Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025
Θεματική :Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο.
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νου και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Στα προτεινόμενα εργαστήρια δίνεται κυρίως έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού και στην παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας.
- Ας γνωριστούμε ποιοι είμαστε.
- Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας.
- Οι αρχικές μας ιδέες.
- Ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον.
- Τι κρύβουν τα μπαλόνια.
Ομοιότητες και Διαφορές στους ανθρώπους μέσα από πίνακες ζωγραφικής του Picasso και της Μάργκαρετ Κιν.
- smart
- Σε έναν κόσμο διαφορετικό…
- Σε έναν κόσμο ίδιο….
Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Αειφόρος ανάπτυξη, Κλιματική αλλαγή, Οικολογική συνείδηση, Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά
Τίτλος: «Καλάθι του Πικνίκ»
WWF Ελλάς
Το «Καλάθι του Πικνίκ» αποτελεί ένα εργαλείο επαναδιαμόρφωσης των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριών, όσον αφορά το κολατσιό και δημιουργήθηκε σε συνάρτηση με το στόχο της WWF της μείωσης των επιπτώσεων που προκαλεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων στον πλανήτη κατά 50%. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η συνεργασία 3 Ευρωπαϊκών χωρών, της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας, που δίνει στα σχολεία μια ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα δυναμικό δίκτυο με θέμα το φαγητό και τη σύνδεσή του με τη βιώσιμες διατροφικές συνήθειες.
Σύνδεση με το Π.Σ:
Καλλιέργεια θετικών στάσεων, κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο, ανάδειξη της προσωπικότητας κάθε παιδιού, σύνδεση και συνεργασία με οικογένεια, ποικιλία δραστηριοτήτων και σύνδεση αυτών σε διαφορετικά μαθησιακά στυλ, χρήση διαφορετικών μεθόδων αναπαράστασης, σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα.
- Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΝΑΝΑΣ
- TUTTI FRUTTI UNO!
Τα παιδιά για να συμβάλλουν στην προστασία του πλανήτη μας αποφάσισαν να καθιερώσουμε δύο ξεχωριστές μέρες στο σχολείο. Κάθε Δευτέρα τρώμε δεκατιανό που ετοιμάζουμε στο σπίτι μαζί με τους γονείς και κάθε Τετάρτη τρώμε φρούτα εποχής, γιατί μάθαμε και ζωγραφίσαμε το ρητό <<Κάθε φρούτο στον καιρό του>>. Επίσης παίζουμε συχνά στο σχολείο το παιχνίδι<<Μάντεψε ποιο φρούτο ή λαχανικό είμαι>> μαθαίνοντας στα παιδιά την εποχικότητα των υλικών. Τέλος όταν ο καιρός είναι καλός κάνουμε πικ νικ στην αυλή του σχολείου και στην πλατεία κάτω από τα δέντρα.
Δημιουργήσαμε ένα ταμπλό – παρουσίαση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Υποθεματική :ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΊΤΛΟΣ: Με το ποδήλατο στο δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Με το ποδήλατο στο δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ» αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στο θέμα της οδικής ασφάλειας με εστίαση στην ασφάλεια του ποδηλάτη υπό το πρίσμα της ψηφιακής τεχνολογίας. Σε έναν κόσμο που εξαρτάται όλο και περισσότερο από τους υπολογιστές, η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί επιτακτική ανάγκη όλων των σύγχρονων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.
Τα παιδιά παρακολούθησαν ενημερωτικά video και ιστορίες στο διαδραστικό πίνακα, επίσης μας συντρόφευσε ακουστικά “Η ποδηλάτισσα” του Οδυσσέα Ελύτη.
Από την προηγούμενη ημέρα ενημερώθηκαν οι γονείς και τα παιδιά την επομένη ήρθαν στο σχολείο με τα ποδήλατά τους….
