2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων πρώτου θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα – ευ ζην” συνέχεια
“ΕΓΩ + ΕΣΥ = ΟΜΑΔΑ”
Όλοι έχουμε κοινά χαρακτηριστικά που μας κάνουν να μοιάζουμε αλλά και κάποια που μας κάνουν ξεχωριστούς. Όλοι ανήκουμε σε μια ομάδα και ο καθένας από εμάς αποτελεί ένα σημαντικό μέλος της ομάδας. Εξοικείωση με τη λειτουργία της ομάδας
Εισαγωγική δραστηριότητα:
“Ταξιδεύει ένα μπαλάκι από χεράκι σε χεράκι”
Στη συνάντηση μας σήμερα ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα ήρθαν με λαμπερά χαμόγελα, πολύ κέφι και όρεξη για παιχνίδι.
Ελάτε όλοι στο κύκλο να παίξουμε.
“Όλοι στον κύκλο
ελάτε παιδιά
να παίξουμε, να χαρούμε
να περάσουμε καλά!”
Ο καθένας από εμάς κρατάει ένα ποτηράκι. Το μπαλάκι ξεκινάει ένα ταξίδι στον κύκλο μας, από ποτηράκι σε ποτηράκι χωρίς να πέσει κάτω μέχρι να φτάσει στο τελευταίο παιδάκι του κύκλου που γίνεται πρώτο και ξεκινά πάλι το παιχνίδι από την αρχή.
Κινήσεις: Με τα δύο χεράκια το ποτήρι, με το ένα χεράκι, αργά, γρήγορα, πιο γρήγορα…
Ο Πυξιδούλης κι η Πυξιδούλα εκτός από ατελείωτο παιχνίδι μας έφεραν και έναν πολύ όμορφο και τρυφερό παραμύθι, ο τίτλος του:
Ένας για όλους και όλοι για έναν”
ένα παραμύθι που μας μιλάει για το πόσο σπουδαία είναι η ομάδα και πόσα πράγματα μπορεί να κάνει κανείς όταν εργάζεται μαζί με τους άλλους.
Μπορείτε να το ακούσετε στο αντίστοιχο βίντεο:
“Ο Μαξ το ποντικάκι έχει γεννηθεί με το ένα πόδι του μεγαλύτερο από το άλλο. Γι’ αυτό το λόγο πολλές φορές παραπατάει και πέφτει φαρδύς πλατύς κάτω. Αποφασίζει όμως να φύγει από τη φωλιά του για να γνωρίσει τον κόσμο, έχοντας συνεχώς στο μυαλό του τη συμβουλή της μαμάς του: «Να ακολουθείς πάντα τα όνειρά σου, Μαξ, και να μην ξεχνάς ποτέ πως είσαι ξεχωριστός». Ο Μαξ γίνεται φίλος τη Μόλυ την τυφλοποντικίνα, που δε βλέπει καθόλου καλά, αλλά έχει μια απίθανη όσφρηση, με τον Φρέντυ το βατράχι, που δεν ακούει καθόλου καλά, αλλά χοροπηδάει τόσο ψηλά, που κανένας δεν τον φτάνει, τον Τέρυ το σκαντζοχοιράκι που φοβάται πολύ αλλά τα αγκάθια τον κάνουν έναν σπουδαίο φύλακα και την Μπελίντα την κοτσυφίνα που πετάει και του δείχνει το δρόμο…
Για να δούμε τι θυμάστε;
Όλα τα ζωάκια της ιστορίας μας, είχαν κάποια κοινά χαρακτηριστικά που τους έκαναν να μοιάζουν αλλά και το καθένα ζωάκι είχε κάτι ξεχωριστό, που τον έκανε σημαντικό μέλος της ομάδας. Όλα μαζί έκαναν θαύματα, κατάφεραν να φτιάξουν το καταφύγιό τους κάτι που δεν θα κατάφερνε το ένα μόνο του.
Έτσι κι εμείς έχουμε κοινά χαρακτηριστικά που μοιάζουμε μεταξύ μας… πάμε να τα βρούμε:
Κύρια Δραστηριότητα:
“Ο κύκλος με τα κοινά”
“Να σηκωθούν όλοι όσοι φορούν κόκκινο χρώμα μπλούζα, γκρι φόρμα, αθλητικά παπούτσια, κοντά μαλλιά” Τα παιδιά που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά αλλάζουν θέση μεταξύ τους και ένας μένει όρθιος, αυτός θα δώσει και την επόμενη εντολή.
Αποχαιρετήσαμε τους μικρούς μας φίλους με χαρά.
Μέχρι την άλλη φορά φτιάξαμε την αλυσίδα της φιλίας για να στολίσουμε την τάξη σας. Ο καθένας από εμάς ένα βραχιολάκι και όλα μαζί ενωμένα δημιουργήσαμε μια μεγάλη αλυσίδας.
Η Συνταγή της ΦΙΛΙΑΣ:
Παίξαμε μέσα από δύο βίντεο: Ψυχοκινητικό τραγούδι: “Οι μπουνίτσες μας μαζί”
Οι μπουνίτσες μας μαζί… Ναι, μαζί! Ναι, μαζί!
Οι αγκώνες μας μαζί… και τα γόνατα μαζί… τώρα εγώ κι εσύ μαζί!
Ναι, μαζί! Ναι, μαζί! Πάμε όλοι απ’ την αρχή!
Οι αγκώνες μας μαζί… και τα γόνατα μαζί… τώρα εγώ κι εσύ μαζί!
Ναι, μαζί! Ναι, μαζί! Πάμε όλοι απ’ την αρχή! Είμαστε όλοι μαζί!
Δραματοποίηση:
Το να διασχίσεις μια γέφυρα είναι εύκολο χωρίς υπερηφάνεια ή πείσμα να εμποδίζει…
Τραγούδι για τη φιλία: “Ελάτε να γίνουμε φίλοι”
Τραγούδι “Ελάτε να γίνουμε φίλοι”
Ελάτε να γίνουμε φίλοι
πιάστε τα χέρια γερά
αγόρια κορίτσια, αγόρια κορίτσια
όλου του κόσμου τα παιδιά.
Να δίνει ο ένας τον άλλον
θάρρος, αγάπη, χαρά
αγόρια κορίτσια, αγόρια κορίτσια
όλου του κόσμου τα παιδιά.
Μαρία Κυνηγού – Φλάμπουρα






