1nipkerats

ΕΛΑ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΓΗ





Με ένα όνειρο οδηγό , ταξιδεύω για να δω χώρες και τόπους μακρινούς.

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ



Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΉ ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ – O ΧΕΙΜΩΝΑΣ
ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μέσα από εποπτικό υλικό power point είδαμε στον υπολογιστή χειμωνιάτικα τοπία, είδαμε την αλλαγή που συντελείται στη φύση , όταν αλλάζουν και οι εποχές, γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, μιλήσαμε για τα ζώα των πάγων, (τι τρώνε, πως πολλαπλασιάζονται, γιατί δεν κρυώνουν, μιλήσαμε για την φροντίδα τους και την προστασία τους) .Είδαμε στον υπολογιστή τον Βόρειο Πόλο τον Αρκτικό Ωκεανό και την Ανταρκτική. Γνωρίσαμε τον πολιτισμό των εσκιμώων (διατροφή, ενδυμασία, τρόπος ζωής ) Μιλήσαμε για την ενδυμασία του χειμώνα, τις γιορτές (Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά), γνωρίσαμε τα φρούτα του χειμώνα και την παραδοσιακή φιγούρα του καστανά. Μιλήσαμε για τα είδη θέρμανσης και κάναμε μια αναδρομή στο παρελθόν και γνωρίσαμε την πορεία της φωτιάς, ( ανακάλυψη, σπουδαιότητα, αναγκαιότητα και σημασία της από την αρχαιότητα ως και σήμερα).Ήρθαμε σε επαφή με την μυθολογία μας και μιλήσαμε για τον θεό της φωτιάς τον Ήφαιστο, όπως επίσης και για τον Προμηθέα .Τα σπόρ του χειμώνα ήταν μια άλλη ενότητα που ενθουσίασε τα παιδιά και συγκεκριμένα το τραγούδι ΄΄ όταν κάνω σκι΄΄. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γνωριμία με τον αριθμό 4. Μιλώντας για τα ζώα των πάγων, συλλαβίσαμε την λεξούλα ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ, μετρήσαμε τις συλλαβές και ήταν τέσσερις.έτσι κάναμε μια πρώτη γνωριμία με τον αριθμό 4.Ζωγραφίσαμε 4 λουλουδάκια, κυκλώσαμε τέσσερα δέντρα, μετρήσαμε τέσσερα πουλάκια και απεικονίσαμε στο χαρτί τον αριθμό 4.
ΓΛΩΣΣΑ Μάθαμε τη φωνούλα Π και την φωνούλα Φ από τα ζωάκια , πιγκουίνος και φώκια που ζούν στους πάγους.Στη συνέχεια κάναμε παιχνιδάκια με τις φωνούλες, διαβάσαμε ποιήματα με τις φωνούλες και βρήκαμε και άλλες λέξεις που αρχίζουν από το ίδιο γραμματάκι.Τέλος απεικονίσαμε το γραμματάκι στο χαρτί. Θυμηθήκαμε τις λεξούλες του χειμώνα και φτιάξαμε το αλφαβητάρι του . ΑΝΑΓΝΩΣΗ Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τα ζώα των πάγων, τον χειμώνα και το χιόνι( ο βάτραχος του χειμώνα, η βασίλισσα των πάγων, ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει ), όπως επίσης και παραμύθια για τη φωτιά .Μάθαμε την προσευχούλα του
Μάθαμε το αίνιγμα της φωτιάς και του κάστανου
ΠΑΙΔΙ –ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ
Χορέψαμε από τις τέσσερις εποχές του Βιβάλντι το αντίστοιχο τραγούδι και περπατήσαμε όπως και οι πιγκουίνοι .