Το ποδήλατο στην καθημερινότητά μας!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-23
Θεματική :Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
1. Συνεργασία: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
Οι εξωγήινοι Κοντοπυθαρούληδες – εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά και χωρίς να μας βλέπουν μας καθοδηγούν στις κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-22
Θεματική << Ζω καλύτερα- Ευ ζην>>- Δε μαλώνω, δε μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω
Θεματική: Περιβάλλον- <<Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων>>
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Υπεύθυνα παιδια- υπερασπιστές των ζώων
Έντυπο-αναστοχασμού-εκπαιδευτικών-εργαστηρίων-δεξιοτήτων για τα ζώα
Οι αναρτήσεις μέσα στις τάξεις
Θεματική :Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα- << Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική>>
Έντυπο αναστοχασμού εκπαιδευτικών εργαστηρίων δεξιοτήτων
Έντυπο αναστοχασμού εργαστηρίων δεξιοτήτων 1ου τμήματος για την οικογένεια
Έντυπο αναστοχασμού εργαστηρίων δεξιοτήτων 2ου τμήματος (1)
- Αρχική
- ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ
- Ώρες ενημέρωσης γονέων
- Επικοινωνία
- Το σχολείο μας
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Οι εργασίες μας ανά θεματική ενότητα
- Ενημέρωση γονέων
- Συνεργασία με τον Δήμο Ρήγα Φεραίου
- Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
- Ετήσιος Προγραμματισμός
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΣ /2023
- 25η Μαρτίου 2024
- 2 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
- Σχολικές Δραστηριότητες_2023-24
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
- Συμμετοχή σε Διεθνή και Εθνικά Δίκτυα και σε Προγράμματα Φορέων
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Το 1ο Νηπιαγωγείο Κάρλας- Στεφανοβικείου ιδρύθηκε το 1973. Από το 1985 στεγάζεται σε ανεξάρτητο κτήριο του ενιαίου σχολικού συγκροτήματος με το 1ο Δημ. Σχ. Κάρλας- Στεφανοβικείου. Λειτουργεί με δύο (2) πρωινά τμήματα και ένα (1) ολοήμερο τμήμα. Το νηπιαγωγείο μας στήριζε και στηρίζει την λειτουργία του στην χρήση των νόμων που διέπουν την προσχολική εκπαίδευση, στη συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα, στην εφαρμογή των εγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ, νέο ΑΠΣ), στη συνεχή επιμόρφωση των εκπ/κών και πάνω από όλα στην απόλυτα αγαστή συνεργασία των εκπ/κών σε όλους τους τομείς .
Συγκεκριμένα το νηπιαγωγείο μας έχει συμμετάσχει στα καινοτόμα προγράμματα:
Πιλοτικό Πρόγραμμα Ευέλικτης Ζώνης( 2003-04)
Ο ρόλος του αλληγορικού λόγου στην καλλιέργεια του γραμματισμού των νηπίων : το παράδειγμα της παροιμίας (2004-05)
Καινοτόμες παρεμβάσεις στο Ολοήμερο Νηπ/γείο- Διευκολύνοντας την μετάβαση των νηπίων στο Δημ. Σχολείο (2007-08)
Συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης του Ε.Ε. της σχολικής μονάδας (2010-12) (το μοναδικό σχολείο για το Ν. Μαγνησίας)
Συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (2011-13)
Από το 1998 συμμετέχει το νηπιαγωγείο μας στην Περιβαλλοντική Εκπ/ση με την εκπόνηση σχεδίων προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων μέχρι και σήμερα.
Συμμετέχει κάθε χρόνο στις κεντρικές εκδηλώσεις για τη λήξη των Προγραμμάτων Σχ. Δραστηριοτήτων της ΠΕ. Μαγνησίας με ανάρτηση παραχθέντος υλικού.
