Τα σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί πρέπει να επισκεφθεί εργοθεραπευτή

Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε έναν εργοθεραπευτή και να ζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

  • Δυσκολεύεται να υπολογίσει τη θέση του σωματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα).
  • Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια και γενικά να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς.
  • Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ή η ομιλία του είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά.
  • Κινείται συνεχώς, δεν μπορεί να μείνει ήρεμο ούτε για λίγο.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού.
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά.
  • Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.
  • Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης, δηλαδή σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά.
  • Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά.
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
  • Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα.
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί, δεν έχει δηλαδή τις ανάλογες με την ηλικία του δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα του ή τα παπούτσια του, να δέσει τα κορδόνια του, να πάει στην τουαλέτα, να πλύνει τα δόντια του κ.ά.
  • Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο.
    Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης, όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών.
  • Δεν εξερευνά το περιβάλλον.
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο, έχει μικρή αντοχή.
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές, υφές.
  • Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά και ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός.
  • Κουράζεται εύκολα.
  • Έχει κακή στάση σώματος είτε στην καρέκλα είτε όταν κάθεται σε μη στηριζόμενη θέση όπως π.χ. οκλαδόν.
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση.
  • Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν.
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται τόσο σε μία δραστηριότητα που δεν μπορεί να μεταβεί σε άλλη.
  • Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι.
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των
  • γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, δυσκολεύεται να διακρίνει και να αναπαράγει γράμματα.
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
  • Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του ή την ασφάλεια των άλλων.
  • Δεν μιμείται.
  • Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.

Πηγή: American Occupational Therapy Association (AOTA) δείτε το αρχικό άρθρο εδώ