ΕΥΧΕΣ Α


Ευχαριστούμε πολύ τον Φάρο Τυφλών Ελλάδος για τις θερμές ευχές του και τους ευχόμαστε
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΕΥΧΕΣ Α


Ευχαριστούμε πολύ τον Φάρο Τυφλών Ελλάδος για τις θερμές ευχές του και τους ευχόμαστε
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου σας εύχονται

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ


ΧΡΟΝΙΑ

ΧΡΟΝΙΑ

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
=========================
ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΓΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ,ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΩΡΑΙΑ ΦΑΓΗΤΑ ΚΑΙ ΓΛΥΚΑ .ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ.

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΗΣ ΚΥΡΙΑ ,ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ,ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΛΙΖΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ . ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ . ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ!! ΤΙ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ .
ΜΕ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΕ:
-ΕΛΑ ΚΥΡΙΕ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ,ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΔΩ, ΝΑ ΣΕ ΓΝΩΡΙΣΩ. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ , ΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΙΗΘΩ ΝΑ ΣΟΥ ΔΕΙΞΩ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ .

ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΚΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΑ.
-ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΡΘΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ , ΝΑ ΜΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΟΜΩΣ. ….

ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ,ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΤΟΛΙΖΕΙ ΟΣΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ.

ΗΡΘΕ ΚΑΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ . Η ΚΥΡΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ. Η ΠΟΡΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ . ΗΡΘΕ .

-ΜΑ…… ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΩΡΑ?

-ΕΓΙΝΕ ΕΝΑ ΑΤΥΧΗΜΑ ΕΔΩ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΑΣΧΗΜΑ .ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΜΠΗΣΟΥΜΕ , ΛΙΓΟ ΝΕΡΟ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΙΕΙ .

– ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΡΩΣΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ …. ΤΑ ΚΑΛΥΜΑΤΑ, ΤΑ ΧΑΛΙΑ ….. ΞΕΡΕΤΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΛΕΡΩΜΕΝΟ ..
– ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ. ΔΕΧΘΕΙΤΕ ΜΑΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ . ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ.
– ΜΑ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΣΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ. ΟΧΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΑΛΛΟΥ .

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΦΥΓΑΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΟΙ .
-ΑΝ ΗΞΕΡΑΝ ΠΟΙΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ,ΘΑ ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑΝ .ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΕΙ … ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ .. Α! ΝΑ ΧΤΥΠΑΕΙ Η ΠΟΡΤΑ. ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ .

– ΚΥΡΙΑ ΜΑΡΙΑ. ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΚΡΑΤΗΣΕΤΕ ΛΙΓΟ ΤΟ ΜΩΡΟ . ΜΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΟ ΓΑΛΑ, ΑΥΤΟ ΠΕΙΝΑΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ
ΒΓΩ ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΩ. ΚΑΝΕΙ ΚΡΥΟ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ
ΠΑΡΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ .
– Α…. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΡΙΠΟΙΗΘΩ ΤΟΝ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ ΜΟΥ. ΝΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΡΩΝΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΖΑΛΙΣΕΙ . ΠΑΡΤΟ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ.

Η ΚΟΠΕΛΑ ΕΦΥΓΕ ΣΤΑΝΑΧΩΡΗΜΕΝΗ ΟΜΩΣ Η ΚΥΡΙΑ ΚΑΘΙΣΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΕΚΛΑ ΜΕ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ ΑΦΟΥ ΕΡΙΞΕ ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣEI ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΑ.

-ΑΧ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ . ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΣΕ ΚΙΟΛΑΣ . Α! ΝΑ ΧΤΥΠΑΕΙ Η ΠΟΡΤΑ .ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ .

ΑΝΟΙΓΕΙ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ.

-ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΕΣΑΣ , ΑΛΛΑ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΦΥΓΕΤΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΝΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟΣΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΖΕΜΕΝΑ ΕΔΩ…..

-ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΓΛΥΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ . ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ. ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΣΤΡΩΣΕΙ ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΡΙΣΕΥΕΙ . ..

-ΑΔΥΝΑΤΟ . ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΝ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΜΟΥ. ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΔΕΙΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ? ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΩ ΤΙΠΟΤΑ ΣΗΜΕΡΑ .ΦΥΓΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΟΠΟΥ ΝΑΝΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ .

