Επειδή η επικαιρότητα συχνά εισβάλλει μέσα στην καθημερινή μας σχολική πραγματικότητα, επιστρέφοντας από το τριήμερο των αποκριών το θέμα, που κυριάρχησε στις μεταξύ των παιδιών συζητήσεις ήταν το αυτοκινητιστικό δυστύχημα, που πρωταγωνίστησε στα ΜΜΕ. Εξαιρετική, αν και με δυσάρεστο τρόπο, ευκαιρία για ένα μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Τα παιδιά στην ολομέλεια διατύπωσαν τις απόψεις τους για τους τρόπους συμπεριφοράς στο αυτοκίνητο και στον δρόμο ως πεζοί και αναφέρθηκαν σε ατυχήματα, που αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στην τηλεόραση. Εν συνεχεία είδαμε καρτέλες με την επιθυμητή συμπεριφορά, τόσο την δικιά μας, όσο και των οδηγών γονιών μας και παίξαμε με τα φανάρια του Σταμάτη και του Γρηγόρη, ενώ ταυτόχρονα αναφερθήκαμε στα δικαιώματα των πεζών και σε αυτά των ΑμΕΑ.
Σειρά είχαν τα παιχνίδια στην αυλή, καθώς η ανοιξιάτικη ημέρα μας επέτρεψε να μεταμορφώσουμε τον προαύλιο χώρο σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής. Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες με την βοήθεια παζλ σημάτων της κυκλοφορίας.
Πήραμε τα αυτοκίνητά μας, στήθηκαν τα φανάρια, φτιάξαμε την διάβαση και ξεκινήσαμε τις ταξιδιάρικες διαδρομές μας. Στην παρέα μας προστέθηκαν σύντομα και οι τροχονόμοι, ενώ η υπερβολική ταχύτητα των παιχτών μας “τιμωρήθηκε” με μία κλήση.
Οι παίχτες μας συνειδητοποίησαν ότι η ευθύνη του οδηγού είναι μεγάλη, καθώς αυτός καθορίζει την εκάστοτε διαδρομή, αλλά και είναι υπεύθυνος για τους συνεπιβάτες του. Στο επόμενο παιχνίδι οι επιβάτες του κάθε οχήματος είχαν τα μάτια κλειστά και έδειξαν – κυριολεκτικά – τυφλή εμπιστοσύνη στους οδηγούς τους.
Επιστρέφοντας στην αίθουσά μας και μέχρι να βγάλουμε εμείς το δίπλωμα οδήγησης, αποφασίσαμε ότι πρέπει να είμαστε το ίδιο υπεύθυνοι, όταν οδηγούμε τα ποδήλατά μας. Μιλήσαμε για το κράνος και τα προστατευτικά του σώματος και επ’ ευκαιρία κάναμε λίγο ποδήλατο.
Διαβάσαμε την Ποδηλάτισσα του Οδυσσέα Ελύτη και αφού κατανοήσαμε το νόημα και συζητήσαμε για όλα όσα πρέπει να προσέχουμε στον δρόμο, ζωγραφίσαμε ότι μας εντυπωσίασε από το ποίημα υπό την μουσική υπόκρουση του ομώνυμου τραγουδιού από την Αφροδίτη Μάνου.
Η μάγισσα Κατόνη στο βιβλίο “Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης” μας υπενθύμισε όλους τους κανόνες, που πρέπει να τηρούμε ως πεζοί. Παρέα με την μητέρα της κυκλοφορούν στην πόλη με την βοήθεια ενός χάρτη και μαθαίνουν για τα φανάρια των πεζών τις διαβάσεις, αλλά και τον τρόπο που περνάμε προσεκτικά τον δρόμο. Ευκαιρία για λίγη πρακτική εξάσκηση…
Αρχικά στεκόμαστε στην άκρη του πεζοδρομίου.
Στην συνέχεια ανοίγουμε τα αυτιά μας και ακούμε αν έρχεται κάποιο αμάξι…
…και μετά κοιτάμε αριστερά, δεξιά και πάλι αριστερά.
Όταν βεβαιωθούμε ότι δεν έρχεται κάποιο όχημα, περνάμε στο απέναντι πεζοδρόμιο χωρίς να τρέχουμε.
Και προκειμένου να θυμόμαστε τους κανόνες αυτούς φτιάξαμε στην τάξη μας ένα νέο επιτραπέζιο παιχνίδι, ώστε να πραγματοποιούμε ασφαλείς διαδρομές την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων.
Τέλος δεν θα μπορούσαν να λείψει μία αναμνηστική κατασκευή για το αμάξι των γονιών μας. Από την μία εμείς, να οδηγούμε το πολύχρωμο αμάξι μας και από την άλλη μια παράκληση στους γονείς μας να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μαζί με μία υπενθύμιση ότι τους αγαπάμε πολύ!