαιοτριβείο εδώ στην Χώρα.
Συναισθήματα: Αναγνώριση, Ενσυναίσθηση, Αυτορρύθμιση
Για την θεματική των Συναισθημάτων, αρχικά διαβάσαμε ένα ωραίο και πολύχρωμο βιβλίο που μιλάει για το φάσμα των συναισθημάτων που νιώθουμε στην καθημερινότητά μας και για τις άσχημες και όμορφες μέρες που βιώνουμε στην ζωή μας. Στην συνέχεια, παίξαμε ένα μουσικό παιχνίδι με θέμα τα συναισθήματα και κάναμε ένα φύλλο εργασίας που επικεντρώνεται στην αναγνώριση συναισθημάτων. Επίσης διαβάσαμε κάποιες Κοινωνικές Ιστορίες εγκεκριμένες από το ΙΕΠ, που στοχεύουν στην ανάπτυξη ενσυναίσθησης, αλλά και στο διδάξουν στα παιδιά, το πως μπορούν τα ίδια, να διαχειριστούν με λειτουργικό τρόπο, καταστάσεις που τους δημιουργούν έντονα συναισθήματα, όπως συγκρούσεις στον σχολικό χώρο ή κάποιο συμβάν που να τους στεναχώρησε ή και να τους θύμωσε. Πάνω σε αυτό δώθηκε και ένα φύλλο με εικόνες, που αντιστοιχούν σε υγιείς και λειτουργικούς τρόπους διαχείρησης έντονων συναισθημάτων, όπως θυμό και λύπη και έγινε συζήτηση πάνω σε αυτό, κυρίως στο πως μπορούν να το χρησιμοποιούν σαν εργαλείο και εκτός σχολείου. Τέλος, κάναμε προβολή της ταινίας “Τα μυαλά που κουβαλάς”, που είναι μία ταινία σχετική με την θεματολογία την οποία δουλεύαμε.
Το ΟΧΙ – Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940
Εκπαιδευτικά βιβλία, βίντεο και εποπτικό υλικό – Ιστορικά γεγονότα και συζήτηση για τις μέρες του πολέμου.
Ζωγραφική ΤΟ ΟΧΙ και Γυναίκες του Πολέμου.
Γραφή του ΟΧΙ και αναπαράσταση των γραμμάτων με το σώμα μας.
Κατασκευή Στρατιωτάκι
Ομαδική εργασία: Δέμα για τον Στρατιώτη του 1940
Κατασκευή Προσκλητήριο-Στρατιωτάκι για την Σχολική Γιορτή
Κατασκευή Ελληνική Σημαία για την Σχολική Γιορτή
Δημιουργία του Σκηνικού για την Σχολική Γιορτή
Το Νερό – Ο Κύκλος του Νερού
Μία ακόμα από τις θεματικές που επιλέξαμε να ασχοληθούμε τον μήνα του Οκτωβρίου ήταν το ” Το Νερό και ο Κύκλος του Νερού”. Αρχικά μιλήσαμε για τις ιδιότητες του νερού και μετέπειτα μάθαμε για τον Κύκλο του Νερού. Είδαμε εκπαιδευτικά βιντεάκια, τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια, κάναμε φύλλα εργασίας και χειροτεχνίες!