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΦΥΓΑΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ . ΟΙ ΩΡΕΣ ΠΕΡΝΟΥΣΑΝ , ΗΡΘΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΑΛΛΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΗΡΘΕ. Η ΚΥΡΙΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΛΕΕΙ :
– ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΟΛΗ ΜΕΡΑ, ΜΟΥ ΕΙΧΕΣ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΡΘΕΣ ;

KAI TOTE AKOYΣΤΗΚΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΝΑ ΛΕΕΙ :
-ΗΡΘΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ .ΗΜΟΥΝ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΔΕΧΘΗΚΕΣ, ΕΙΧΑ ΑΝΑΓΚΗ ΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΖΕΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΝΑ ΦΑΩ , ΜΕ ΕΒΓΑΛΕΣ ΕΞΩ ΣΤΟ ΚΡΥΟ.

-ΕΓΩ ; ΠΟΤΕ ΣΕ ΕΙΔΑ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟ, ΝΗΣΤΙΚΟ , ΠΟΝΕΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΕ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΙΗΘΗΚΑ . ΜΑ ΟΛΑ ΤΑ ΦΑΓΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΛΥΚΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΑ ΕΦΤΙΑΞΑ . ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΟ ΕΙΧΑ ΕΤΟΙΜΑΣΕΙ .

-ΜΕ ΕΙΔΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΜΙΛΗΣΕΣ ΜΑΛΙΣΤΑ. ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΠΟΥ ΔΕ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΣ. ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΜΩΡΟ ΠΟΥ ΤΟ ΑΦΗΣΕΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟ ΣΤΟ ΚΡΥΟ. ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕΣ ΤΙΠΟΤΑ . ΕΦΟΣΟΝ ΔΕ ΤΟΥΣ ΔΕΧΘΗΚΕΣ ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ ΣΕ ΕΜΕΝΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ .

-ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ .ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΙΣΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ. ΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΕ ΣΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ. ΤΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΤΥΠΑΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΔΕ ΣΕ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕ ΣΟΥ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ .ΕΡΧΕΣΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ ΣΤΗ ΒΗΘΛΕΕΜ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΒΟΣΚΩΝ ,ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ , ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΣΕ ΔΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΝ. ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ … ΕΛΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ … ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ .. ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ …..

ΕΔΩ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ . ΚΑΠΟΥ ΕΔΩ ΒΟΗΘΑΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΕΝΑ ΔΙΔΑΓΜΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΛΕΜΕ. ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΣ ΒΓΑΛΟΥΜΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΔΙΔΑΓΜΑ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟ ΜΕΤΑΔΩΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ ΚΥΡΙΩΣ, ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.

Η λέξη κάλαντα, σύμφωνα με τους λαογράφους, προέρχεται από τη λατινική “calenda”, που σημαίνει αρχή του μήνα, νουμηνία και τραγουδιόνταν στην αρχή του μήνα, ενώ που διαμορφώθηκε από το ελληνικό ρήμα καλώ. Το έθιμο αυτό προϋπήρχε στην Ελλάδα, πριν από την Ρώμη. Τα παιδιά κρατούσαν ένα κλαδί ελιάς ή δάφνης, στολισμένο με καρπούς και άσπρο μαλλί, γύριζαν και τραγουδούσαν και τους έδιναν δώρα. Μετά, πήρε το έθιμο αυτό και η Ρώμη. Στο Βυζάντιο κρατούσαν ραβδιά, ή φανάρια, ή ομοιώματα πλοιαρίων ή και κτιρίων, στολισμένα και τραγουδώντας, συνόδευαν το τραγούδι με κρούση τριγώνου ή τυμπάνου.
ένα διδακτικό παραμύθι, που μας έμαθε η κ.Στέλλα Χαικάλη.

© 2024 1nipkerats   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση