Ακούω τη μουσική του τόπου μου ..χορεύω στους ρυθμούς της.
Κατά την περίοδο Φεβρουάριος 2025-Μάρτιος 2025 επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά το θέμα παράδοση του τόπου μας , μουσική της Ηπείρου και χοροί της. Ασχοληθήκαμε με την λαογραφική παράδοση, Δημοτικά τραγούδια που σχετίζονται με την ζωή του τόπου μας (ξενιτιά κ.λ.π), παραδοσιακοί χοροί
(πανηγύρια, πολιτιστικός σύλλογος), ήθη και έθιμα.
Σκοπός του 3ου εργαστηρίου Δεξιοτήτων ήταν να μάθουν τα παιδιά τι είναι παράδοση, να έρθουν σε επαφή με την παραδοσιακή μουσική του τόπου μας(κλαρίνο), με παραδοσιακούς χορούς (ηπειρώτικους), με ήθη και έθιμα(τοπικά), να γνωρίσουν μέσα από φωτογραφίες, διηγήσεις και βίντεο την ιστορία του τόπου τους. Να γίνουν έτσι συνεχιστές της ελληνικής παράδοσης και να κοινωνικοποιηθούν συμμετέχοντας σε πολιτιστικούς χορευτικούς συλλόγους. Οι δράσεις που έγιναν πολλές και ευχάριστες με πολλά κοινωνικά και ανθρώπινα μηνύματα.
Ας δούμε ενδεικτικά μερικές από αυτές…
-Μιλήσαμε για τις παραδοσιακές φορεσιές(ενδυμασία του τόπου μας αλλά και γενικότερα όλων των περιοχών της Ελλάδας)


-Ετοιμαστήκαμε για την 25η Μαρτίου. Φτιάξαμε το σκηνικό της γιορτής μας, μάθαμε τραγούδια και ποιήματα ,χορέψαμε ,συμμετείχαμε με τον πολιτιστικό σύλλογο της πόλης μας στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, φτιάξαμε την γωνιά της παράδοσης.


-Μας επισκέφτηκε η κυρία Λούλα (γιαγιά) και μαζί φτιάξαμε την παραδοσιακή πίτα τη ζυμαρόπιτα. Η κυρία Λούλα μας μίλησε για την ζωή της στην παιδική ηλικία, τα παιχνίδια που έπαιζαν και έφτιαχναν(κούκλες από ξύλο), τον τρόπο με τον οποίο διασκέδαζαν (πανηγύρια, τραγούδια στην αυλή όταν κένταγαν, γιορτές στα σπίτια κ.λ.π). Μας τραγούδησε τραγούδια που έλεγαν στο γάμο αλλά και λυπητερά (μοιρολόι ) όταν έχαναν κάποιον άνθρωπο .Τέλος χόρεψε με τα παιδιά ηπειρώτικους χορούς .


– Με την βοήθεια των μαμάδων το Πάσχα φτιάξαμε κουλουράκια, αγοράσαμε όλοι μαζί λαμπάδες και επισκεφτήκαμε το Γηροκομείο της πόλης μας. Τα νήπια τραγούδησαν τα κάλαντα του Λαζάρου , χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς , πρόσφεραν τα κουλουράκια και τις λαμπάδες στους τρόφιμους. Η συγκίνηση μικρών μεγάλων βαθύτατη. Οι παππούδες και οι γιαγιάδες συγκινημένοι, για να μας ευχαριστήσουν μας τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια.

– Στις 19 Μάη μαζί με το 2ο Νηπιαγωγείο Φιλιατών επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο της περιοχής μας στο Φοινίκι. Εκεί τα παιδιά μέσα από την ζεστή ξενάγηση ήρθαν σε επαφή με το παρελθόν. Συγκεντρώσανε πληροφορίες για επαγγέλματα που έχουν χαθεί ,για την καθημερινότητα των ανθρώπων, την διασκέδαση(παραδοσιακά μουσικά όργανα), τα χρήματα που χρησιμοποιούσαν τότε, τα κοσμήματα (φοινίκια), τη ζωή στην φύση κ.λ.π. Στη συνέχεια και μετά την ξενάγηση τα νήπια έγιναν ψηφιακοί εξερευνητές ,παίζοντας διάφορα παιχνίδια στον υπολογιστή. Γυρνώντας στο σχολείο και σε συνεργασία με τους γονείς τα νήπια συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό από παλιά αντικείμενα που είχαν οι παππούδες τους και οι γιαγιάδες και φτιάξαμε το δικό μας ψηφιακό μουσείο (1ο και 2ο Νηπιαγωγείο).
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΟΙΝΙΚΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Σύνδεσμος Ψηφιακού Μουσείου












