Schools’ defenders of the Earth/Σχολεία υπερασπιστές της γης/eTwinning Project 2020-2021

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με την υλοποίηση ενός Ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning που σχεδιάστηκε από το σχολείο μας σε συνεργασία με άλλα  σχολεία/8 τμήματα Νηπιαγωγείων σε Ελλάδα και Τουρκία.

Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν μέρος είναι οι εξής:

1ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης – Νιανιάρα Παναγιώτα

2ο Νηπιαγωγείο Περάματος – Αρχοντή Βαΐα – Γεωργαντή Πηνελόπη – Ρεντζέπη Κατερίνα – Τσαπάρα Μαρία

2ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου – Αρκουλή Ανθή

6ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου – Κομζιά Ευαγγελία

18ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου – Θεοδώρου Κωνσταντίνα

22ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου – Παπαδόγκωνα Κωνσταντίνα

Akdeniz İlkokulu – Mindavalli Neslin

 

Σχετικά με το έργο

Η ηρωίδα μας η Foxie Planet έχει μια φοβερή αποστολή. Να σώσει τη γη. Ο πλανήτης γη βρίσκεται σε κίνδυνο. Οι άνθρωποι δείχνουν μεγάλη αδιαφορία για τον πλανήτη που ζουν. Δεν τον σέβονται, αδιαφορούν για όσα συμβαίνουν, αντιθέτως με τη συμπεριφορά τους και τις πράξεις τους συμβάλλουν στην οικολογική καταστροφή του περιβάλλοντος. Η Foxie Planet  ζητά τη βοήθεια των παιδιών να συμβάλλουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κόσμου για να μπορέσει να σωθεί ο πλανήτης γη. Τι θα μπορούσαν να κάνουν; Υπάρχουν τόσο απλά πράγματα που μπορούν να γίνουν ώστε όλοι, κάνοντας απλές καθημερινές πράξεις μπορούν να βοηθήσουν τη γη, άλλωστε δεν χρειάζεται να είσαι “μεγάλος” για να σώσεις τη γη.

Τα παιδιά σε ρόλο υπερασπιστών του περιβάλλοντος καλούνται να ολοκληρώσουν 4 αποστολές.

  • Ας μειώσουμε τα απορρίμματα μας
  • Ας ξοδέψουμε λιγότερη ενέργεια/Ας σώσουμε το νερό
  • Ας αγαπήσουμε τα ζώα
  • Ας πρασινίσουμε τη γη

 

 

Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να προβληματιστούν για περιβαλλοντικά ζητήματα της πόλης/του σχολείου τους, να προσπαθήσουν να τα βελτιώσουν και να συνειδητοποιήσουν σταδιακά και τα παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες στοχαστικής παρατήρησης, να μάθουν να παρατηρούν με μεγαλύτερη προσοχή τον κόσμο που τους περιβάλλει, να εστιάζουν σε πραγματικά προβλήματα, να προτείνουν και να αναζητούν λύσεις.
  • Να ενδιαφέρονται για πραγματικά ζητήματα που υπάρχουν στο ευρύτερο περιβάλλον τους
  • Να αντιληφθούν ότι με την προσωπική τους δράση συμβάλλουν σε μια γενικότερη αλλαγή
  • Να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συμπεριφορές
  • Να έρθουν σε πρώτη επαφή με τις διαδικασίες της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών στο σχολείο και το σπίτι και να προβληματιστούν σχετικά με την εξοικονόμηση φυσικών πόρων.
  • Να υιοθετήσουν απλές πρακτικές εξοικονόμησης νερού.
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας των ζωντανών οργανισμών.
  • Να ευαισθητοποιήσουν την κοινότητα γύρω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα με μια σειρά δράσεων
  • Να γνωριστούν με συνομήλικους από άλλα νηπιαγωγεία (εξ’ αποστάσεως), να καλλιεργήσουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
  • Να αποσαφηνίσουν βασικές αξίες όπως η συνεργασία και ο σεβασμός του άλλου.
  • Να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά με ποικίλους τρόπους και μέσα
  • Να γνωρίσουν, να εξοικειωθούν και να αξιοποιήσουν ποικίλα διαδικτυακά εργαλεία με σκοπό την ανάπτυξη της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της κριτικής τους σκέψης.

 

 

Τα παιδιά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς θα υλοποιήσουν ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιώντας διαφορετικά μέσα (αναλογικά και ψηφιακά, kit ρομποτικής, stem education). Θα αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης, δεξιότητες που καθιστούν τον ενεργό πολίτη του 21ου αιώνα.

 

Παράλληλα θα χρειαστούμε και τη δική σας βοήθεια και συνεργασία καθώς κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος μας θα μας βοηθήσετε και εσείς με δράσεις, δημιουργία υλικού και αναζήτηση υλικού και πληροφοριών.

 

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία

Με εκτίμηση

Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος