Στα πλαίσια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και ειδικότερα στην θεματική ενότητα ”Δημιουργώ και Καινοτομώ” επεξεργαστήκαμε το θέμα <<Και η γη γυρίζει>>.
Αρχικά τα παιδιά πήραν μπροστά τους από μια κάρτα με την φωτογραφία ενός πλανήτη και συζητήσαμε τι βλέπουμε στις εικόνες και καταγράψαμε σε ένα χαρτί τι γνωρίζουμε ακριβώς και τι θέλουμε να μάθουμε σχετικά με το διάστημα και το
Παρακολουθήσαμε το βίντεο του National geographic για το ηλιακό σύστημα:
και κάναμε το δικό μας κολάζ με τους πλανήτες
Κατασκευάσαμε πυραύλους και παίξαμε το παιχνίδι σε ποιο πλανήτη θα φτάσει πιο μακριά ο πύραυλος του κάθε παιδιού.
Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στον πιο γνωστό μας πλανήτη ,τη γη. Τα παιδιά είπαν ότι γνώριζαν δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην Ελλάδα και ζωγράφισαν:
Ο καθένας ζωγράφισε το δικό του πλανήτη που τον επισκέφτηκε ένα διαστημόπλοιο με εξωγήινους:
και δημιούργησε το δικό του διαστημόπλοιο.
Μάθαμε τα σύμβολα των πλανητών:
Στο τρίτο μας εργαστήρι, μιλήσαμε για τον ήλιο! Μάθαμε για τις ευεργετικές αλλά τις βλαβερές του συνέπειες και παίξαμε κι ένα παιχνιδάκι! Τοποθετήσαμε στο πάτωμα τα στεφάνια και μέσα βάλαμε εικόνες με αντικείμενα που κάνουν τον ήλιο μας χαρούμενο, όπως είναι το αντιηλιακό, το καπέλο, το νεράκι, την ομπρέλα και τα γυαλιά ηλίου. Βάλαμε όμως και εικόνες που κάνουν τον ήλιο μας λυπημένο όπως τους λιωμένους πάγους, την αυξημένη θερμοκρασία της γης, τις φωτιές, το καμένο δέρμα, ηλιοθεραπεία χωρίς καπέλο και ομπρέλα κ.ά
Στο τέλος της διαδρομής υπήρχε ο χαρούμενος ήλιος από τη μια, κι ο λυπημένος ήλιος από την άλλη. Στόχος του παιχνιδιού: τα παιδιά να φτάσουν μέχρι τον χαρούμενο
Μια άλλη παραλλαγή είναι τα παιδιά να κάνουν τον ήλιο λυπημένο, πατώντας μόνο στις εικόνες που τον στεναχωρούν.
Επέκταση: Ένα παιδί δίνει οδηγίες και το άλλο παιδί εκτελεί.
“Πήγαινε ένα βήμα δεξιά, ένα αριστερά…” κ.ό.κ.
ήλιο πατώντας μόνο στις εικόνες που τον κάνουν χαρούμενο!
Μάθαμε και το μύθο του Φαέθοντα, του γιου του Ήλιου!
Στη συνέχεια μιλήσαμε για την μέρα και νύχτα . Είδαμε και σχετικό βίντεο.
Τα παιδιά ζωγράφισαν και έβαλαν στην σειρά εικόνες που αντιστοιχούν στην εναλλαγή μέρας -νύχτας.
Δώσαμε στα παιδιά εργασίες γλώσσας με αντιγραφή λέξεων
εργασίες μαθηματικών:
Μάθαμε τραγούδι για τους πλανήτες
Διαβάσαμε τον Φεγγαροσκεπαστή
και παίξαμε πολλά παιχνίδια: