Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας που γιορτάζεται κάθε χρόνο 10 Οκτωβρίου με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων και στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυτοαξιολόγηση, Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων με τίτλο “Νιώθεις ΕΓΩ, νιώθω & ΕΓΩ συναισθήματα ένα σωρό” (δείκτης διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων) υλοποιήσαμε με τα Απίθανα Νηπιάκια μας σχετικές δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία.
Διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο: “Ο Λύκος Ζαχαρίας μαθαίνει τα συναισθήματα”. Υπάρχει το βίντεο του παραμυθιού στο διαδίκτυο για να το ακούσετε:
Μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα του Λύκου Ζαχαρία και να μιλήσουν γι’ αυτά. Ποια συναισθήματα ένιωσε ο Λύκος Ζαχαρίας; Τα γνωρίζουμε εμείς; Τα νιώθουμε όλοι; Υπάρχουν κακά ή καλά συναισθήματα; Όχι βέβαια! Όλα είναι καλά και δεν ντρεπόμαστε γι’ αυτά! Όλοι τα έχουμε, όλοι τα νιώθουμε, το σημαντικό είναι να μάθουμε να τα εκφράζουμε σωστά.
Με τι χρώμα θα βάφαμε κάθε συναίσθημα που νιώθουμε;
Με αφορμή το παρακάτω βίντεο και μέσα από συζήτηση προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε, να ονομάσουμε και να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας.
Δημιουργήσαμε μια αφίσα “Τον συναισθηματικούλη” την οποία και θα χαρίσουμε ως δωράκι στην κυρία Μαρία Γεωργιάδου, Κοινωνική Λειτουργού του Κέντρου Υγείας Γιαννιτσών, την οποία έχουμε προσκεκλημένη τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου για να κάνει σχετικό πρόγραμμα με τα παιδιά.
Αλλά και ένα πίνακα αναφοράς για να τοποθετούμε κάθε μέρα το όνομά μας στο αντίστοιχο συναίσθημα ανάλογα με το πως νιώθουμε και φυσικά να μιλούμε γι’ αυτό.
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγουδάκι με τα συναισθήματα.
Πως νιώθουμε όταν ακούμε λογάκια αλλά και γλυκά λογάκια στην παρέα, στο σχολείο, στο σπίτι, στη βόλτα; Διαβάσαμε την ιστορία της κυρίας Στέλλας με τίτλο: “Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια”
Και δημιουργήσαμε σχετική αφίσα:
“Θα σας πω μια ιστορία και μάλιστα θα κάνουμε και ένα πείραμα”. Πάμε να δούμε τι έγινε στην χώρα των Πιπερούληδων όταν συνέβη μια παρόμοια παρεξήγηση!
Μια φορά κι έναν καιρό στο χωριό των Πιπερούληδων όλα ήταν ιδανικά κι όλοι ζούσαν αρμονικά, ο ένας δίπλα στον άλλον. Ξεκινάμε το πείραμα, Ιδέα από το βιβλίο “Θεραπευτικά Παιχνίδια” της Νένας Γεωργιάδου
Γεμίσαμε ένα πιάτο με νερό και ρίξαμε πιπέρι: Είναι το χωριό όπου ζουν οι Πιπερούληδες. Πώς σας φαίνονται; Ώσπου έφτασε ο κύριος Σαπούνης ο οποίος μιλούσε με αγένεια και λόγια που πληγώνουν. Ρίχνουμε μια στάλα σαπούνι και βλέπουμε ότι οι Πιπερούληδες απομακρύνονται στα τοιχώματα του πιάτου!!
Γιατί έφυγαν όλοι από κοντά του; Τι έκανε;
Έπειτα ήρθαν οι Ζαχαρούληδες. (Ρίχνουμε ζάχαρη στο νερό και το πιπέρι συγκεντρώνεται γύρω της!) Γιατί οι Πιπερούληδες πηγαίνουν κοντά στους Ζαχαρούληδες; Τι κάνουν; Με ποιο τρόπο μπορούμε να δείξουμε την αγάπη μας;
Σε μπαλόνια που φουσκώσαμε γράψαμε λογάκια που μας προκαλούν θλίψη και στενοχώρια, τα σκάσαμε και τα πετάξαμε στον κάδο με τα σκουπίδια.
Μάθαμε και το τραγουδάκι με τα γλυκά λογάκια.