Το Νηπιαγωγείο μας λειτουργεί ως σταθμός Επανένταξης Κιρκινεζιών από τη σχ. χρονιά 2012-13
Έχει συμμετάσχει σε Δίκτυα σχολείων για την Περιβαλλοντική Εκπ/ση (ΕΕΠΦ, ΚΠΕ Μακρινίτσας, ΚΠΕ Έδεσσας).
Το Νηπιαγωγείο μας φροντίζει κάθε σχολική χρονιά να παρακολουθεί ημερήσιο πρόγραμμα στο ΚΠΕ Μακρινίτσας
Έχει συμμετάσχει σε Μαθητικούς διαγωνισμούς διαφόρων θεμάτων και σε Μαραθώνιους Ανάγνωσης.
Στο νηπιαγωγείο μας συλλέγονται πλαστικά πώματα , τα οποία διατίθενται στο σύλλογο αναπήρων για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων.
Επίσης οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας έχουν συμμετάσχει σε επιμορφώσεις νηπιαγωγών του νομού μας ως εισηγητές καινοτόμων προγραμμάτων σε συνεργασία με τις πρώην Σχολικές Συμβούλους και Συντονίστριες Εκπ/σης από τη σχ. χρονιά 2003-04 μέχρι 2019-20.
Το Νηπιαγωγείο μας στο παρελθόν συνεργάστηκε για αρκετά χρόνια με το τμήμα Προσχολικής Εκπ/σης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ως προς την πρακτική άσκηση των τριτοετών φοιτητών
Για τον εορτασμό των 200 χρόνων από το 1821 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα του Κέντρου Έρευνας Ανθρωπιστικών Σπουδών «Πώς θυμόμαστε την Επανάσταση του 1821;» – Μια σχολική δράση τοπικής ιστορίας
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει ομόφωνα στην Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας από τη σχ. χρονιά (2021-22)
Το όραμα του νηπιαγωγείου μας είναι η εκπαίδευση των νηπίων να είναι συνυφασμένη με τις ηθικές αξίες που διέπουν την ευνομούμενη πολιτεία (δημοκρατία , ελευθερία σκέψης και λόγου, φιλία, σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην προσωπικότητα των άλλων …..). Το νηπιαγωγείο μας πρεσβεύει την εκπαίδευση για την διαφορετικότητα, την πολυ πολιτισμικότητα, αειφορία και το αειφόρο σχολείο, με τη συμμετοχή του σε πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την Λίμνη Κάρλα. Επίσης εκπαιδεύει τα παιδιά στις Δεξιότητες 21+..
Το Νηπιαγωγείο μας επιλέχθηκε για την πιλοτική εφαρμογή του Διευρυμένου Ολοήμερου προγράμματος κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά και μάλιστα στο διευρυμένο τμήμα συμμετέχουν 15 παιδιά.
Η πιλοτική εφαρμογή του Διευρυμένου Ολοήμερου προγράμματος συνεχίζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά (2023-24), εφόσον οι γονείς το αγκάλιασαν βλέποντας το πόσο ωφέλιμο είναι για τα παιδιά τους
ΟΙ ΧΏΡΟΙ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟΥ
Το Νηπιαγωγείο διαθέτει δυο (2) αίθουσες διδασκαλίας,
έναν κοινόχρηστο χώρο που χρησιμοποιείται από κοινού ως χώρος τέχνης
κουζίνα
τραπεζαρία για τις ανάγκες του ολοήμερου τμήματος
χώρο παιχνιδιού
γραφείο εκπαιδευτικών και προϊσταμένης
εσωτερικές τουαλέτες παιδιών και προσωπικού
αυλή κοινό με το 1ο Δ. Σχολείο Κάρλας- Στεφανοβικείου
Η αυλή μας σε κάθε εποχή ………
ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Το νηπιαγωγείο μας ως προς τον εξοπλισμό έχει:
παιδικά βιβλία, εκπαιδευτικά παιχνίδια, Η/Υ, διαδραστικό πίνακα , προτζέκτορα,φωτοτυπικό μηχάνημα.
Πρόσφατα σχόλια