Κυκλοφοριακή Αγωγή

2. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ
2. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ
4. ΚΤΙΡΙΟ - ΑΥΛΗ
4. ΚΤΙΡΙΟ – ΑΥΛΗ
5. ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ
5. ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ
AEIFORO_symbols-7
7. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

Επειδή η επικαιρότητα συχνά εισβάλλει μέσα στην καθημερινή μας σχολική πραγματικότητα, επιστρέφοντας από το τριήμερο των αποκριών το θέμα, που κυριάρχησε στις μεταξύ των παιδιών συζητήσεις ήταν το αυτοκινητιστικό δυστύχημα, που πρωταγωνίστησε στα ΜΜΕ. Εξαιρετική, αν και με δυσάρεστο τρόπο, ευκαιρία για ένα μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Τα παιδιά στην ολομέλεια διατύπωσαν τις απόψεις τους για τους τρόπους συμπεριφοράς στο αυτοκίνητο και στον δρόμο ως πεζοί και αναφέρθηκαν σε ατυχήματα, που αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στην τηλεόραση. Εν συνεχεία είδαμε καρτέλες με την επιθυμητή συμπεριφορά, τόσο την δικιά μας, όσο και των οδηγών γονιών μας και παίξαμε με τα φανάρια του Σταμάτη και του Γρηγόρη, ενώ ταυτόχρονα αναφερθήκαμε στα δικαιώματα των πεζών και σε αυτά των ΑμΕΑ.

IMG_7277 IMG_7279

Σειρά είχαν τα παιχνίδια στην αυλή, καθώς η ανοιξιάτικη ημέρα μας επέτρεψε να μεταμορφώσουμε τον προαύλιο χώρο σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής. Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες με την βοήθεια παζλ σημάτων της κυκλοφορίας.

IMG_7282 IMG_7286

Πήραμε τα αυτοκίνητά μας, στήθηκαν τα φανάρια, φτιάξαμε την διάβαση και ξεκινήσαμε τις ταξιδιάρικες διαδρομές μας. Στην παρέα μας προστέθηκαν σύντομα και οι τροχονόμοι, ενώ η υπερβολική ταχύτητα των παιχτών μας “τιμωρήθηκε” με μία κλήση.

 IMG_7308 IMG_7305 IMG_7299 IMG_7292

Οι παίχτες μας συνειδητοποίησαν ότι η ευθύνη του οδηγού είναι μεγάλη, καθώς αυτός καθορίζει την εκάστοτε διαδρομή, αλλά και είναι υπεύθυνος για τους συνεπιβάτες του. Στο επόμενο παιχνίδι οι επιβάτες του κάθε οχήματος είχαν τα μάτια κλειστά και έδειξαν – κυριολεκτικά – τυφλή εμπιστοσύνη στους οδηγούς τους.

IMG_7314 IMG_7322

Επιστρέφοντας στην αίθουσά μας και μέχρι να βγάλουμε εμείς το δίπλωμα οδήγησης, αποφασίσαμε ότι πρέπει να είμαστε το ίδιο υπεύθυνοι, όταν οδηγούμε τα ποδήλατά μας. Μιλήσαμε για το κράνος και τα προστατευτικά του σώματος και επ’ ευκαιρία κάναμε λίγο ποδήλατο.

IMG_7324

Διαβάσαμε την Ποδηλάτισσα του Οδυσσέα Ελύτη και αφού κατανοήσαμε το νόημα και συζητήσαμε για όλα όσα πρέπει να προσέχουμε στον δρόμο, ζωγραφίσαμε ότι μας εντυπωσίασε από το ποίημα υπό την μουσική υπόκρουση του ομώνυμου τραγουδιού από την Αφροδίτη Μάνου.

IMG_7419 IMG_7420 IMG_7427

Η μάγισσα Κατόνη στο βιβλίο “Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης” μας υπενθύμισε όλους τους κανόνες, που πρέπει να τηρούμε ως πεζοί. Παρέα με την μητέρα της κυκλοφορούν στην πόλη με την βοήθεια ενός χάρτη και μαθαίνουν για τα φανάρια των πεζών τις διαβάσεις, αλλά και τον τρόπο που περνάμε προσεκτικά τον δρόμο. Ευκαιρία για λίγη πρακτική εξάσκηση…

Αρχικά στεκόμαστε στην άκρη του πεζοδρομίου.
IMG_7447

Στην συνέχεια ανοίγουμε τα αυτιά μας και ακούμε αν έρχεται κάποιο αμάξι…
IMG_7440
…και μετά κοιτάμε αριστερά, δεξιά και πάλι αριστερά.
IMG_7442 IMG_7449 IMG_7448
Όταν βεβαιωθούμε ότι δεν έρχεται κάποιο όχημα, περνάμε στο απέναντι πεζοδρόμιο χωρίς να τρέχουμε.
IMG_7446

Και προκειμένου να θυμόμαστε τους κανόνες αυτούς φτιάξαμε στην τάξη μας ένα νέο επιτραπέζιο παιχνίδι, ώστε να πραγματοποιούμε ασφαλείς διαδρομές την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων.

IMG_7464 IMG_7468

Τέλος δεν θα μπορούσαν να λείψει μία αναμνηστική κατασκευή για το αμάξι των γονιών μας. Από την μία εμείς, να οδηγούμε το πολύχρωμο αμάξι μας και από την άλλη μια παράκληση στους γονείς μας να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μαζί με μία υπενθύμιση ότι τους αγαπάμε πολύ!

IMG_7330 IMG_7327 IMG_7326

Αφήστε μια απάντηση