Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε έναν εργοθεραπευτή και να ζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση:
- Δυσκολεύεται να υπολογίσει τη θέση του σωματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα).
- Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια και γενικά να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς.
- Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ή η ομιλία του είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά.
- Κινείται συνεχώς, δεν μπορεί να μείνει ήρεμο ούτε για λίγο.
- Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού.
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά.
- Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.
- Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης, δηλαδή σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά.
- Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά.
- Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
- Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα.
- Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί, δεν έχει δηλαδή τις ανάλογες με την ηλικία του δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα του ή τα παπούτσια του, να δέσει τα κορδόνια του, να πάει στην τουαλέτα, να πλύνει τα δόντια του κ.ά.
- Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο.
Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης, όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών. - Δεν εξερευνά το περιβάλλον.
- Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο, έχει μικρή αντοχή.
- Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
- Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές, υφές.
- Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά και ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός.
- Κουράζεται εύκολα.
- Έχει κακή στάση σώματος είτε στην καρέκλα είτε όταν κάθεται σε μη στηριζόμενη θέση όπως π.χ. οκλαδόν.
- Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση.
- Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν.
- Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
- Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται τόσο σε μία δραστηριότητα που δεν μπορεί να μεταβεί σε άλλη.
- Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι.
- Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των
- γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, δυσκολεύεται να διακρίνει και να αναπαράγει γράμματα.
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
- Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του ή την ασφάλεια των άλλων.
- Δεν μιμείται.
- Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.
- Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.
Πηγή: American Occupational Therapy Association (AOTA) δείτε το αρχικό άρθρο εδώ