Στα πλαίσια λοιπόν του Προγράμματος Σπουδών υλοποιήσαμε δράσεις Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο σε συνεργασία με την διευθύντρια, τις/τους δασκάλες/ους και τα παιδιά του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καναλακίου:
-Ερωτηματολόγιο νηπίων πριν την επίσκεψη
-Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των παιδιών για το Δημοτικό Σχολείο. Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για τις πηγές πληροφόρησης όσον αφορά στο Δημοτικό Σχολείο (γονείς, νηπιαγωγοί, διαδίκτυο, αδέρφια/ξαδέρφια/φίλοι που φοιτούν ήδη).
-Ενημέρωση των νηπίων για την επίσκεψη, κατάθεση απόψεων για το πώς θα πάμε.
-Επίσκεψη της διευθύντριας – από το όμορο Δημοτικό.
-Συζήτηση στην ολομέλεια για τις φωτογραφίες. Ομοιότητες και διαφορές με το παρόν.
-Ζωγραφιές των νηπίων για το πως φαντάζονται την τάξη της Α΄ δημοτικού
-Αφιέρωση στο βιβλίο που θα προσφέρουμε δώρο
-Τα προνήπια την ημέρα της επίσκεψης καταθέτουν απόψεις, συναισθήματα και σκέψεις για την μετάβαση που βιώνουν οι φίλοι τους και προσδιορίζουν τη δική τους αλλαγή την επόμενη χρονιά στο Νηπιαγωγείο
-Πρώτη επίσκεψη στο δημοτικό, γνωριμία με τον χώρο και επίσκεψη στη Α΄τάξη.
-Πριν από την επίσκεψη ενημερώνουμε τα παιδιά πως και πότε μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα. Παρακολούθηση και συμμετοχή στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος.
-Παιχνίδι γνωριμίας
-Προσφορά δώρων
-Στο τέλος του μαθήματος και αφού έχουμε ενημερώσει την εκπαιδευτικό τα νήπια ζητούν από τα παιδιά της Α΄ δημοτικού να θυμηθούν τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις από την αντίστοιχη περσινή τους επίσκεψη, πως ένιωσαν την πρώτη ημέρα στο δημοτικό και πόσο τα είχε βοήθησε η επαφή τους κατά την διάρκεια της μετάβασης.
-Επιστροφή στο σχολείο, συζήτηση για όσα είδαμε και ακούσαμε και την επομένη ζωγραφίζουν τις πρώτες εντυπώσεις από το δημοτικό
-Επιστροφή στο σχολείο, συμπλήρωση ερωτηματολογίου, αποδελτίωση και καταγραφή απόψεων, συναισθημάτων εντυπώσεων και άλλων που δεν αποτυπώθηκαν στο ερωτηματολόγιο σε συζήτηση στην ολομέλεια.


<a href="https://blogs.sch.gr/1nipkanal
/files/2023/05/FB_IMG_1684220031107.jpg”>

