e-twinning πρόγραμμα 2019-20 «Στον κόσμο των μαθηματικών»

Το έργο υλοποιήθηκε από τον Οκτώβριο 2019 έως τον Ιούνιο 2020 από 174 μαθητές 8 Νηπιαγωγείων στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα μαθηματικών για το νηπιαγωγείο όπου επιδιώκει να υποβοηθήσει τα παιδιά μέσα από βιωματικές καταστάσεις, να επεκτείνουν τις πρώτες μαθηματικές γνώσεις τους και να εφαρμόζουν οικείες μαθηματικές δομές σε νέες καταστάσεις. Μέσα από διαθεματική προσέγγιση (τέχνες, φυσικές επιστήμες, γλώσσα) τα παιδιά μαθαίνουν να επεξεργάζονται και να αξιοποιούν νέα δεδομένα, να συγκρίνουν και να μετασχηματίζουν απλές σχέσεις και διαδικασίες με τη δοκιμή και τον έλεγχο, να ενδιαφέρονται να επινοούν και να επιλύουν προβλήματα και να αξιοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία. Κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, ομαδικά και ατομικά, τα παιδιά αναπτύσσουν ειδικές ικανότητες όπως να συγκρίνουν και να συσχετίζουν αντικείμενα, να αντιλαμβάνονται κάποιες ιδιότητες, σχέσεις και συνδυασμούς και τέλος να μετρούν και να αναγνωρίζουν απλά σχήματα στο περιβάλλον.

Για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών, παίξαμε πολλά συνεργατικά παιχνίδια, κάποια από τα οποία δημιούργησαν τα ίδια παιδιά, με στόχο να κατανοήσουν την έννοια των αριθμητικών ποσοτήτων μέσα από το παιχνίδι. Δημιουργήσαμε διαδικτυακά παιχνίδια, πραγματοποιήθηκαν διασχολικές συνεργασίες που άρεσαν πολύ στα παιδιά. Μέσα από παρατηρήσεις, συγκρίσεις, καταγραφές μετρήσεων, συνεργασία για κοινούς στόχους, επικοινωνία, βιωματική προσέγγιση του θέματος, καταιγισμό ιδεών, αξιοποίηση web2 εργαλείων καλλιεργήθηκαν δεξιότητες μαθηματικής σκέψης.

Στο πρόγραμμα μας πραγματοποιήθηκαν 19 ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες με στόχους βασισμένους στην αρχή της διαθεματικότητας. Το έργο ήταν πλήρως συμβατό με το Αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το Νηπιαγωγείο. Τέθηκαν στόχοι ως προς τα γνωστικά αντικείμενα που προσεγγίσαμε, ως προς την μαθησιακή διαδικασία αλλά και ως προς την ενσωμάτωση των ΤΠΕ, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα: 1. Τέχνες (παρουσίαση των παιδιών μέσα από ζωγραφικούς πίνακες). 2. Γνωριμία με την σωστή ορολογία των μαθηματικών εννοιών (παράλληλες, τεμνόμενες) και τις τυπικές μονάδες μέτρησης (χάρακας, μέτρο, μεζούρα). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε για τα παιδιά η δραματοποίηση μαθηματικών προβλημάτων που ανέθεταν στους φίλους τους ανυπομονούσαν για τις απαντήσεις 3. Φυσικές επιστήμες (μουσείο σκιάς, κίνηση Γης γύρω από τον ήλιο). 4.ΤΠΕ (δημιουργία πολλών ειδών παιχνίδια και πάζλ που ενθουσίασαν τα παιδιά και ζητούσαν να ασχοληθούν καθημερινά στην ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού. Κατά την ανάπτυξη του έργου ανέπτυξαν βασικές κοινωνικές δεξιότητες (συνεργασία σε ομάδα με σκοπό την επίλυση καταστάσεων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, σεβασμός στη διαφορετική άποψη), ενώ καλλιεργήθηκε η αγάπη τους για τα μαθηματικά και τον ψηφιακό εγγραμματισμό.

Οι δράσεις του προγράμματος είχαν θετική επίδραση στους μαθητές, τους έδωσε τη δυνατότητα να συνεργαστούν με άλλα σχολεία να παίξουν με την ανταλλαγή των παιχνιδιών.

Το επίσημο blog του έργου

https://etwinningmaths.blogspot.com/

Σύνδεσμοι για τα αποτελέσματα του έργου

https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/995435 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/987100 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/987073 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/891804 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/891796 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/891794 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/891876 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/891880 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/877784 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/870641 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/877766 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/827986 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/828786 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/828190 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/828300 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/827873 https://twinspace.etwinning.net/92422/pages/page/682437

 

Αφήστε μια απάντηση