«Το φθινόπωρο μας γοητεύει με τη βουβή του επίκληση να συμπονέσουμε την αποσύνθεσή του» – (Robert Browning)
Το φθινόπωρο ήρθε και γέμισε το νηπιαγωγείο μας με χρώματα, μυρωδιές και νέες εμπειρίες!
Τα φύλλα αλλάζουν φορέματα, ο αέρας φυσάει απαλά και οι πρώτες ψιχάλες μάς προσκαλούν να παίξουμε, να πειραματιστούμε και να μάθουμε μέσα από τη μαγεία της φύσης. 🌧️🍂
Μέσα από παραμύθια, τραγούδια, βίντεο και πολλές δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζουν τις αλλαγές του καιρού, τα φρούτα της εποχής, τα ζώα που ετοιμάζονται για τον χειμώνα και τα ζεστά χρώματα που ντύνουν τη φύση.
Κάθε μέρα ανακαλύπτουμε κάτι νέο: ζωγραφίζουμε φύλλα, φτιάχνουμε φθινοπωρινές κατασκευές και μιλούμε για όσα βλέπουμε γύρω μας. 🎨🌰
Το φθινόπωρο είναι εποχή αλλαγών, αλλά και ευκαιρία για μάθηση, παρατήρηση και φαντασία.
Σας προσκαλούμε να ταξιδέψετε μαζί μας σε αυτό το όμορφο φθινοπωρινό ταξίδι γεμάτο γνώση, χαμόγελα και παιδική δημιουργικότητα! 🍎🌈. Αρχικά, ξεκινήσαμε με ένα όμορφο εκπαιδευτικό βίντεο για το φθινόπωρο, μέσα από το οποίο μάθαμε τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα, και γιατί συμβαίνει αυτό μέσα από ένα κατανοητό και εικονογραφημένο βίντεο.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του παραμυθιού “Ο κλέφτης των φύλλων”. Μια μαγευτική αφήγηση που ταξίδεψε τα παιδιά στον κόσμο των φύλλων και των εποχών. Αναρωτηθήκαμε: Ποιος άραγε είναι ο κλέφτης; Τι συμβολίζει;
Συνεχίσαμε με ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι παρακολουθώντας το βίντεο “Το μαγικό φύλλο”. Με πολλή φαντασία, κινηθήκαμε σαν τα φθινοπωρινά φύλλα στον άνεμο, παίξαμε με τα σώματά μας και… φυσήξαμε το δικό μας μαγικό φύλλο, αφού πρώτα του κάναμε μια ευχή! Τι ευχή έκανες πριν φυσήξεις το μαγικό σου φύλλο; Τα παιδιά μοιράστηκαν τις ευχές τους — άλλες αστείες, άλλες συγκινητικές και άλλες… μαγικές!
Γοητευμένοι από την υπέροχη εποχή αυτή, γνωρίσαμε το φθινόπωρο μέσα από διάσημους πίνακες ζωγραφικής και συζητήσαμε για όσα ξέρουμε γι’ αυτό. Αναφερθήκαμε στα χρώματα, στα φρούτα και λαχανικά, στα ζώα και παρουσιάσαμε τις ιδέες και ζωγραφιές μας σε ένα ιστόγραμμα.
- Σκεφτήκαμε διάφορα πράγματα που γνωρίζουμε και έχουν τα χρώματα του Φθινοπώρου,
λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Φ και εν συνεχεία συζητήσαμε για φθινοπωρινά αινίγματα που κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών.
- Κατασκευάσαμε πίνακες ζωγραφικής για το Φ του Φθινοπώρου με τέμπερες και σφουγγάρι.
- Γίναμε μικροί καλλιτέχνες και δημιουργήσαμε έργα με τα χρώματα του Φθινοπώρου.
- Βάψαμε ρολά για να κατασκευάσουμε δεντράκια του Φθινοπώρου.
- Εν συνεχεία, ακολούθησε το Wordwall, ένα πολύ χρήσιμο ψηφιακό εργαλείο, το οποίο μετατρέπει τη μάθηση σε διαδραστικό παιχνίδι, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο νηπιαγωγείο, καθώς η παιγνιώδης μάθηση είναι βασική παιδαγωγική αρχή. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά, πειραματίζονται και μαθαίνουν χωρίς να το συνειδητοποιούν.
- Ωστόσο, τα παιδιά είχαν την εξαιρετική ιδέα να μαζέψουν φθινοπωρινά φύλλα από την αυλή του σχολείου για να δημιουργήσουν τα έργα τους.
- Ακόμη, διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα» της Julia Rawlinson, το οποίο μιλά για μια μικρή αλεπουδίτσα, τον Φλέτσερ που βλέπει το αγαπημένο του δέντρο να χάνει τα φύλλα του το φθινόπωρο. Νομίζοντας ότι το δέντρο αρρωσταίνει, προσπαθεί να το βοηθήσει να κρατήσει τα φύλλα του, όμως όλα πέφτουν. Όταν έρχεται ο χειμώνας και το δέντρο καλύπτεται από πάγο και χιόνι, ο Φλέτσερ ανακαλύπτει πως το δέντρο δεν πέθανε, αλλά ξεκουράζεται ώσπου να ανθίσει ξανά την άνοιξη. Το βιβλίο μας διδάσκει ότι οι αλλαγές στη φύση και στη ζωή είναι φυσικές και όμορφες και ότι κάθε εποχή έχει τη δική της σημασία.
- Ακολούθησαν ερωτήσεις κατανόησης
- Τραγούδια
Μέσα από τις δραστηριότητες του Φθινοπώρου, τα παιδιά έμαθαν να συνδέουν τη φύση με τη γνώση, να παρατηρούν, να πειραματίζονται, να συνεργάζονται και να εκφράζονται. Η εποχή αυτή γίνεται αφορμή για να καλλιεργήσουμε όχι μόνο δεξιότητες, αλλά και αγάπη για τη μάθηση, τη φύση και τη δημιουργία. Το φθινόπωρο μας θυμίζει ότι κάθε αλλαγή φέρνει κάτι όμορφο και πως μέσα από τη βροχή ανθίζει πάντα κάτι καινούριο.🍁😊🌈

















































